"Wdrożenie warstwy fabularnej do interaktywnej gry wideo jest bardzo trudne. Moim zdaniem nie powinno się tego robić" - szybki quiz: kto powiedział te słowa? Twórca Tetrisa? Może specjaliści od sudoku? Nie zgadliście - to słowa Hideo Kojimy, twórcy między innymi kultowej serii Metal Gear Solid. Przypomnijmy: bardzo gęsto przecież przetykanej filmami wprowadzającymi gracza w długą, wielowątkową historię. Wystarczy odsłuchać naszej recenzji części czwartej, więc prawdę mówiąc, traktujemy te słowa jako żart. Kojima chyba jest fanem Igrzysk Olimpijskich, bo wypowiedział się też na temat nowego Metal Geara z przygodami Snake'a - i przyrównał czas na wypuszczanie kolejnych części właśnie do zmagań sportowców. 30 sierpnia 20 lecie serii, może czegoś nowego się dowiemy.
Starsza o pięć lat jest seria Final Fantasy. Ostatnia część z głównego nurtu to Final Fantasy XIII-2, w poprzednim programie już mówiliśmy, że wbrew pogłoskom, Square Enix pracuje nad Final Fantasy Versus XIII, okazało się także, że nie zrezygnowano również z multiplayerowego Final Fantasy XIV. Wiele o szczegółach na razie jednak nie wiadomo.
Fani RPG pewnie już wiedzą, co się święci i że premierę zaplanowano na 18 czerwca. Inni mogą zapytać - a cóż to za ramota. I wcale nie będziemy się dziwić, bo przecież od 1998 roku, gdy tytuł się ukazał po raz pierwszy, minęło już tak wiele czasu, że być może młodsi gracze, wychowani na tych wszystkich Skyrimach i Wiedźminach, mogą nie pamiętać o Baldurs Gate. I właśnie we wrześniu będzie okazja, aby z tym tytułem się zapoznać - albo sobie odświeżyć, w przypadku starszych fanów gier RPG. Wychodzi Enhanced Edition, odświeżona wersja, dostosowana do realiów obecnej generacji. Czekamy z niecierpliwością i polecamy niezdecydowanym albo niezorientowanym. Gra ma być zlokalizowana.
I jak tu nie wydawać reedycji HD starszych tytułów, skoro tak dobrze się sprzedają. Gracze niby narzekają, że "odgrzewane kotlety", "skok na kasę", tymczasem takie oto Tony Hawk's Pro Skater HD już sprzedało się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy tylko w cyfrowej dystrybucji i to na - póki co - tylko jednej platformie, Xbox 360. W kolejce czekają jeszcze premiery na PS 3 i PC więc pewnie grono fanów klasycznej, arkadowej zabawy na deskorolce powiększy się znacznie. Wydawca jest bardzo zadowolony, zapowiada niespodzianki dla graczy.
Skoro o cyfrowej dystrybucji mowa, to posiadacze Playstation 3 powinni w sierpniu częściej niż zwykle zaglądać do PlayStation Store, bo tam przez cały miesiąc kusić bedzie graczy letnia wyprzedaż. Tańsze gry dostaniemy w siedmiu turach.
"Przyszłość Darksiders zależy od sprzedaży. Mamy pomysły na to, co moglibyśmy zrobić w obrębie tego uniwersum, które jest olbrzymie" - mówią przedstawiciele wydawcy przed premierą kolejnej gry z serii. Przypomnijmy, że premiera "dwójki" już tuż tuż, recenzję "jedynki" znajdziecie na naszej stronie, liczymy, że kolejna/kolejne części cyklu sprzedadzą się dobrze nie dlatego, że prosi nas o to wydawca, tylko dlatego, że to będzie świetna gra.
Zastanawialiśmy się kiedyś w Giermaszu, dlaczego ludzie tak lubią gry z zombie? Wysypało nam w ostatnich latach produkcjami z nieumarlakami w roli głównej - od FPS-ów poprzez przygodówek aż po tower denefense. Prostej odpowiedzi na zadane pytanie nie ma, co więcej, gracze wciąż nie mają dosyć: - Chcieli powrotu starych klasycznych zombie - przyznaje Hiroyuki Kobayashi, producent wykonawczy Resident Evil 6. Chociaż akurat w tej serii nieumarlaki są rzeczą oczywistą - a przynajmniej było, do czasu, gdy twórcy kolejnych odsłon nie zaczęli przy nich "mieszać". Więc wracamy do korzeni.
Fani RPG pewnie już wiedzą, co się święci i że premierę zaplanowano na 18 czerwca. Inni mogą zapytać - a cóż to za ramota. I wcale nie będziemy się dziwić, bo przecież od 1998 roku, gdy tytuł się ukazał po raz pierwszy, minęło już tak wiele czasu, że być może młodsi gracze, wychowani na tych wszystkich Skyrimach i Wiedźminach, mogą nie pamiętać o Baldurs Gate. I właśnie we wrześniu będzie okazja, aby z tym tytułem się zapoznać - albo sobie odświeżyć, w przypadku starszych fanów gier RPG. Wychodzi Enhanced Edition, odświeżona wersja, dostosowana do realiów obecnej generacji. Czekamy z niecierpliwością i polecamy niezdecydowanym albo niezorientowanym. Gra ma być zlokalizowana.
I jak tu nie wydawać reedycji HD starszych tytułów, skoro tak dobrze się sprzedają. Gracze niby narzekają, że "odgrzewane kotlety", "skok na kasę", tymczasem takie oto Tony Hawk's Pro Skater HD już sprzedało się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy tylko w cyfrowej dystrybucji i to na - póki co - tylko jednej platformie, Xbox 360. W kolejce czekają jeszcze premiery na PS 3 i PC więc pewnie grono fanów klasycznej, arkadowej zabawy na deskorolce powiększy się znacznie. Wydawca jest bardzo zadowolony, zapowiada niespodzianki dla graczy.
Skoro o cyfrowej dystrybucji mowa, to posiadacze Playstation 3 powinni w sierpniu częściej niż zwykle zaglądać do PlayStation Store, bo tam przez cały miesiąc kusić bedzie graczy letnia wyprzedaż. Tańsze gry dostaniemy w siedmiu turach.
"Przyszłość Darksiders zależy od sprzedaży. Mamy pomysły na to, co moglibyśmy zrobić w obrębie tego uniwersum, które jest olbrzymie" - mówią przedstawiciele wydawcy przed premierą kolejnej gry z serii. Przypomnijmy, że premiera "dwójki" już tuż tuż, recenzję "jedynki" znajdziecie na naszej stronie, liczymy, że kolejna/kolejne części cyklu sprzedadzą się dobrze nie dlatego, że prosi nas o to wydawca, tylko dlatego, że to będzie świetna gra.
Zastanawialiśmy się kiedyś w Giermaszu, dlaczego ludzie tak lubią gry z zombie? Wysypało nam w ostatnich latach produkcjami z nieumarlakami w roli głównej - od FPS-ów poprzez przygodówek aż po tower denefense. Prostej odpowiedzi na zadane pytanie nie ma, co więcej, gracze wciąż nie mają dosyć: - Chcieli powrotu starych klasycznych zombie - przyznaje Hiroyuki Kobayashi, producent wykonawczy Resident Evil 6. Chociaż akurat w tej serii nieumarlaki są rzeczą oczywistą - a przynajmniej było, do czasu, gdy twórcy kolejnych odsłon nie zaczęli przy nich "mieszać". Więc wracamy do korzeni.
Zobacz także
2012-08-21, godz. 22:23
[21.08.2012] Błękitne targi, Niebieski Jeż i czarny smartfon
W programie na początek mówimy o wielkich targach Gamescom w Kolonii w skrócie, a później przypominamy postać słynnego Niebieskiego Jeża w grze Sonic Generations. Co mówi o "Jeżyku" mała Hania - a co jej tata. Ujawniamy też, kto…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:49
[21.08.2012] Sezon ogórkowy...
... czyli niewiele nowości i zapowiedzi a jedynie oczekiwanie na jesień i wysyp produktów, które mają szansę stać się gwiazdkowym prezentem. Nasz ekspert od nowych technologii Radosław Lis coś tam jednak ciekawego wygrzebał: czyli…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:35
[21.08.2012] Sonic Generations
Niebieski Jeż skończył już 20 lat. Jedna z ikon elektronicznej rozgrywki w ostatnich latach nieco straciła na znaczeniu. Powrót do formy zwiastował Sonic 4 Episode I, a z okazji jubileuszu firma SEGA w zeszłym roku postanowiła odświeżyć…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:35
[21.08.2012] Wielkie targi w wielkim skrócie
Gdyby przyszłość oceniać na podstawie zapowiedzi i prezentacji, jakie były na targach Gamescom w Kolonii, czekają nas same dobre rzeczy. Po pierwsze targi uznawane za drugie pod względem wielkości i ważności na świecie rozrastają…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:28
Kilka screenów z gry Sonic Generations
» więcej
2012-08-21, godz. 21:26
[21.08.2012] Sonic Generations
Niebieski Jeż skończył już 20 lat. Jedna z ikon elektronicznej rozgrywki w ostatnich latach nieco straciła na znaczeniu. Powrót do formy zwiastował Sonic 4 Episode I, a z okazji jubileuszu firma SEGA w zeszłym roku postanowiła odświeżyć…
» więcej
2012-08-21, godz. 20:40
[21.08.2012] The Great Giana Sisters (1987r.)
Urodziła się w 1987 roku, czyli cztery lata po Braciach Mario. Mała dziewczynka rozbijająca głową cegłówki i rozdeptująca zwierzaki była bardzo popularna w czasach ZX Spectrum, Atari ST i Commodore C-64. The Great Giana Sisters…
» więcej
2012-08-21, godz. 19:13
Robot RPG - fragment projektu
» więcej
2012-08-21, godz. 19:11
[21.08.2012] Robot RPG rodzi się w Szczecinie
Na początku gracz tworzy własnego małego robota. Wybiera głowę i tułów. Gdy mały robot jest już gotowy, rozpoczyna swoją podróż po świecie złożonym z heksagonalnych płytek w poszukiwaniu magicznego procesora. Na swej drodze…
» więcej
2012-08-21, godz. 19:02
Robot RPG - zdjęcia tworzonego projektu
» więcej