Zamiast mozolnego wpisywania komend z klawiatury - wskazywanie myszką i menu z wyszczególnionymi czynnościami, które mógł wykonać gracz.
w 1987 roku byliśmy świadkami narodzin legendarnego interface'u point and clik - wskaż i kliknij.
W powstanie Manic Mansion zaangażowany był także legendarny Ron Gilbert. Engine do obsługi gry nazywał się SCUMM i z wielkim powodzeniem zastosowano go w innych słynnych grach, jak chociażby pierwsze części serii Monkey Island.
W Maniac Mansion mogliśmy sterować kilkoma postaciami, dzięki temu można było skończyć ją na kilka sposobów.
Opowieść była parodią tanich horrorów klasy B, gdzie grupa nastolatków próbuje uwolnić swoją koleżankę z tytułowego Dworu. W nim grasowała szalona rodzinka. Udźwiękowienie tej gry to były piski, trzaski, bipy i inne tego typu dźwięki, ale gracze to i tak kochali.
Maniac Mansion doczekał się współczesnych remaków, ale na zawsze branża zapamięta właśnie pierwszą wersję, która zrewolucjonizowała przygodówki i do dzisiaj nie wymyślono nic lepszego w tym gatunku.
Zobacz także
2012-08-28, godz. 21:55
[28.08.2012] O bohaterach, co wcale nie chcieli być bohaterami
To miała być prosta inżynierska naprawa na statku kosmicznym - skończyło się "łomotaniną" z obcymi, mutantami i czymś tam jeszcze. A horror trwa - po świetnej "jedynce" jak ocenimy Dead Space 2? Później mówimy o przygodach pewnego…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:45
[28.08.2012] Dead Space 2
Z sequelami jest zawsze problem, szczególnie, gdy pierwowzór zebrał zasłużone pochwały i rozochoceni gracze czekają na nową porcję przygód swoich ulubionych bohaterów. Kiedy więc nadchodzi dzień premiery "dwójki", fani mówią…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:43
[28.08.2012] Przegląd tygodnia
Wyjątkowo na początku nie o tym, co będzie, a o tym, co było. Dawno, dawno temu istniało sobie studio Psygnosis. Wydało tak słynne gry, jak chociażby Lemmings. Później, już jako Studio Liverpool, robiło dla Sony kolejne odsłony…
» więcej
2012-08-28, godz. 21:43
[28.08.2012] Przegląd tygodnia
Wyjątkowo na początku nie o tym, co będzie, a o tym, co było. Dawno, dawno temu istniało sobie studio Psygnosis. Wydało tak słynne gry, jak chociażby Lemmings. Później, już jako Studio Liverpool, robiło dla Sony kolejne odsłony…
» więcej
2012-08-28, godz. 20:29
[28.08.2012] Starcie gigantów: kolejny pojedynek
Apple kontra Samsung w amerykańskim sądzie: do miliarda kary, którą za "zżynanie" rozwiązań konkurencji, dostali Koreańczycy, teraz może dołączyć zakaz sprzedaży ich telefonów. Poza tym z naszym ekspertem Radosławem Lisem zastanawiamy…
» więcej
2012-08-28, godz. 18:45
Kilka obrazków z gry inFamous
» więcej
2012-08-28, godz. 18:43
[28.08.2012] inFamous
W chwili wydania to była jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza gra typu "sandbox" o super-bohaterze. Czas jednak nie stoi w miejscu, od daty premiery inFamous, gracze mieli okazję bawić się w innymi tytułami z tego gatunku, zasłużone…
» więcej
2012-08-28, godz. 18:41
[28.08.2012] inFamous
W chwili wydania to była jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza gra typu "sandbox" o super-bohaterze. Czas jednak nie stoi w miejscu, od daty premiery inFamous, gracze mieli okazję bawić się w innymi tytułami z tego gatunku, zasłużone…
» więcej
2012-08-28, godz. 18:32
Dead Space 2, kilka screenów z gry
» więcej
2012-08-28, godz. 18:29
Zobacz fragment Dead Space 2
» więcej






