Spory rozstrzał gatunkowy w tym programie: Michał Król bardzo poleca niezwykle zabawną, niezależną polską produkcję
Rain on Your Parade. Gra jest krótka, jest w jednym z abonamentów - no i, umówmy się, jak często macie okazję zagrać... chmurką? Z kolei Andrzej Kutys zmierzył się z kolejnym jRPG - produkcją odpicowaną a już w dniu premiery w 1998 roku uznawaną za "specyficzną". SaGa Frontier Remastered dalej zaskakuje "świeżaków", trzeba temu tytułowi po prostu poświęcić trochę więcej czasu i zaangażowania. Za to, jeżeli w kasie pustka, budżetu na gry nie ma w tym momencie - to poleca się "darmówka" (z mikropłatnościami). Oczywiście to nie jest "nówka-sztuka-nie-śmigana", ale mamy w redakcji fana, który setki godzin w tej "diablowatej" grze już spędził - i sprawdził najnowszy dodatek. Path of Exile: Echoes of the Atlas (gdy ogólnie twórcy obecnie określają stan gry mianem "Ultimatum"). Bardzo polecamy, szczególnie, że można spróbować za darmo. I jeszcze dwa kąciki: Gramy po polsku przygotował Michał Król, a Radek Lis sprawdził nowości w świecie nowych technologii.
Co prawda sieciowa strzelanka
Outriders ma jeszcze pewne techniczne problemy - jednakowoż już nie czekaliśmy z recenzją (bo twórcy też sukcesywnie grę "łatają"). Jarek Gowin spędził bardzo intensywne chwile na obcej planecie Enoch i bardzo sobie chwali. I co nas niezmiernie cieszy, wysiłek polskiego studia People Can Fly doceniają gracze na całym świecie, tytuł wskoczył na listy bestsellerów i oby utrzymał się na nich jak najdłużej. A co słychać u innych polskich twórców? Michał Król tradycyjnie zaprasza na kolejną odsłonę kącika Gramy po polsku. Odwiedził nas też giermaszowy ekspert technologiczny Radek Lis, dyskutujemy i od podboju kosmosu i o, przykładowo, problemach z dostępnością kart graficznych. Przygotowaliśmy także przegląd aktualności z branży, czyli co wydarzyło się w ostatnim tygodniu w branży gier wideo. To na początek - a na koniec, Stary, ale jary Panza Kick Boxing.
Na początek krótkie wyjaśnienie: chociaż zapowiadaliśmy recenzję Outriders, opóźniliśmy tę publikację, bo zgodnie z informacjami twórców, borykająca się z pewnymi problemami technicznymi produkcja wkrótce będzie działać lepiej. Więc postanowiliśmy tydzień poczekać. Natomiast dwie gry, które dla Was sprawdziliśmy (właściwie trzy), będziemy bardzo polecać. Andrzej Kutys najpierw poczuł się nieco przytłoczony: ale gdy poznasz mechanikę tej gry na tyle, że działasz automatycznie i nie gubisz się w tych wszystkich możliwościach jakie oferuje -
Monster Hunter Rise daje mnóstwo frajdy fanowi gatunku RPG akcji. Podobnie Michał Król jest niezwykle zadowolony next-genową wersją paczki dwóch (sprzedawanych razem) produkcji o szalonej jeździe deskorolką: Tony Hawk's Pro Skater 1+2 w tym gatunku rządzi i dzieli. A choć recenzji Outriders doczekacie się w przyszłym tygodniu, to w kąciku Gramy po polsku sporo czasu poświęcamy tej produkcji. W studiu także Radek Lis, który opowiada o nowościach technologicznych. Na koniec Stary, ale jary Kajko i Kokosz (z 1994 r.).
"Symulatory chodzenia" to specyficzny, acz wdzięczny dla fanów gatunek gier. Stawiają na klimat a nie na skomplikowane mechanizmy rozgrywki, zazwyczaj są krótkie - co ma znaczenie, gdy czasu coraz mniej... Polskie
Paradise Lost to właśnie taka gra. Niezła, choć Michał Król jednak liczył na więcej i zalicza tę produkcję do grona "średniaków". Z kolei It Takes Two - zdaniem Jarka Gowina - to nierówna produkcja. Gdy trochę zawodzi na polu fabularnym, znakomicie nadrabia bardzo udaną rozgrywką skrojoną na miarę dwóch graczy. I można ten tytuł z tego powodu polecać. Mamy też dwa kąciki przygotowane: Gramy po polsku z Michałem Królem. A Andrzej Kutys z naszym ekspertem technologicznym Radkiem Lisem dyskutują na temat nowości w branży IT. A na koniec tego Giermaszu Stare, ale jare Gran Turismo.
Naturalnie mamy też życzenia: przede wszystkim Zdrowia i Spokoju z okazji Wielkanocy!
Naturalnie mamy też życzenia: przede wszystkim Zdrowia i Spokoju z okazji Wielkanocy!
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
[12.03.2022] Na wschodzie i zachodzie bez zmian
Próbując zachować równowagę w świecie, którego bezpieczeństwo zostało ostatnio brutalnie zniszczone, zaczynamy od normalnych wiadomości. Bo nasz technologiczny ekspert Radek Lis zawsze omawiał konferencje branżowych gigantów…
» więcej