Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Choć rzeczywiście twórcy starają się, żeby jak najbardziej urozmaicić wywalanie setek kilogramów ołowiu do przeciwników. Na przykład w pierwszej, takiej zasadniczej, misji fabularnej przemierzamy wagony potężnego towarowego pociągu. Choć w zasadzie nie różni się to niczym od tego, kiedy mielibyśmy walczyć w jakimś szerszym korytarzu. Jest to jednak jakaś odmiana.
Mam też tutaj problem z klimatem. Niby wszystko się zgadza, jest ponuro, dość brudno, nieprzyjemnie. Wszystko cechuje taki element zniszczenia. Przy czym mam wrażenie, że autorzy budowali ten nastrój po prostu posługując się stałymi schematami szaroburych plam, które wrzucali, gdzie tylko się dało. Grafika jest przez to słabo czytelna, raczej brzydka, a postaci - choć niektóre projekty są wykonane bardzo ciekawie - sztywne, poruszające się i mówiące w mało naturalny sposób.
Ok, ja tu gadu - gadu, a w końcu nie powiedziałem czym tak dokładnie jest Necromunda: Hired Gun. To pierwszoosobowa strzelanka i stawia przede wszystkim na akcję, poszczególne lokacje są wypełnione przeciwnikami, których jedynym zadaniem jest pozbawienie nas życia. Choć rzecz jasna mamy też pewne możliwości rozwoju - sprzętu i umiejętności. Mamy też psa, który, wbrew temu, czego oczekiwałem, raczej przeciętnie się sprawdzał w walce. Choć faktycznie zabawne jest przywoływanie Mastiffa-mordercy piszczącą zabaweczką.
Ale. No właśnie. Walka choć dynamiczna i szybka, jest makabrycznie chaotyczna. Pamiętacie te sformułowania w recenzjach, że "tutaj nie da się zrobić nic waląc szarżą na przeciwników". A tutaj właśnie tak to działa. Momenty, kiedy trzeba odrobinę, ale naprawdę troszeczkę pokombinować są rzadkie i przydatne tylko w przypadku największych i najgroźniejszych przeciwników. Ci zwykli, szeregowi rzadko przejawiają jakiekolwiek momenty głębszej refleksji. Albo zachowują się kompletnie niezrozumiale. Zdarza się, że przeciwnika odwróconego do nas plecami nie niepokoi nawet seria w plecy. Wyżynami strategii z ich strony jest bieganie od winkla do winkla, a nasza rola sprowadza się do wciśnięcia spustu, kiedy będą przed muszką. Miałem też problem z celowaniem, jest szalenie mało precyzyjne, nawet kombinowanie w opcjach niewiele daje szybciej niekiedy idzie manewrowanie całą postacią, niż celownikiem, a bywa że w tym czasie już przeciwnik zdążył nam sprezentować kilka kul. O ile się zorientuje, że powinien.
Były takie chwile, że gra mnie przyciągała, rzeczywiście fascynowała, szczególnie właśnie niektórymi projektami, ale jednocześnie potwornie wręcz irytowała nieudanym systemem walki, celowaniem, które doprowadzało do szału i nawet może bym lepiej się jeszcze bawił, gdyby nie to, że cały czas miałem wrażenie, że decydującego głosu o wydaniu Necromundy: Hired Gun nie miał stan zaawansowania prac, a naciski na dotrzymanie terminu. Ta produkcja powinna spędzić jeszcze kilka miesięcy w deweloperskim komputerze. Szczególnie, że raz zawiesiła mi się dokumentnie. Pomogło dopiero jej wyłączenie i włączenie ponowne. Do tego miejscami - ogrywałem wersję na nowym X Boxie Series X - miałem wrażenie spadków płynności. Mogło być... może nie przełomowo, nie rewolucyjnie, ale dobrze. A tak - jest średnio. Tylko.
Zobacz także
2021-12-11, godz. 06:00
Phoenix Point: Behemoth Edition [Xbox Series X]
Mam ostatnio szczęście do gier solidnych. Nie rewolucyjnych, nie rewelacyjnych czy wybitnych. Dostaję produkcje, które robią solidni fachowcy, choć nie artyści. Phoenix Point taką grą właśnie jest. Po tym, jak turowa gra taktyczna…
» więcej
2021-12-10, godz. 11:29
[11.12.2021] Zajawki i dema
Co prawda na tegorocznej gali The Game Awards żadne z wyróżnień nie trafiło do polskich twórców, ale przynajmniej, wśród innych, zobaczyliśmy także trailery kilku ciekawych produkcji przygotowywanych w naszym kraju. O szczegółach…
» więcej
2021-12-10, godz. 11:28
GIERMASZ 2021, grudzień
» więcej
2021-12-10, godz. 10:36
[11.12.2021] Szacunek do historii
Na początek smutna informacja o śmierci twórcy jednej z najważniejszych konsol do gier w historii. Przypominamy sobie jeszcze lata 80-te, które - choć nie w komunistycznej wtedy Polsce - podważyły podwaliny pod obecny rynek gier komputerowych…
» więcej
2021-12-06, godz. 14:14
GIERMASZ 2021, grudzień
» więcej
2021-12-06, godz. 14:14
[04.12.2021] Bez spalonych
Mecz piłki nożnej bez przerw na analizy wideo, płynna rozgrywka - a jednocześnie bez błędów i niezauważonych spalonych? Nasz technologiczny ekspert Radek Lis informuje o nowej propozycji dla bogatych futbolu. Zobaczymy, jak to się…
» więcej
2021-12-04, godz. 06:00
Football Manager 2022 [PC]
Niewiele jest dyscyplin sportowych, które tak bardzo rozpalają kibiców na całym świecie jak piłka nożna. Dla wielu futbol to niemal osobna religia, dla której w przyspieszony sposób biją serca milionów, o ile nie miliardów fanów…
» więcej
2021-12-04, godz. 06:00
Football Manager 2022 [PC]
Niewiele jest dyscyplin sportowych, które tak bardzo rozpalają kibiców na całym świecie jak piłka nożna. Dla wielu futbol to niemal osobna religia, dla której w przyspieszony sposób biją serca milionów, o ile nie miliardów fanów…
» więcej
2021-12-04, godz. 06:00
Football Manager 2022 [PC]
Niewiele jest dyscyplin sportowych, które tak bardzo rozpalają kibiców na całym świecie jak piłka nożna. Dla wielu futbol to niemal osobna religia, dla której w przyspieszony sposób biją serca milionów, o ile nie miliardów fanów…
» więcej
2021-12-04, godz. 06:00
Pokémon Brilliant Diamond [Switch]
Co ja mam właściwie powiedzieć na temat najnowszej odsłony ultra-hitowej serii? Czy kogoś obchodzi opinia recenzenta, skoro równocześnie wydane gry Pokémon Brilliant Diamond oraz Shining Pearl z miejsca wskakują na szczyty list…
» więcej