Grę do recenzji dostaliśmy od twórców Anshar Studios.
Akcja gry rozgrywa się w mieście Warsaw City w XXII wieku. Rozwój świata, technologii idzie w parze z rozwojem patologii, różnicy klas społecznych, biedy, czy półświata przestępczego. I to w Gamedecu wyraźnie czuć. Pod względem klimatu i fabuły ta gra trzyma bardzo wysoki poziom.
Tytułowa nazwa określa programistów, którzy badają sprawy związane ze światem wirtualnym. Tutaj musimy na przykład uwolnić graczy, którzy połączyli się z grą i nie mogą z niej wyjść. Musimy wejść w rolę detektywa, który rozwiązuje zagadki: w praktyce polega to na klikaniu w co popadnie, przeszukiwanie pomieszczeń i rozmawianie z innymi ludźmi. Musimy wyciągać wnioski, wybierać odpowiednie kwestie i wykazać się trzeźwością umysłu. To sposób na sukces w grze Gamedec. W trakcie rozmów zdobywamy punkty profesji. Te umożliwiają odblokowanie dodatkowych umiejętności. Dzięki nim, możemy dowiedzieć się więcej, bądź pokonać dany etap, którego wcześniej się nie dało.
Gamedec bazuje głównie na kreatywności i wyobraźni gracza. To gra w rzucie izometrycznym, w której część rzeczy trzeba sobie dopowiedzieć samemu. I tutaj padnie największy zarzut do twórców - o brak narratora. W ogóle w grze nie ma kwestii "mówionych". Odpalając Gamedec, musicie być gotowi na czytanie ogromu tekstu. To tysiące linijek, dziesiątki tysięcy wersów. I jeżeli dostajemy grę, która z reguły ma zawierać w sobie mniej szczegółów, to narrator powinien w niej być. Łatwiej byłoby się wczuć w klimat i uniwersum gry. Mogło być ciekawiej... a jest tylko przyzwoicie.
Warto pochwalić jednak twórców za mechanikę gry. Największe wrażenie zrobiło na mnie zdobywanie sympatii u postaci. Są dialogi i sytuacje, w których musimy wyciągnąć od naszych rozmówców jakieś informacje. Właśnie dlatego, najpierw trzeba wzbudzić w nich zaufanie i sympatię. Staramy się więc rozmawiać z ludźmi o tym, że ich rozumiemy, że nie mają się czego obawiać i tak dalej. To pozwoli nam poznać szczegóły, jakich potrzebujemy do rozwiązania sprawy. Co również "in plus" - wybory i podejmowane decyzje mają w tej grze znaczenie. Gracz przekona się o tym w samej końcówce opowieści.
Narracja w Gamedecu jest niezła, chociaż sama historia finalnie okazuje się dość płytka i przewidywalna. To niezbyt długa opowieść. Ukończenie gry zajęło mi 14 godzin. Jeżeli jesteście fanami uniwersum przyszłości - podobnego do Cyberpunka, to warto sięgnąć po Gamedec żeby zająć sobie wolny czas w weekend.
Ocena: 6/10
Zobacz także
2021-10-01, godz. 21:49
[02.10.2021] eUrząd
W tym wydaniu kącika technologicznego jakoś tak urzędowo się nam zrobiło. Co prawda, dowody osobiste w warstwą elektroniczną nie są nowością - ale, jak informuje nasz ekspert Radek Lis, od listopada można będzie zamówić nowy…
» więcej
2021-09-25, godz. 10:48
[25.09.2021] Do pełna
Takie sytuacje oczywiście się zdarzają na rynku symulatorów, gdy ni stąd ni zowąd jeden z tych tytułów staje się mega-hitem. Było dekorowanie domów, a teraz okazało się, że setki tysięcy graczy po prostu marzy o tym, żeby prowadzić..…
» więcej
2021-09-25, godz. 10:35
[25.09.2021] Jeden kabel...
... by nas wszystkich związać... Czyli eurokraci ręka w rękę z korporacjami dbają o klimat. Jedna wtyczka - i brak ładowarek w zestawach. Tak, zapewne uratują świat, ironizujemy w rozmowie z naszym technologicznym ekspertem Radkiem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
[25.09.2021] Giermasz #465 - W pętli gracza
Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca DEATHLOOP . Co…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej