"Wdrożenie warstwy fabularnej do interaktywnej gry wideo jest bardzo trudne. Moim zdaniem nie powinno się tego robić" - szybki quiz: kto powiedział te słowa? Twórca Tetrisa? Może specjaliści od sudoku? Nie zgadliście - to słowa Hideo Kojimy, twórcy między innymi kultowej serii Metal Gear Solid. Przypomnijmy: bardzo gęsto przecież przetykanej filmami wprowadzającymi gracza w długą, wielowątkową historię. Wystarczy odsłuchać naszej recenzji części czwartej, więc prawdę mówiąc, traktujemy te słowa jako żart. Kojima chyba jest fanem Igrzysk Olimpijskich, bo wypowiedział się też na temat nowego Metal Geara z przygodami Snake'a - i przyrównał czas na wypuszczanie kolejnych części właśnie do zmagań sportowców. 30 sierpnia 20 lecie serii, może czegoś nowego się dowiemy.
Starsza o pięć lat jest seria Final Fantasy. Ostatnia część z głównego nurtu to Final Fantasy XIII-2, w poprzednim programie już mówiliśmy, że wbrew pogłoskom, Square Enix pracuje nad Final Fantasy Versus XIII, okazało się także, że nie zrezygnowano również z multiplayerowego Final Fantasy XIV. Wiele o szczegółach na razie jednak nie wiadomo.
Fani RPG pewnie już wiedzą, co się święci i że premierę zaplanowano na 18 czerwca. Inni mogą zapytać - a cóż to za ramota. I wcale nie będziemy się dziwić, bo przecież od 1998 roku, gdy tytuł się ukazał po raz pierwszy, minęło już tak wiele czasu, że być może młodsi gracze, wychowani na tych wszystkich Skyrimach i Wiedźminach, mogą nie pamiętać o Baldurs Gate. I właśnie we wrześniu będzie okazja, aby z tym tytułem się zapoznać - albo sobie odświeżyć, w przypadku starszych fanów gier RPG. Wychodzi Enhanced Edition, odświeżona wersja, dostosowana do realiów obecnej generacji. Czekamy z niecierpliwością i polecamy niezdecydowanym albo niezorientowanym. Gra ma być zlokalizowana.
I jak tu nie wydawać reedycji HD starszych tytułów, skoro tak dobrze się sprzedają. Gracze niby narzekają, że "odgrzewane kotlety", "skok na kasę", tymczasem takie oto Tony Hawk's Pro Skater HD już sprzedało się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy tylko w cyfrowej dystrybucji i to na - póki co - tylko jednej platformie, Xbox 360. W kolejce czekają jeszcze premiery na PS 3 i PC więc pewnie grono fanów klasycznej, arkadowej zabawy na deskorolce powiększy się znacznie. Wydawca jest bardzo zadowolony, zapowiada niespodzianki dla graczy.
Skoro o cyfrowej dystrybucji mowa, to posiadacze Playstation 3 powinni w sierpniu częściej niż zwykle zaglądać do PlayStation Store, bo tam przez cały miesiąc kusić bedzie graczy letnia wyprzedaż. Tańsze gry dostaniemy w siedmiu turach.
"Przyszłość Darksiders zależy od sprzedaży. Mamy pomysły na to, co moglibyśmy zrobić w obrębie tego uniwersum, które jest olbrzymie" - mówią przedstawiciele wydawcy przed premierą kolejnej gry z serii. Przypomnijmy, że premiera "dwójki" już tuż tuż, recenzję "jedynki" znajdziecie na naszej stronie, liczymy, że kolejna/kolejne części cyklu sprzedadzą się dobrze nie dlatego, że prosi nas o to wydawca, tylko dlatego, że to będzie świetna gra.
Zastanawialiśmy się kiedyś w Giermaszu, dlaczego ludzie tak lubią gry z zombie? Wysypało nam w ostatnich latach produkcjami z nieumarlakami w roli głównej - od FPS-ów poprzez przygodówek aż po tower denefense. Prostej odpowiedzi na zadane pytanie nie ma, co więcej, gracze wciąż nie mają dosyć: - Chcieli powrotu starych klasycznych zombie - przyznaje Hiroyuki Kobayashi, producent wykonawczy Resident Evil 6. Chociaż akurat w tej serii nieumarlaki są rzeczą oczywistą - a przynajmniej było, do czasu, gdy twórcy kolejnych odsłon nie zaczęli przy nich "mieszać". Więc wracamy do korzeni.
Fani RPG pewnie już wiedzą, co się święci i że premierę zaplanowano na 18 czerwca. Inni mogą zapytać - a cóż to za ramota. I wcale nie będziemy się dziwić, bo przecież od 1998 roku, gdy tytuł się ukazał po raz pierwszy, minęło już tak wiele czasu, że być może młodsi gracze, wychowani na tych wszystkich Skyrimach i Wiedźminach, mogą nie pamiętać o Baldurs Gate. I właśnie we wrześniu będzie okazja, aby z tym tytułem się zapoznać - albo sobie odświeżyć, w przypadku starszych fanów gier RPG. Wychodzi Enhanced Edition, odświeżona wersja, dostosowana do realiów obecnej generacji. Czekamy z niecierpliwością i polecamy niezdecydowanym albo niezorientowanym. Gra ma być zlokalizowana.
I jak tu nie wydawać reedycji HD starszych tytułów, skoro tak dobrze się sprzedają. Gracze niby narzekają, że "odgrzewane kotlety", "skok na kasę", tymczasem takie oto Tony Hawk's Pro Skater HD już sprzedało się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy tylko w cyfrowej dystrybucji i to na - póki co - tylko jednej platformie, Xbox 360. W kolejce czekają jeszcze premiery na PS 3 i PC więc pewnie grono fanów klasycznej, arkadowej zabawy na deskorolce powiększy się znacznie. Wydawca jest bardzo zadowolony, zapowiada niespodzianki dla graczy.
Skoro o cyfrowej dystrybucji mowa, to posiadacze Playstation 3 powinni w sierpniu częściej niż zwykle zaglądać do PlayStation Store, bo tam przez cały miesiąc kusić bedzie graczy letnia wyprzedaż. Tańsze gry dostaniemy w siedmiu turach.
"Przyszłość Darksiders zależy od sprzedaży. Mamy pomysły na to, co moglibyśmy zrobić w obrębie tego uniwersum, które jest olbrzymie" - mówią przedstawiciele wydawcy przed premierą kolejnej gry z serii. Przypomnijmy, że premiera "dwójki" już tuż tuż, recenzję "jedynki" znajdziecie na naszej stronie, liczymy, że kolejna/kolejne części cyklu sprzedadzą się dobrze nie dlatego, że prosi nas o to wydawca, tylko dlatego, że to będzie świetna gra.
Zastanawialiśmy się kiedyś w Giermaszu, dlaczego ludzie tak lubią gry z zombie? Wysypało nam w ostatnich latach produkcjami z nieumarlakami w roli głównej - od FPS-ów poprzez przygodówek aż po tower denefense. Prostej odpowiedzi na zadane pytanie nie ma, co więcej, gracze wciąż nie mają dosyć: - Chcieli powrotu starych klasycznych zombie - przyznaje Hiroyuki Kobayashi, producent wykonawczy Resident Evil 6. Chociaż akurat w tej serii nieumarlaki są rzeczą oczywistą - a przynajmniej było, do czasu, gdy twórcy kolejnych odsłon nie zaczęli przy nich "mieszać". Więc wracamy do korzeni.
Zobacz także
2012-08-01, godz. 13:32
G
godmode ("tryb boga") - gdy w czasie gry staniemy się nieśmiertelni lub nietykalni, nie działają na nas ataki przeciwników. Zazwyczaj w taki tryb można wejść tylko dzięki wykorzystaniu błędów kodu, na przykład wpisując tak zwanego…
» więcej
2012-08-01, godz. 13:25
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:24
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:23
[31.07.2012] Do góry nogami
W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The…
» więcej
2012-07-31, godz. 21:55
[31.07.2012] Maniac Mansion (1987r.)
Ta gra to legenda, tytuł, który zmienił elektroniczną rozgrywkę. Zamiast mozolnego wpisywania komend z klawiatury - wskazywanie myszką i menu z wyszczególnionymi czynnościami, które mógł wykonać gracz. w 1987 roku byliśmy świadkami…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:34
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 19:04
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-07-31, godz. 18:52
[31.07.2012] Inversion
Miało być: ciekawa, niespotykana mechanika, oparta na zabawie z grawitacją. Do tego zacięta walka, prowadzona w lokacjach, które można solidnie zdemolować, dzięki specjalnemu silnikowi graficznemu. Wisienką na torcie naturalnie miała…
» więcej
2012-07-31, godz. 18:44
Inversion - najciekawsze fragmenty gry
» więcej