Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Przegląd tygodnia
Przegląd tygodnia
Sony zaprosiło na pokaz gier. Ale jeśli po najnowszym State of Play spodziewaliście się nowości AAA - to nie, nie było. Ale parę fajnych filmów z rozgrywką pokazali. Na początek ulepszony, ładniejszy, płynniejszy ostatni Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas. Jak macie, to łatka na PS5 ma być za darmo.

Pokazali także trochę rozgrywki z Returnal. Studio Housemarque znamy ze świetnych arkadowych strzelanek i ich echa - efektowne wybuchy, szmery-bajery-lasery - są tu widoczne. Plus mroczna, ciekawa historia (tak przynajmniej, oczywiście, zapowiadają) - premiera na koniec kwietnia.

Na pokazie Sony zobaczyliśmy także fragment rozgrywki niezależnej, indyczej gry akcji Solar Ash. Kreskówkowa grafika, dziwaczne miejsce akcji, wielkie bestie, bardzo szybkie tempo rozgrywki i walki. Nas zaciekawiło - premiera "później w tym roku" na PS4 i PS5.

A już za chwileczkę, już za momencik, bo 6 kwietnia, ruszamy na przygodę z Abe'm. Oddworld: Soulstorm premierowo dostaną subskrybenci PS Plus. Na nowym filmie z rozgrywki ten rozbudowany o rózne mechaniki platformer wygląda naprawdę dobrze. Ale to pewnie (jak wcześniejsze w serii) nie będzie łatwa gra.

I jeszcze jeden "indyk" - Sifu wygląda jak dalekowschodnie kino akcji. Na minutowym filmiku widzimy właściwie... tylko bitkę z wieloma wrogami. I chyba będzie to trwało przez całe życie naszego bohatera, bo im dalej w rozgrywkę, tym dłuższą i bardziej siwą brodę ma na twarzy.

Nie wiemy jak Wy - ale my w Giermaszu mamy zaznaczoną w kalendarzu sierpniową datę premiery Kena: Bridge of Spirits. Trójwymiarowa gra akcji, osadzona w jakiejś mistycznej krainie pełnej potworów i magii. Do tego, jak się wydaje, ładnie opowiedziana historia. Czekamy pełni nadziei.

Wcześniej, w maju, fani sieciowej zabawy spróbują swoich sił w śmiercionośnym pojedynku jeden na jeden w przygotowywanej przez Arkane Studios (seria Dishonored) grze Deathloop. Zważywszy na wykupienie wydawcy, Bethesdy, przez konkurencję z Microsoftu, kto wie, ile jeszcze gier na PlayStation pokażą...

Na finał - "fajnal". Czyli zapowiedź Final Fantasy VII Remake Intergrade. Jak macie wersję na PS4, to za darmo ściągniecie "uładniającą" łatkę z next-genową grafą, co oczywiście zobaczycie na PS5. Ale już dodatkowy epizod z Yuffie będzie płatny. A pudełka z wersją dedykowaną PS5 będą już w nowszej, wyższej cenie.

Było sporo dobrego od Sony: ale już informacja o zamknięciu - wróć - "reorganizacji" Japan Studio nieco martwi. Bo powstało tam (także w kooperacji z innymi) wiele naprawdę udanych gier (w tym świetny a niedoceniony Puppeteer na PS3). Z drugiej strony: wzmacniają ASOBI Team odpowiedzialny za Astro's Playroom.

No i jeszcze jedna - a właściwie dwie złe informacje: Gran Turismo 7 - opóźnione. God of War Ragnarok - opóźniony. "Problemy wywołane pandemią", "musimy jeszcze popracować", "wydamy jak będzie gotowe" - czyli, podsumowując topowe eksy Sony: w tym roku będzie nowy Ratchet & Clank: Rift Apart, wspomniane Returnal oraz Horizon Forbidden West (no, tu to mają "dobre przeczucia", bez daty premiery).

Tak to jest, jak korporacyjni księgowi zaczynają "merdać psem". Studio, które robiło udane RPG dla jednego gracza zaprzęgli do "sieciówki". Efekt - znany, Anthem okazało się porażką. Zapowiadali jeszcze "nowy start", przekonstruowanie rozgrywki i nową jakość - ale projekt skasowano. Ciekawe, czy to też była decyzja księgowych, heh.

Zresztą, mamy potwierdzenie, że należy robić to, na czym się znamy - a nie co jest modne. Oto mamy informację, że "zmieniono podejście" do znanej serii RPG. I - a to niespodzianka - Dragon Age 4 ma być, normalną, klasyczną grą dla jedego gracza. A księgowi już kombinowali z "sieciowymi elementami" i "alternatywnymi źródłami dochodów". Fuj!

Bo - teraz "polecimy banałem" - gry trzeba robić najpierw z pasji, a dopiero później myśleć o monetyzacji. Takie, nomen omen, sieciowe Valheim przygotował zespół złożony z... 5 osób. I mamy GIGANTYCZNY sukces z już 5 milionową sprzedażą we Wczesnym dostępie. Tam się jednocześnie bawi w survival z wikingami nawet... pół miliona osób.

A co TU się wyrabia?! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 "pozamiatane"? Może i za daleko to idący wniosek, ale jeżeli wydawca właśnie podziękował jednemu zespołowi deweloperów i szuka nowego... przecież premierę zapowiadano na ten rok?! No to wygląda, że gra jest w tak złym stanie, że boimy się myśleć, kiedy w ogóle i czy się uda. Obyśmy się mylili.

Mają rozmach... Jak informuje szef chińskiego studia miHoYo, tylko nad rozwijaniem udanej gry RPG (darmowej z mikropłatnościami) Genshin Impact wciąż pracuje... 700 osób. Ale to tylko część zespołu studia: bo około... 1700 osób pracuje nad innymi tytułami. Ich historia sięga 2011 roku, wydali 5 gier, szósta, Genshin Impact to zdaje się piewszy światowy sukces.

Jeżeli macie w domu konsolę Nintendo 3DS - to o nią dbajcie, chuchajcie i dmuchajcie. Bo części zamiennych już nie ma. I to w Japonii, gdzie przecież tych "kieszonsolek" sprzedali mnóstwo. Więc u nas z naprawą będzie pewnie już tylko gorzej.

Premier Polski, Krystyna, jako postać w Tekken 7. To nie żart, będzie takie DLC. O co chodzi? Twórcy informują: "Tajemnicza kobieta, która szybko doszła do władzy w Polsce. Premier Krystyna dołącza do turnieju King of Iron Fist, aby przejąć kontrolę nad Mishima Zaibatsu dla swojego kraju. Jednak ma ona również swoje osobiste motywy związane z rodziną Mishima" (cytat za ppe.pl).

Zobacz także

2020-08-29, godz. 06:00 Mortal Shell [PS4] Mortal Shell to produkcja, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. To widać na pierwszy rzut oka. Warto zwrócić uwagę, ile już gier powstało na bazie Soulsów. Dla wielu twórców ta gra była przykładem i inspiracją… » więcej 2020-08-28, godz. 12:51 ARCHIWUM 2020, lipiec » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Urban Flow [Switch] Do tej pory gry o ruchu drogowym kojarzyły mi się z serią Burnout i trybem Crash. Rozpędzam się, wpadam na skrzyżowanie, wbijam w pierwszy samochód i oglądam gigantyczny karambol. Twórcy z polskiego studia Baltoro Games stwierdzili… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 EA SPORTS UFC 4 [PS4] Brak trybu Ultimate Team, łatwiejsza walka w parterze oraz walka w klinczu - to tylko część zmian w UFC 4 względem poprzedniczki. Dla części graczy to zalety, dla innych z pewnością wady. Bezdyskusyjnie ulepszono walki online. Ultimate… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Metamorphosis [Switch] Nie wiem, co począć z tą recenzją? Mam oto przed sobą grę, której na pewno nie można odmówić braku zaangażowania twórców. Produkcję, która wygląda naprawdę dobrze, a że bazuje na niezwykłej prozie Franza Kafki, to i scenografia… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Dying Light: Hellraid DLC [PS4] Od początku czułem rezerwę, ale tak jest często, a potem czeka mnie miłe zaskoczenie. I tym razem... tak nie było. Nowy dodatek do Dying Light jest rozczarowujący. Wydany pięć lat po premierze podstawki Hellraid - choć obiecywał… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Marvel's Avengers - beta [PS4] Szczerze mówiąc, to na razie trochę się nasz redakcyjny kolega pociesza: że to tylko beta, że jeszcze do premiery może się trochę zmienić... Jarek Gowin, wielki fan super-bohaterów, wziął udział w otwartych testach Marvel's… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 EA SPORTS UFC 4 [PS4] Brak trybu Ultimate Team, łatwiejsza walka w parterze oraz walka w klinczu - to tylko część zmian w UFC 4 względem poprzedniczki. Dla części graczy to zalety, dla innych z pewnością wady. Bezdyskusyjnie ulepszono walki online. Ultimate… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Metamorphosis [Switch] Nie wiem, co począć z tą recenzją? Mam oto przed sobą grę, której na pewno nie można odmówić braku zaangażowania twórców. Produkcję, która wygląda naprawdę dobrze, a że bazuje na niezwykłej prozie Franza Kafki, to i scenografia… » więcej 2020-08-22, godz. 06:00 Dying Light: Hellraid DLC [PS4] Od początku czułem rezerwę, ale tak jest często, a potem czeka mnie miłe zaskoczenie. I tym razem... tak nie było. Nowy dodatek do Dying Light jest rozczarowujący. Wydany pięć lat po premierze podstawki Hellraid - choć obiecywał… » więcej
220221222223224225226