Co zrobić z nadmiarem wolnego czasu na urlopie? Nasz redakcyjny kolega Andrzej Kutys ma na to receptę - trzeba grać... I to nawet w dwie produkcje jednocześnie.
Miitopia, dziwna i ultra-zabawna gra RPG okazała się świetną odskocznią, bo i wyjątkowy to tytuł. Polecamy, choć to specyficzna zabawa. Za to z Biomutant, wzorem wielu innych recenzentów, także my mieliśmy problem. Sporo rzeczy fajnych - ale i widać braki i nie do końca wykorzystany potencjał tej gry z otwartym światem w postapokaliptycznych realiach. Tu trudno o jednoznaczną "polecankę", wiele zależy od Waszych upodobań. W Giermaszu także dwa stałe punkty programu: Michał Król zaprasza na kącik Gramy po polsku. Wiele ciekawych informacji z rodzimej branży gier. Na początku zresztą proponujemy przegląd aktualności ze świata gier - a w trakcie programu o tym, co w technologiach słychać, opowiada nasz ekspert Radek Lis. A na koniec Stary, ale jary Colin McRae.
Kolejna odsłona słynnej serii - i co nas cieszy, następna dobra recenzja naszego redakcyjnego kolegi Jarka Gowina, który nie boi się zmierzyć ze strachami
Resident Evil Village. To mieszanka gotyckiego horroru, czystej grozy i gry akcji na bardzo wysokim poziomie. Z kolei polska gra niezależna Papetura, to doznanie bardzo intymne i nastrojowe. Papierowe dekoracje, z pietyzmem przygotowane przez twórcę i przeniesione na ekran komputera bardzo się Michałowi Królowi spodobały. Zresztą, kibicowaliśmy temu projektowi w kąciku Gramy po polsku, ten przegląd informacji z polskiej branży także w tej audycji. Z kolei Andrzej Kutys przetestował dodatek do Assassin's Creed Valhalla DLC Gniew Druidów. Jest dobrze, o ile nie spodziewacie się fajerwerków. W studiu Giermaszu pojawił się także Radek Lis, czyli nasz ekspert sprawdził aktualności ze świata nowych technologii.
Gdy jeszcze w ubiegłym roku poprosiliśmy o kod do recenzji
Pacer, nie spodziewaliśmy się, że ostatecznie zrecenzujemy ten tytuł kilka miesięcy później. W sumie - niewielka różnica, skoro teraz gry osiągnęły taki poziom zaawansowania, że nawet długo po premierze wciąż bawią fanów. A Michał Król poleca te futurystyczne wyścigi, wzorowane na klasyku z serii na literę W (a i twórcy tamtych tytułów mieli tu coś do powiedzenia). Oprócz tej recenzji w Giermaszu polecamy oczywiście nasze stałe punkty programu. Andrzej Kutys przygotował przegląd aktualności w branży gier. W studiu także nasz technologiczny ekspert Radek Lis - tu oczywiście mowa o wszelkich informacjach z branży IT. A Michał Król trzyma rękę na pulsie rodzimej branży w kąciku Gramy po polsku. W tym programie przypominamy także ultra-klasyka, Stare, ale jare 1942.
Dosyć krwisty tytuł audycji - ale skoro na wstępie recenzujemy bardzo trudną strzelankę, to jakoś by pasowało. Poza tym, dzisiaj w Giermaszu tylko recenzje - owo "growe mięso" - bo część redakcji odpoczywa na majówce. A skoro mieliśmy wspomnianą "majówkę" (w Szczecinie pogoda jak w październiku, heh), to Andrzej Kutys miał więcej czasu, aby zmierzyć się z bardzo udaną, acz niezmiernie wymagającą grą
Returnal. O ile sprostacie poziomowi trudności, ta strzelanka jest bardzo klimatyczna i wciągająca. W przerwach na odstresowanie Andrzej brał do ręki konsolę przenośną, aby w zgoła innej atmosferze - wyluzowanej i radosnej - robić zdjęcia Pokemonom w New Pokémon Snap. Gra to specyficzna, dająca fanom sporo frajdy. I jeszcze dwie gry starsze, w nowych odsłonach. Judgement w wersji na next-genowe konsole sprawdził Jarek Gowin. I chociaż wielkiego postępu technicznego nie odnotował, to bawił się bardzo dobrze. Za to Łukasz Rabikowski trochę narzeka (kwestie techniczne) na odnowione Total War: Rome Remastered. A za tydzień słyszymy się w pełnym składzie.
Skoro przed nami majówka, a pogoda (przynajmniej u nas w Szczecinie) nie rozpieszcza, to mamy dla Was kilka propozycji na miłe spędzenie czasu z padem czy klawiaturą.
NieR Replicant ver.1.22474487139... to bardzo udanie odnowiona produkcja, która obrosła już kultem. I jak podkreśla Andrzej Kutys, jest to kult absolutnie zasłużony a gra w gatunku świetna. Michał Król tymczasem wyjechał na wirtualne tory, aby ścigać się w królewskiej motocyklowej klasie MotoGP 21. Fani nie powinni być zawiedzeni. Mamy też aż dwie gry w średniowiecznym klimacie. No, właściwie to w przypadku Chivalry II testujemy betę - Jarek Gowin sprawdził wczesną wersję tej sieciowej "siekanki" i ma dobre odczucia. Z kolei Łukasz Rabikowski zrecenzował polską strategię Siege Survival: Gloria Victis. Miło nam donieść, że gra to udana. Dwa stałe kąciki również nagraliśmy: Radek Lis sprawdził co dzieje się w świecie nowych technologii. A Michał Król przygotował wieści w ramach działu Gramy po polsku.
Zobacz także
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-18, godz. 06:00
Tales of Arise [PlayStation 5]
Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji - czy może felietonie, w którym więcej przemyśleń, niż wypisywania plusów…
» więcej
2021-09-18, godz. 06:00
Tales of Arise [PlayStation 5]
Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji - czy może felietonie, w którym więcej przemyśleń, niż wypisywania plusów…
» więcej
2021-09-18, godz. 06:00
WarioWare: Get It Together! [Switch]
Wyobraźcie sobie prostą w wykonaniu, zasadach i sterowaniu grę, gdzie liczy się szybkość i precyzja. Takich produkcji powstało wiele, ale nic nie dorówna serii WarioWare, która absurdalnym humorem i zaskakującymi zadaniami przebija…
» więcej
2021-09-18, godz. 06:00
Pathfinder: Wrath of the Righteous [PC]
Pożoga, plugastwo, otchłań… Z mrocznych czeluści fantastycznego świata na ziemię wypełzło parszywe zło. Przez ponad sto lat ludzkość dzielnie broniła swojego domu, swojej ukochanej krainy. Wszystko to jednak spełzło na niczym……
» więcej