Zamiast mozolnego wpisywania komend z klawiatury - wskazywanie myszką i menu z wyszczególnionymi czynnościami, które mógł wykonać gracz.
w 1987 roku byliśmy świadkami narodzin legendarnego interface'u point and clik - wskaż i kliknij.
W powstanie Manic Mansion zaangażowany był także legendarny Ron Gilbert. Engine do obsługi gry nazywał się SCUMM i z wielkim powodzeniem zastosowano go w innych słynnych grach, jak chociażby pierwsze części serii Monkey Island.
W Maniac Mansion mogliśmy sterować kilkoma postaciami, dzięki temu można było skończyć ją na kilka sposobów.
Opowieść była parodią tanich horrorów klasy B, gdzie grupa nastolatków próbuje uwolnić swoją koleżankę z tytułowego Dworu. W nim grasowała szalona rodzinka. Udźwiękowienie tej gry to były piski, trzaski, bipy i inne tego typu dźwięki, ale gracze to i tak kochali.
Maniac Mansion doczekał się współczesnych remaków, ale na zawsze branża zapamięta właśnie pierwszą wersję, która zrewolucjonizowała przygodówki i do dzisiaj nie wymyślono nic lepszego w tym gatunku.
Zobacz także
2012-08-01, godz. 13:32
G
godmode ("tryb boga") - gdy w czasie gry staniemy się nieśmiertelni lub nietykalni, nie działają na nas ataki przeciwników. Zazwyczaj w taki tryb można wejść tylko dzięki wykorzystaniu błędów kodu, na przykład wpisując tak zwanego…
» więcej
2012-08-01, godz. 13:25
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:24
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:23
[31.07.2012] Do góry nogami
W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:34
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:32
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 19:04
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-07-31, godz. 18:52
[31.07.2012] Inversion
Miało być: ciekawa, niespotykana mechanika, oparta na zabawie z grawitacją. Do tego zacięta walka, prowadzona w lokacjach, które można solidnie zdemolować, dzięki specjalnemu silnikowi graficznemu. Wisienką na torcie naturalnie miała…
» więcej
2012-07-31, godz. 18:44
Inversion - najciekawsze fragmenty gry
» więcej