Kolejną odsłonę wojenki "nowe Call of Duty kontra nowy Battlefield" uważamy za otwartą. To za sprawą wpisu "insajdera" (uwielbiamy tę tę jutubową nowomowę), który twierdzi, że tegoroczna odsłona hitu od Activision to "katastrofa". Oczywiście w kontrze do "świetnej" strzelanki Electronic Arts. Tam ponoć zniszczymy każdy budynek... a jak będzie naprawdę to się przekonamy jesienią.
A skoro plotkujemy... ponoć Microsoft jest bardzo aktywny w rozmowach z "o wielkich grach AAA od zewnętrznych studiów". Przynajmniej kilka takich produkcji ma być w przygotowaniu. Łączony z Amerykanami jest przykładowo Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear Solid i zrobionego dla Sony Death Stranding.
Zresztą - a propos wspomnianej serii MGS - także Konami jest na tej karuzeli plotek. Rzekomo właśnie pod auspicjami Microsoftu, z nową produkcją o skradaniu i walce wywiadu. Konami na Twitterze bynajmniej nie odżegnuje się od tych pogłosek. Ale słyszy się też, że mieliby to komuś zlecić? A i tak skradanki ostatnio nie są hitem branży...
Macie wolne 7,5 mld dolarów? Jeżeli tak, to możecie włączyć się do wyścigu o przejęcie Square Enix. Przynajmniej takie plotki się pojawiły, że o takich kwotach z Japończykami rozmawiał... Microsoft. Ostatnio wszystkie pogłoski prowadzą do Redmont. Ale jak kupujesz Bethesdę za 7 mld, to później jesteś na językach plotkarzy.
Sony tymczasem pod koniec kwietnia wrzuci na rynek strzelankę Returnal. Ma być next-genowo, bardzo dynamicznie i efektownie. Oczywiście nie brakuje malkontentów, ale ponieważ jest to gra studia Housemarque - a ich twin-stick shootery uwielbiamy (Dead Nation, Rezogun, Nex Machina chociażby), to w redakcji Giermaszu na ten tytuł czekamy z wielkimi nadziejami.
Nam się ta gra podobała, prawdopodobnie (bo danych jeszcze nie ma) też się sprzedała - i twórcy kooperacyjnego It Takes Two (a wcześniej A Way Out), z entuzjazmem mówią o kolejnej swojej produkcji. Oczywiście ma być "większa", "lepsza", "bardziej szalona" - i oczywiście na ten moment nie znamy żadnych konkretów. Ale miło, że pod skrzydłami giganta z EA, istnieje sobie taka ekipa i odnosi sukcesy na swoją miarę.
Bo Electronic Arts na szczęście ma inne kury znoszące złote jaja: 100 milionów graczy sprawdziło Apex Legends, chwali się korporacja. I zapewnia, że ma jeszcze ogromne plany rozwoju swojego sieciowego battle royale. Respawn Entertainment dołączył już tym samym na dobre do tuzów branży, wspominając chociażby ich bardzo udane Star Wars Jedi: Upadły Zakon.
"Ale: jak to?!" - zakrzyknęli gracze po serii zakulisowych informacji o skasowaniu Days Gone 2. Co prawda "jedynka" po premierze zebrała mieszane recenzje (choć nam w Giermaszu się podobała), ale trochę pracy nad łatkami - i ta historia o zombie całkiem się obroniła. Ale nie w oczach Sony. Gracze już tworzą petycje, żeby ta historia kontynuacji jednak miała swoją, nomen omen, kontynuację.
Przy czym: cała ta historia może się tylko okazać sprytnym, marketingowym szumem. Bo właśnie ogłoszono Days Gone na PC - co oczywiście podbije zainteresowanie ewentualną kontynuacją. No i Bend Studio i tak ponoć pracuje nad produkcją "z otwartym światem, pojazdami i wieloma broniami". Trochę to jednak brzmi jak Days Gone 2, heh.
A ta historia zaczęła się od moda to słynnego RPG The Elder Scrolls V: Skyrim. Udała się ta modyfikacja na tyle dobrze, że - po zmianie silnika graficznego i realiów fantasy na starożytne Cesarstwo Rzymskie - na rynku zadebiutuje przygodówka/symulator chodzenia The Forgotten City. Nadnaturalne zdarzenia, pętle czasowe i teleporty, wiele zakończeń - mamy nadzieję na coś fajnego.
I przy okazji: studio Creative Assembly chwali się świetnymi wynikami i rozpoznawalnością serii strategicznej Total War. 36 milionów sztuk już sprzedali globalnie - a pod koniec kwietnia zadebiutuje Total War: Rome Remastered. Ale i szykują coś dla strategów-fanów fantasy, bo zapowiedzieli też odsłonę z podtytułem Warhammer 3.
Lecim na... no jeszcze nie na Szczecin (gdzie mieści się redakcja Giermaszu), ale twórcy udanego Microsoft Flight Simulator informują, że dodali szczegółowe krajobrazy części terenów takich krajów jak Holandia, Belgia i Francja. Ponoć latem 2021 roku pogramy także na konsolach.
RiMS Racing zapowiedziane. Jeżeli macie "zajawkę" na motocykle, to ta produkcja ma być symulatorem, z rozbudowanym tuningiem i, naturalnie, realistycznym modelem jazdy. Natomiast nic nie słyszymy o odpowiednim kontrolerze. Cóż, do kierowania symulatorem samochodu potrzebna jest kierownica - symulator motocykla jest tu na z góry straconej pozycji...
Ninja Gaiden: Master Collection debiutuje 10 czerwca. Seria obrosła legendą w branży i wśród hardkorowców - bo to trudne gry były - a jeżeli chcielibyście sprawdzić, czy grafika daje radę jak na dzisiejsze czasy, to w sieci pojawiły się filmiki z rozgrywką. Po teksturach upływ czasu jednak widać, za to walka dalej widowiskowa.
"Spektakularna gra multiplayer" przygotowywane przez studio opromienione ostatnio świetnym Ghost of Tsushima. Ponoć kontynuacja hitu to nie jedyne, co szykuje Sucker Punch. Ale i nie brakuje domysłów, że chodzi o już istniejące, sieciowe Ghost of Tsushima Legends, które zamierzają mocno rozbudować.
Tak jak ze swoją flagową produkcją czyni Wargaming - po celebracji pierwszego lotu w kosmos, w World of Tanks szykuje się prawdziwa rewolucja. Bo w module Modern Armor czołgiści dostaną współczesne maszyny. Żeby być dokładnym: konsolowi człogiści, o wersji PC twórcy na razie nie mówią.
Zobacz także
2021-03-20, godz. 06:00
Harvest Moon: One World [Switch]
Ciężko mi przychodzi pisanie o tej grze. Oczywiście nie jest to żadna super produkcja, ale na pierwszy rzut oka (na trailery), wydaje się, że można się nią sympatycznie bawić. Sadzić roślinki, hodować zwierzątka, nawiązywać…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
Harvest Moon: One World [Switch]
Ciężko mi przychodzi pisanie o tej grze. Oczywiście nie jest to żadna super produkcja, ale na pierwszy rzut oka (na trailery), wydaje się, że można się nią sympatycznie bawić. Sadzić roślinki, hodować zwierzątka, nawiązywać…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Przegląd tygodnia
Tym razem nie w odcinkach, a w jednej grze, której premierę zresztą już poznaliśmy. Square Enix zaprosiło graczy na pokaz nadchodzących nowości. I ujawnili też Life is Strange True Colors, w sklepach od 10 września. Nie jest powiązane…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Klocki z trzciny
Największy producent klocków dla dzieci (i dorosłych) na świecie, zapowiedział koniec używania plastiku w swoich produktach. Ale nie od razu, ta zmiana ma potrwać kilka a nawet kilkanaście lat. I będą klocki na bazie... trzciny cukrowej…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Pożyjemy, zobaczymy
Czy w tym roku jednak się uda? Twórcy jednej z największych polskich gier, tych z najbardziej na świecie wyczekiwanych zapewniają, że w 2021 roku "dowiozą"... Patrząc na trailer, który zaprezentowali po miesiącach milczenia jakoś…
» więcej
2021-03-20, godz. 06:00
[20.03.2021] Giermasz #440 - Farma dla wytrwałych
Jeżeli macie w domu bardzo młodego człowieka, to być może warto się zainteresować grą "farmerską" Harvest Moon: One World . Przygody w tym świecie, jak przyznaje Andrzej Kutys, dorosłego mogą znużyć. I tyle jeżeli chodzi o recenzje…
» więcej
2021-03-13, godz. 13:16
[13.03.2021] Eko-zgryźliwie
Dbanie o środowisko i czyste powietrze jest doprawdy piękną ideą i zachowaniem godnym naśladowania, prawda? Zgadzamy się z tym, ale jednocześnie w rozmowie z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem zgryźliwie zauważamy, że…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Monster Jam: Steel Titans 2 [PlayStation 4]
W październiku ubiegłego roku recenzowałem polską grę o samochodach z wielkimi kołami, na których punkcie oszaleli Amerykanie. Monster Truck Championship był naprawdę udaną grą, nastawioną na ściganie i fajnymi arenami do robienia…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Monster Jam: Steel Titans 2 [PlayStation 4]
W październiku ubiegłego roku recenzowałem polską grę o samochodach z wielkimi kołami, na których punkcie oszaleli Amerykanie. Monster Truck Championship był naprawdę udaną grą, nastawioną na ściganie i fajnymi arenami do robienia…
» więcej
2021-03-13, godz. 06:00
Blockout (1989 r.)
Pod koniec roku 1989 w amerykańskich salonach pojawił się automat, będący kolejną wariacją kultowej gry Tetris. Produkcja Blockout zdobyła sporą popularność, a odpowiadało za nią polskie studio California Dreams. Za sukcesem stał…
» więcej