Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz

G

Andrzej KUTYS

godmode ("tryb boga") - gdy w czasie gry staniemy się nieśmiertelni lub nietykalni, nie działają na nas ataki przeciwników. Zazwyczaj w taki tryb można wejść tylko dzięki wykorzystaniu błędów kodu, na przykład wpisując tak zwanego "cheata". Oczywiście w tytułach sieciowych, dzięki godmode, gracze uzyskują nieuczciwą przewagę nad resztą, więc takie zachowania są piętnowane i banowane. grind / grind'owanie - czynność popularna w grach typu RPG, w których gracz dostaje punkty doświadczenia potrzebne do rozwoju postaci, za pokonywanie kolejnych wrogów. Im jest ich więcej, tym mocniejszy prowadzony bohater. Gracz musi więc grindować czyli spędzić sporo czasu tylko na wdawaniu się w kolejne walki, aby podnosić poziom swojej postaci - a w efekcie, mieć możliwość pokonywania kolejnych super-przeciwników, tak zwanych bosów, co jest potrzebne, aby ukończyć grę. Popularne zwłaszcza w japońskiej odmianie RPG, bo produkcje zachodnie raczej preferują prowadzenie gracza w taki sposób, aby w momencie kluczowych, trudnych pojedynków, postać uczestnika zabawy była już na poziomie pozwalającym na podjęcie wyrównanej walki. Tymczasem japońscy twórcy tytułów RPG zostawiają martwienie się o rozwój swojego bohatera graczowi.

Zobacz także

2012-08-07, godz. 17:45 B backtracking - czyli konieczność ponownego odwiedzania eksplorowanych wcześniej lokacji. Przykładowo: aby znaleźć jakiś przedmiot, który jest nam potrzebny w dalszym etapie gry, musimy wrócić do miejsc, które już "zaliczyliśmy"… » więcej 2012-08-07, godz. 17:10 [07.08.2012] Doom (1993r.) To była walka na śmierć i życie. Zagrożenia czyhały zewsząd, gracza atakowały wściekłe bestie z piekła rodem i nie mniej niebezpieczni ludzie. Przeżycie na niegościnnym Marsie było bardzo trudne, ale do dyspozycji mieliśmy odpowiedni… » więcej 2012-08-07, godz. 16:32 Obejrzyj fragment rozgrywki w Bulletstorm » więcej 2012-08-07, godz. 16:29 [07.08.2012] Bulletstorm Polak potrafi zrobić grę na światowym poziomie. Studio People Can Fly wsławiło się już kultowym Painkillerem, ale Bulletstorm to miało być wejście do absolutnej światowej elity. Również, a może przede wszystkim, pod względem… » więcej 2012-08-07, godz. 16:27 [07.08.2012] Bulletstorm Polak potrafi zrobić grę na światowym poziomie. Studio People Can Fly wsławiło się już kultowym Painkillerem, ale Bulletstorm to miało być wejście do absolutnej światowej elity. Również, a może przede wszystkim, pod względem… » więcej 2012-08-07, godz. 16:11 Kilka screenów z gry » więcej 2012-08-07, godz. 16:06 [07.08.2012] Diablo III Z recenzją tej jakże oczekiwanej przez wiele lat gry specjalnie postanowiliśmy się nieco wstrzymać - i patrząc na doniesienia o szturmie graczy na serwery i dużych problemach firmy Blizzard z obsługą Diablo III, wydaje się, że była… » więcej 2012-08-07, godz. 16:05 [07.08.2012] Diablo III Z recenzją tej jakże oczekiwanej przez wiele lat gry specjalnie postanowiliśmy się nieco wstrzymać - i patrząc na doniesienia o szturmie graczy na serwery i dużych problemach firmy Blizzard z obsługą Diablo III, wydaje się, że była… » więcej 2012-08-07, godz. 15:40 [07.08.2012] Lądujemy na Marsie Co prawda w grach komputerowych to ludzkość już dawno podbiła w kosmosie wszystkie galaktyki, ale w prawdziwym życiu póki co cieszymy się z sukcesu "Curiosity", który wylądował na Marsie. A malkontenci już narzekają, że zdjęcia… » więcej 2012-08-07, godz. 15:37 ARCHIWUM 2012, sierpień » więcej
661662663664665666667