Wydaje się, że całkiem sporo osób czekało na premierę polskiej gry
The Medium. Reakcje po premierze są jednak skrajne - jedni uwielbiają, inni... no niekoniecznie. Więc wygląda na to, że niezależnie od opinii Michała Króla, któremu gra się podobała, tak czy owak najlepiej samemu sprawdzić tę opowieść z dreszczykiem. Pamiętajcie przy tym, że to w pewnym sensie "symulator chodzenia". Inna premiera ostatnich dni to izometryczne RPG Gods Will Fall. Łukasz Rabikowski trochę narzeka, trochę chwali. Walkę i sterowanie mogliby jednak trochę poprawić. W tym Giermaszu nie zabrakło oczywiście także kącika Gramy po polsku. Cóż, skończyła się pewna epoka, rodzima gra, miejmy nadzieję, że chwilowo, straciła prymat w świecie cyfrowych nagród. Michał Król przedstawia jednak kolejne tytuły, które mogą "namieszać". Sprawdzamy także świat nowych technologii, po którym oprowadza nasz ekspert Radek Lis. A na koniec słynne, Stare ale jare The Settlers.
W tym Giermaszu jedna recenzja - i to gry, która miała pierwszy raz premierę 10 lat temu. Ale co ciekawe, właściwie się nie zestarzała, wydawca doprawdy niewiele musiał tu poprawiać. Ot, dodano parę rzeczy, które pojawiały się jako rozszerzenia. Zdaniem Andrzeja Kutysa
Scott Pilgrim vs. The World: The Game – Complete Edition to naprawdę fajna zabawa w "chodzoną bijatykę". Jedna recenzja w programie, więc mieliśmy więcej czasu, żeby sprawdzić aktualności w branży gier. Michał Król tradycyjnie też przygotował kącik Gramy po polsku. Co ciekawe, nie musieliśmy już tak dużo czasu poświęcić na opis perypetii najsławniejszego polskiego dewelopera... W kąciku technologicznym tradycyjnie rządzi i dzieli nasz ekspert Radek Lis, dyskutowaliśmy między innymi o pewnych, dosyć dziwacznych, butach. I jeszcze odrobina nostalgii, Stare, ale jare Karate Champ.
Oficjalnie możemy ogłosić, że zainaugurowaliśmy rok 2021. Pierwszą recenzją, gry wydanej w styczniu, jest test produkcji traktującej o wyścigach motocrossowych
MXGP 2020. Testował Michał Król - i poleca. Tylko pamiętajcie, żeby dostosować do siebie poziom trudności, bo na tych wyższych ustawieniach nie ma zmiłuj. Andrzej Kutys nadrobił zaległość (premiera na konsoli przenośnej w grudniu 2020) i sprawdził chodzoną bijatyko-platformówkę Death Tales. Cóż, nasz recenzent widzi tu sporo niewykorzystanego potencjału. Z kolei od premiery Genshin Impact trochę czasu minęło, ale to gra rozwijana niemalże nieustannie, do oczywiście jest do ściągnięcia za darmo - acz nasz kolega Łukasz Rabikowski zwraca uwagę, że "monetyzacja" jest tu dosyć, powiedzmy, ofensywna. Sprawdziliśmy, w jakim stanie ta produkcja jest kilka miesięcy po premierze. I jeszcze dwa kąciki - Michał Król sprawdził, co dzieje się w polskiej branży. A Radek Lis tradycyjnie śledzi newsy technologiczne.
Skoro podsumowaliśmy już gry i branżowe wydarzenia minionego roku, oczywiście patrzymy już w przyszłość,
czas na przygotowanie się do 2021 roku na naszych konsolach i komputerach. Ale pamiętajcie, że to dosyć szalona i nieprzewidywalna branża. Przełożone premiery "pewniaków"? No przecież to nie pierwszyzna... Więc potraktujcie ten program z niejakim dystansem. Michał Król i Andrzej Kutys dyskutują o grach, na które czekamy w 2021 roku. Pamiętając, że: po pierwsze - ich daty premier albo jeszcze nie są ujawnione, albo mogą się zmienić (chociaż parę dat wydaje się niezagrożonych?). A po drugie? Pewnie i tak nie powiedzieliśmy o bardzo wielu produkcjach, które mogą namieszać na rynku. Ale to dopiero przed nami - i szczerze mówiąc, tradycyjnie jesteśmy podekscytowanymi graczami z nadzieją na wspaniały rok. Rozmawiamy zarówno o polskich możliwych premierach, jak i tych z całego świata. I mówimy też - tradycyjnie - o nowych technologiach, nasz ekspert Radek Lis czeka na targi CES.
Ten program dłuższy od pierwszej części podsumowania, bo tradycyjnie w drugiej połowie roku mamy i więcej premier. Tak jak tydzień temu Michał Król i Andrzej Kutys przedstawią najciekawsze naszym zdaniem produkcje 2020 roku (spotkanie całej redakcji odwołaliśmy z powodu pandemii). Nie zawsze są to gry wybitne - choć oczywiście takie się i tu znajdą - my po prostu staraliśmy się wybrać tytuły, przy których się naprawdę dobrze bawiliśmy. Niezależnie od tego, czy to wielka produkcja AAA czy mały, niezależny "indyk". Zdarzają się też remastery i inne odnowione wersje. Nie typujemy gry roku (choć swoich ulubieńców też mamy), w drugiej części przedstawiamy produkcje, które recenzowaliśmy od lipca do grudnia.
Kolejność przypadkowa: Ghost of Tsushima, F1 2020 Edycja Deluxe Schumacher, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated, Pathfinder: Kingmaker, EA SPORTS UFC 4, Destroy All Humans!, 13 Sentinels: Aegis Rim, Super Mario 3D All-Stars, eFootball PES 2021, NBA 2K21, The Alto Collection, Wasteland 3, The Survivalists, Monster Truck Championship, DiRT 5, Crash Bandicoot 4: It's About Time, Star Wars: Squadrons, Mafia: Definitive Edition, Hades, Pikmin 3 Deluxe, Ghostrunner, Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion, Call of Duty: Black Ops Cold War, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Observer: System Redux, Demon's Souls, Sackboy: Wielka Przygoda, Football Manager 2021, Immortals Fenyx Rising, Devil May Cry 5 Special Edition, Cyberpunk 2077, honorowe wzmianki: Fall Guys: Ultimate Knockout, Among Us
Kolejność przypadkowa: Ghost of Tsushima, F1 2020 Edycja Deluxe Schumacher, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated, Pathfinder: Kingmaker, EA SPORTS UFC 4, Destroy All Humans!, 13 Sentinels: Aegis Rim, Super Mario 3D All-Stars, eFootball PES 2021, NBA 2K21, The Alto Collection, Wasteland 3, The Survivalists, Monster Truck Championship, DiRT 5, Crash Bandicoot 4: It's About Time, Star Wars: Squadrons, Mafia: Definitive Edition, Hades, Pikmin 3 Deluxe, Ghostrunner, Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion, Call of Duty: Black Ops Cold War, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Observer: System Redux, Demon's Souls, Sackboy: Wielka Przygoda, Football Manager 2021, Immortals Fenyx Rising, Devil May Cry 5 Special Edition, Cyberpunk 2077, honorowe wzmianki: Fall Guys: Ultimate Knockout, Among Us
Zobacz także
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Giermasz #435 - Gdy życie dopada gracza...
... i z różnych powodów nie ma czasu na ulubioną rozgrywkę. Cóż, data audycji zobowiązuje, pechowo dopadły nas różne niezwiązane z Giermaszem obowiązki. Ale się poprawimy za tydzień (zapowiadamy już recenzję Little Nightmares…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
#Drive [Switch]
Endless runnery, czyli niekończące się gry, są na mobilkach niezwykle popularne. I waśnie na telefonach olbrzymi sukces osiągnęła samochodówka #Drive od rodzimego studia Pixel Perfect Dude. Rynek mobilny jest potężny, największy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Internet z (ceną) satelity
Starlink nadaje z nieba, ale ujawnione ceny tego internetowego łącza w Polsce doprawdy są premium. Z drugiej strony, są miejsca, gdzie po prostu w inny sposób się nie da połączyć z siecią - opowiada nasz ekspert Radek Lis. Rozmawiamy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
Virtua Fighter (1993 r.)
Na początku lat 90-tych to była prawdziwa rewolucja. Bijatyka "jeden na jednego" wykorzystywała nową wtedy technologię, postaci walczyły w środowisku 3D, postaci na ekranie były stworzone z wielokątów. Virtua Fighter podbił automaty…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
[13.02.2021] Ciosy
Permanentna awantura i problemy - oj, niełatwe życie ma teraz największe polskie studio tworzące gry. Atak hakerski na serwery, wyciek danych - pytanie jakich, czy wiemy wszystko w tej sprawie? Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
#Drive [Switch]
Endless runnery, czyli niekończące się gry, są na mobilkach niezwykle popularne. I waśnie na telefonach olbrzymi sukces osiągnęła samochodówka #Drive od rodzimego studia Pixel Perfect Dude. Rynek mobilny jest potężny, największy…
» więcej
2021-02-13, godz. 06:00
#Drive [Switch]
Endless runnery, czyli niekończące się gry, są na mobilkach niezwykle popularne. I waśnie na telefonach olbrzymi sukces osiągnęła samochodówka #Drive od rodzimego studia Pixel Perfect Dude. Rynek mobilny jest potężny, największy…
» więcej
2021-02-06, godz. 06:00
Civilization (1991 r.)
Nie ma gracza, który nie słyszał o Cywilizacji. W końcu stworzona przez Sida Meiera w 1991 roku gra, jest uważana za jedną z najważniejszych strategii w historii branży. Prowadzi gracza od czasów pierwotnych rolników kilka tysięcy…
» więcej
2021-02-06, godz. 06:00
[06.01.2021] Przegląd tygodnia
Chociaż plotki o tym remasterze (jakoś nie chciało nam się wierzyć, że to będzie remake) krążyły od dawna, to i tak w momencie ujawnienia odpicowanej trylogii Mass Effect zaczęła się potężna g... burza: że za drogie/za brzydkie/i…
» więcej
2021-02-06, godz. 06:00
Disjunction [PC]
Rok 2048, Stany Zjednoczone, Nowy Jork. Popularne „Wielkie Jabłko” już dawno nie przypomina metropolii, którą było na początku wieku. Po kolejnym, potężnym kryzysie ekonomicznym i aresztowaniu wielkiego, wpływowego mafioza, z…
» więcej