Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Widzę dużą różnicę szczególnie w oświetleniu, czy podświetleniu elementów. Bardzo dobrze wyglądają światła latarek przeciwników głównego bohatera, lampy, czy świece. Odświeżone zostały również modele postaci. Możemy przyjrzeć się każdemu szczegółowi ubioru naszych kompanów. Genialnie wyglądają twarze członków drużyny SPARTA. Producenci zadbali o wszystkie szczegóły. Myślę, że spędziłem kilka godzin na przyglądaniu się szczegółom otoczenia.
Czyli wiemy już, że graficznie Metro Exodus to perełka. Dlaczego warto sięgnąć po ten tytuł? Co odróżnia go od innych serii postapo? Metro Exodus to momentami audiobook. Między wykonywaniem zadań, misji, eksplorowaniem otoczenia - natkniemy się na momentami kilkuminutowe dialogi współtowarzyszy podróży. Nieraz złapałem się na tym, że odpuszczałem wykonywanie zadań - tylko po to, żeby wysłuchać rozmów innych członków drużyny.
Nie chcę mówić zbyt wiele o fabule serii Metro. Uważam po prostu, że każdy fan gier FPS czy klimatu postapokaliptycznego powinien po gry spod szyldu "Metro" sięgnąć. Dodam, że historia oparta jest na serii książek rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego. Co ciekawe, możecie sięgnąć po Exodus bez konieczności grania we wcześniejsze części. Odnajdziecie się w fabule tytułu bez żadnego problemu. W grze wcielamy się w Artioma, który razem ze swoją żoną Anną oraz jej ojcem i grupą żołnierzy opuszcza Moskwę w poszukiwaniu innych ludzi, którzy ocaleli po wojnie nuklearnej. Rosję zniszczoną przez bomby bohaterowie pokonują pociągiem. W grze odwiedzimy kilka lokacji. W każdej z nich możemy korzystać też z innych środków transportu - jak łódka, czy samochód terenowy.
W Metro Exodus natraficie na system craftingu podobny do tego wykorzystywanego w serii The Last of Us. Główny bohater, w każdej chwili, może zdjąć plecak i korzystając z jego zawartości - przygotować na przykład apteczkę. Większych napraw dokonamy jedynie w warsztacie. Tam możemy naprawić pancerz oraz maskę tlenową.
Podsumowując: wartka fabuła, odświeżona szata graficzna, zwroty akcji i lokacje, których eksplorowanie trzyma gracza w napięciu - to właśnie dlatego warto wrócić, bądź wypróbować po raz pierwszy, serię Metro. Wersję pudełkową kupicie już za 150 złotych. To mało, jak za 40 godzin spędzonych w klimacie postapo.
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
[12.03.2022] Na wschodzie i zachodzie bez zmian
Próbując zachować równowagę w świecie, którego bezpieczeństwo zostało ostatnio brutalnie zniszczone, zaczynamy od normalnych wiadomości. Bo nasz technologiczny ekspert Radek Lis zawsze omawiał konferencje branżowych gigantów…
» więcej