Pokazali także trochę rozgrywki z Returnal. Studio Housemarque znamy ze świetnych arkadowych strzelanek i ich echa - efektowne wybuchy, szmery-bajery-lasery - są tu widoczne. Plus mroczna, ciekawa historia (tak przynajmniej, oczywiście, zapowiadają) - premiera na koniec kwietnia.
Na pokazie Sony zobaczyliśmy także fragment rozgrywki niezależnej, indyczej gry akcji Solar Ash. Kreskówkowa grafika, dziwaczne miejsce akcji, wielkie bestie, bardzo szybkie tempo rozgrywki i walki. Nas zaciekawiło - premiera "później w tym roku" na PS4 i PS5.
A już za chwileczkę, już za momencik, bo 6 kwietnia, ruszamy na przygodę z Abe'm. Oddworld: Soulstorm premierowo dostaną subskrybenci PS Plus. Na nowym filmie z rozgrywki ten rozbudowany o rózne mechaniki platformer wygląda naprawdę dobrze. Ale to pewnie (jak wcześniejsze w serii) nie będzie łatwa gra.
I jeszcze jeden "indyk" - Sifu wygląda jak dalekowschodnie kino akcji. Na minutowym filmiku widzimy właściwie... tylko bitkę z wieloma wrogami. I chyba będzie to trwało przez całe życie naszego bohatera, bo im dalej w rozgrywkę, tym dłuższą i bardziej siwą brodę ma na twarzy.
Nie wiemy jak Wy - ale my w Giermaszu mamy zaznaczoną w kalendarzu sierpniową datę premiery Kena: Bridge of Spirits. Trójwymiarowa gra akcji, osadzona w jakiejś mistycznej krainie pełnej potworów i magii. Do tego, jak się wydaje, ładnie opowiedziana historia. Czekamy pełni nadziei.
Wcześniej, w maju, fani sieciowej zabawy spróbują swoich sił w śmiercionośnym pojedynku jeden na jeden w przygotowywanej przez Arkane Studios (seria Dishonored) grze Deathloop. Zważywszy na wykupienie wydawcy, Bethesdy, przez konkurencję z Microsoftu, kto wie, ile jeszcze gier na PlayStation pokażą...
Na finał - "fajnal". Czyli zapowiedź Final Fantasy VII Remake Intergrade. Jak macie wersję na PS4, to za darmo ściągniecie "uładniającą" łatkę z next-genową grafą, co oczywiście zobaczycie na PS5. Ale już dodatkowy epizod z Yuffie będzie płatny. A pudełka z wersją dedykowaną PS5 będą już w nowszej, wyższej cenie.
Było sporo dobrego od Sony: ale już informacja o zamknięciu - wróć - "reorganizacji" Japan Studio nieco martwi. Bo powstało tam (także w kooperacji z innymi) wiele naprawdę udanych gier (w tym świetny a niedoceniony Puppeteer na PS3). Z drugiej strony: wzmacniają ASOBI Team odpowiedzialny za Astro's Playroom.
No i jeszcze jedna - a właściwie dwie złe informacje: Gran Turismo 7 - opóźnione. God of War Ragnarok - opóźniony. "Problemy wywołane pandemią", "musimy jeszcze popracować", "wydamy jak będzie gotowe" - czyli, podsumowując topowe eksy Sony: w tym roku będzie nowy Ratchet & Clank: Rift Apart, wspomniane Returnal oraz Horizon Forbidden West (no, tu to mają "dobre przeczucia", bez daty premiery).
Tak to jest, jak korporacyjni księgowi zaczynają "merdać psem". Studio, które robiło udane RPG dla jednego gracza zaprzęgli do "sieciówki". Efekt - znany, Anthem okazało się porażką. Zapowiadali jeszcze "nowy start", przekonstruowanie rozgrywki i nową jakość - ale projekt skasowano. Ciekawe, czy to też była decyzja księgowych, heh.
Zresztą, mamy potwierdzenie, że należy robić to, na czym się znamy - a nie co jest modne. Oto mamy informację, że "zmieniono podejście" do znanej serii RPG. I - a to niespodzianka - Dragon Age 4 ma być, normalną, klasyczną grą dla jedego gracza. A księgowi już kombinowali z "sieciowymi elementami" i "alternatywnymi źródłami dochodów". Fuj!
Bo - teraz "polecimy banałem" - gry trzeba robić najpierw z pasji, a dopiero później myśleć o monetyzacji. Takie, nomen omen, sieciowe Valheim przygotował zespół złożony z... 5 osób. I mamy GIGANTYCZNY sukces z już 5 milionową sprzedażą we Wczesnym dostępie. Tam się jednocześnie bawi w survival z wikingami nawet... pół miliona osób.
A co TU się wyrabia?! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 "pozamiatane"? Może i za daleko to idący wniosek, ale jeżeli wydawca właśnie podziękował jednemu zespołowi deweloperów i szuka nowego... przecież premierę zapowiadano na ten rok?! No to wygląda, że gra jest w tak złym stanie, że boimy się myśleć, kiedy w ogóle i czy się uda. Obyśmy się mylili.
Mają rozmach... Jak informuje szef chińskiego studia miHoYo, tylko nad rozwijaniem udanej gry RPG (darmowej z mikropłatnościami) Genshin Impact wciąż pracuje... 700 osób. Ale to tylko część zespołu studia: bo około... 1700 osób pracuje nad innymi tytułami. Ich historia sięga 2011 roku, wydali 5 gier, szósta, Genshin Impact to zdaje się piewszy światowy sukces.
Jeżeli macie w domu konsolę Nintendo 3DS - to o nią dbajcie, chuchajcie i dmuchajcie. Bo części zamiennych już nie ma. I to w Japonii, gdzie przecież tych "kieszonsolek" sprzedali mnóstwo. Więc u nas z naprawą będzie pewnie już tylko gorzej.
Premier Polski, Krystyna, jako postać w Tekken 7. To nie żart, będzie takie DLC. O co chodzi? Twórcy informują: "Tajemnicza kobieta, która szybko doszła do władzy w Polsce. Premier Krystyna dołącza do turnieju King of Iron Fist, aby przejąć kontrolę nad Mishima Zaibatsu dla swojego kraju. Jednak ma ona również swoje osobiste motywy związane z rodziną Mishima" (cytat za ppe.pl).
Zobacz także
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Poczuć deszcz w rękach
Haptyczne wibracje - tym wynalazkiem kuszą Japończycy przygotowujący piątą wersję swojej słynnej konsoli. Czy będzie to tylko "bajer", który ostatecznie sprawdzimy w raptem kilku grach po czym pójdzie w zapomnienie? Czy jednak jest…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Dziwna ryba i deskowe triki
Ostatnio nie ma wydania kącika Gramy po polsku bez informacji o największej polskiej firmie tworzącej gry. No cóż, także teraz Michał Król po prostu nie mógł nie wspomnieć, jak bardzo są bogaci i doganiają legendy, które wydawały…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
Mafia II Definitive Edition [PS4]
Kiedy tylko usłyszałem pierwsze głosy o tym, że 2K Games powróci do serii Mafia, to nie mogłem wręcz powstrzymać przed okazywaniem swojej radości. Prawda jest taka, że seria miała jeden bardzo dobry tytuł - to Mafia I, jeden nieco…
» więcej
2020-05-23, godz. 06:00
[23.05.2020] Giermasz #399 - Dla dzieci i dorosłych
Dwie recenzje i dwie gry przeznaczone dla zupełnie innej publiczności. Jak przekonuje Andrzej Kutys - czy raczej jego pięcioletni syn - dla małych dzieci (oczywiście w niezbyt dużych dawkach siedzenia przed konsolą) wydana właśnie…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
80's Overdrive [Switch]
Weekendowa przejażdżka pustymi drogami, jazda zgodnie z przepisami, nostalgiczna muzyka i spokój za kółkiem. Tym na pewno nie jest 80's Overdrive, które zcalakowałem na Switchu. Kosmiczne prędkości ze średnią ponad 400 km/h…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
Help Will Come Tomorrow [PS4]
Nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek był tak rozdarty zabierając się za recenzję. Help Will Come Tomorrow to gra, która z jednej strony wciąga jak ruchome piaski, z drugiej potrafi doprowadzić do szału nieprzemyślanymi rozwiązaniami…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
SnowRunner [PS4]
SnowRunner to kontynuacja gry MudRunner. Jak sama nazwa wskazuje tym razem naszym największym wrogiem nie będzie błoto a wszędobylski śnieg. W serii chodzi o to, żeby sprawnie pokonać daną trasę, będąc kierowcą ogromnych, samochodów…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
Sakura Wars [PS4]
W alternatywnej rzeczywistości steampunkowej Japonii lat 40-tych ludzkość zmaga się z najazdem, hmm, demonów. Jedynym ratunkiem są rozmieszczone na całym świecie specjalne oddziały Imperial Combat Revue. Młode kobiety (głównie…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
Sakura Wars [PS4]
W alternatywnej rzeczywistości steampunkowej Japonii lat 40-tych ludzkość zmaga się z najazdem, hmm, demonów. Jedynym ratunkiem są rozmieszczone na całym świecie specjalne oddziały Imperial Combat Revue. Młode kobiety (głównie…
» więcej
2020-05-16, godz. 06:00
80's Overdrive [Switch]
Weekendowa przejażdżka pustymi drogami, jazda zgodnie z przepisami, nostalgiczna muzyka i spokój za kółkiem. Tym na pewno nie jest 80's Overdrive, które zcalakowałem na Switchu. Kosmiczne prędkości ze średnią ponad 400 km/h…
» więcej