Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Przegląd tygodnia
Przegląd tygodnia
Sony zaprosiło na pokaz gier. Ale jeśli po najnowszym State of Play spodziewaliście się nowości AAA - to nie, nie było. Ale parę fajnych filmów z rozgrywką pokazali. Na początek ulepszony, ładniejszy, płynniejszy ostatni Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas. Jak macie, to łatka na PS5 ma być za darmo.

Pokazali także trochę rozgrywki z Returnal. Studio Housemarque znamy ze świetnych arkadowych strzelanek i ich echa - efektowne wybuchy, szmery-bajery-lasery - są tu widoczne. Plus mroczna, ciekawa historia (tak przynajmniej, oczywiście, zapowiadają) - premiera na koniec kwietnia.

Na pokazie Sony zobaczyliśmy także fragment rozgrywki niezależnej, indyczej gry akcji Solar Ash. Kreskówkowa grafika, dziwaczne miejsce akcji, wielkie bestie, bardzo szybkie tempo rozgrywki i walki. Nas zaciekawiło - premiera "później w tym roku" na PS4 i PS5.

A już za chwileczkę, już za momencik, bo 6 kwietnia, ruszamy na przygodę z Abe'm. Oddworld: Soulstorm premierowo dostaną subskrybenci PS Plus. Na nowym filmie z rozgrywki ten rozbudowany o rózne mechaniki platformer wygląda naprawdę dobrze. Ale to pewnie (jak wcześniejsze w serii) nie będzie łatwa gra.

I jeszcze jeden "indyk" - Sifu wygląda jak dalekowschodnie kino akcji. Na minutowym filmiku widzimy właściwie... tylko bitkę z wieloma wrogami. I chyba będzie to trwało przez całe życie naszego bohatera, bo im dalej w rozgrywkę, tym dłuższą i bardziej siwą brodę ma na twarzy.

Nie wiemy jak Wy - ale my w Giermaszu mamy zaznaczoną w kalendarzu sierpniową datę premiery Kena: Bridge of Spirits. Trójwymiarowa gra akcji, osadzona w jakiejś mistycznej krainie pełnej potworów i magii. Do tego, jak się wydaje, ładnie opowiedziana historia. Czekamy pełni nadziei.

Wcześniej, w maju, fani sieciowej zabawy spróbują swoich sił w śmiercionośnym pojedynku jeden na jeden w przygotowywanej przez Arkane Studios (seria Dishonored) grze Deathloop. Zważywszy na wykupienie wydawcy, Bethesdy, przez konkurencję z Microsoftu, kto wie, ile jeszcze gier na PlayStation pokażą...

Na finał - "fajnal". Czyli zapowiedź Final Fantasy VII Remake Intergrade. Jak macie wersję na PS4, to za darmo ściągniecie "uładniającą" łatkę z next-genową grafą, co oczywiście zobaczycie na PS5. Ale już dodatkowy epizod z Yuffie będzie płatny. A pudełka z wersją dedykowaną PS5 będą już w nowszej, wyższej cenie.

Było sporo dobrego od Sony: ale już informacja o zamknięciu - wróć - "reorganizacji" Japan Studio nieco martwi. Bo powstało tam (także w kooperacji z innymi) wiele naprawdę udanych gier (w tym świetny a niedoceniony Puppeteer na PS3). Z drugiej strony: wzmacniają ASOBI Team odpowiedzialny za Astro's Playroom.

No i jeszcze jedna - a właściwie dwie złe informacje: Gran Turismo 7 - opóźnione. God of War Ragnarok - opóźniony. "Problemy wywołane pandemią", "musimy jeszcze popracować", "wydamy jak będzie gotowe" - czyli, podsumowując topowe eksy Sony: w tym roku będzie nowy Ratchet & Clank: Rift Apart, wspomniane Returnal oraz Horizon Forbidden West (no, tu to mają "dobre przeczucia", bez daty premiery).

Tak to jest, jak korporacyjni księgowi zaczynają "merdać psem". Studio, które robiło udane RPG dla jednego gracza zaprzęgli do "sieciówki". Efekt - znany, Anthem okazało się porażką. Zapowiadali jeszcze "nowy start", przekonstruowanie rozgrywki i nową jakość - ale projekt skasowano. Ciekawe, czy to też była decyzja księgowych, heh.

Zresztą, mamy potwierdzenie, że należy robić to, na czym się znamy - a nie co jest modne. Oto mamy informację, że "zmieniono podejście" do znanej serii RPG. I - a to niespodzianka - Dragon Age 4 ma być, normalną, klasyczną grą dla jedego gracza. A księgowi już kombinowali z "sieciowymi elementami" i "alternatywnymi źródłami dochodów". Fuj!

Bo - teraz "polecimy banałem" - gry trzeba robić najpierw z pasji, a dopiero później myśleć o monetyzacji. Takie, nomen omen, sieciowe Valheim przygotował zespół złożony z... 5 osób. I mamy GIGANTYCZNY sukces z już 5 milionową sprzedażą we Wczesnym dostępie. Tam się jednocześnie bawi w survival z wikingami nawet... pół miliona osób.

A co TU się wyrabia?! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 "pozamiatane"? Może i za daleko to idący wniosek, ale jeżeli wydawca właśnie podziękował jednemu zespołowi deweloperów i szuka nowego... przecież premierę zapowiadano na ten rok?! No to wygląda, że gra jest w tak złym stanie, że boimy się myśleć, kiedy w ogóle i czy się uda. Obyśmy się mylili.

Mają rozmach... Jak informuje szef chińskiego studia miHoYo, tylko nad rozwijaniem udanej gry RPG (darmowej z mikropłatnościami) Genshin Impact wciąż pracuje... 700 osób. Ale to tylko część zespołu studia: bo około... 1700 osób pracuje nad innymi tytułami. Ich historia sięga 2011 roku, wydali 5 gier, szósta, Genshin Impact to zdaje się piewszy światowy sukces.

Jeżeli macie w domu konsolę Nintendo 3DS - to o nią dbajcie, chuchajcie i dmuchajcie. Bo części zamiennych już nie ma. I to w Japonii, gdzie przecież tych "kieszonsolek" sprzedali mnóstwo. Więc u nas z naprawą będzie pewnie już tylko gorzej.

Premier Polski, Krystyna, jako postać w Tekken 7. To nie żart, będzie takie DLC. O co chodzi? Twórcy informują: "Tajemnicza kobieta, która szybko doszła do władzy w Polsce. Premier Krystyna dołącza do turnieju King of Iron Fist, aby przejąć kontrolę nad Mishima Zaibatsu dla swojego kraju. Jednak ma ona również swoje osobiste motywy związane z rodziną Mishima" (cytat za ppe.pl).

Zobacz także

2020-09-12, godz. 06:00 NBA 2K21 [PS4] Nowe NBA od 2KSports to poprzednia odsłona z nowymi strojami i zawodnikami - powiedzą hejterzy. Nie do końca, ponieważ w 2K21 mamy kilka nowości. Nie są to rewolucyjne zmiany, jednak na szybko do głowy przychodzi przynajmniej jedna… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 Immortal Realms: Vampire Wars [Switch] W krainie fantasy zwanej Nemire wampirze rody żyją w symbiozie z ludźmi. Czyli za daninę z krwi śmiertelnicy mogą egzystować u boku swoich panów. A nawet dostąpić "zaszczytu" stania się nieśmiertelnym. Akcja gry zaczyna się od… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 [12.09.2020] "PiSi master rejs" Internetowe fora poświęcone grom pełne są sympatycznych (albo "sympatycznych") przekomarzanek na linii "konsolowcy" kontra "PeCetowcy". Ci drudzy zawsze podkreślają, jak to ekstra wygląda dana produkcja na ich ultra-mega-wypasionej… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 [12.09.2020] Giermasz #413 - I Ty możesz zostać superbohaterem Fani wirtualnej koszykówki od kilku lat nie mają wyboru i muszą kupować co roku kolejne odsłony serii od 2K. Chociaż, do słowa "muszą" cudzysłów jest nieodzowny, bo - i twórcy znowu to zrobili - zdaniem Bartka Czetowicza najnowsze… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 The Alto Collection [PS4] Czy gra zręcznościowa, może być relaksującym doświadczeniem? Zestaw dwóch produkcji The Alto Collection udowadnia, że tak, pomimo sporego wyzwania jakie ze sobą niesie. Gra o szusowaniu na desce sandboardowej po piasku jest banalnie… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 Marvel's Avengers [PS4] Nie jest tak najgorzej... Obawy przed premierą Marvel's Avengers były spore - gracze - w tym trochę ja - kręcili nieco nosem po tym, jak dostali do ogrywania betę. Niektórych nie przekonywały projekty postaci, niektóre animacje… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 NBA 2K21 [PS4] Nowe NBA od 2KSports to poprzednia odsłona z nowymi strojami i zawodnikami - powiedzą hejterzy. Nie do końca, ponieważ w 2K21 mamy kilka nowości. Nie są to rewolucyjne zmiany, jednak na szybko do głowy przychodzi przynajmniej jedna… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 NBA 2K21 [PS4] Nowe NBA od 2KSports to poprzednia odsłona z nowymi strojami i zawodnikami - powiedzą hejterzy. Nie do końca, ponieważ w 2K21 mamy kilka nowości. Nie są to rewolucyjne zmiany, jednak na szybko do głowy przychodzi przynajmniej jedna… » więcej 2020-09-12, godz. 06:00 Marvel's Avengers [PS4] Nie jest tak najgorzej... Obawy przed premierą Marvel's Avengers były spore - gracze - w tym trochę ja - kręcili nieco nosem po tym, jak dostali do ogrywania betę. Niektórych nie przekonywały projekty postaci, niektóre animacje… » więcej 2020-09-11, godz. 16:52 [12.09.2020] Upadli lordowie Powstawanie tej gry to scenariusz niczym z dramatu psychologicznego: kłótnia z zespołem, który realizował "jedynkę", tak z pięć koncepcji co dalej, plus angażowanie kolejnego studia... aż wreszcie powstaje nowy deweloper... Co z… » więcej
216217218219220221222