godmode ("tryb boga") - gdy w czasie gry staniemy się nieśmiertelni lub nietykalni, nie działają na nas ataki przeciwników. Zazwyczaj w taki tryb można wejść tylko dzięki wykorzystaniu błędów kodu, na przykład wpisując tak zwanego "cheata". Oczywiście w tytułach sieciowych, dzięki godmode, gracze uzyskują nieuczciwą przewagę nad resztą, więc takie zachowania są piętnowane i banowane.
grind / grind'owanie - czynność popularna w grach typu RPG, w których gracz dostaje punkty doświadczenia potrzebne do rozwoju postaci, za pokonywanie kolejnych wrogów. Im jest ich więcej, tym mocniejszy prowadzony bohater. Gracz musi więc grindować czyli spędzić sporo czasu tylko na wdawaniu się w kolejne walki, aby podnosić poziom swojej postaci - a w efekcie, mieć możliwość pokonywania kolejnych super-przeciwników, tak zwanych bosów, co jest potrzebne, aby ukończyć grę. Popularne zwłaszcza w japońskiej odmianie RPG, bo produkcje zachodnie raczej preferują prowadzenie gracza w taki sposób, aby w momencie kluczowych, trudnych pojedynków, postać uczestnika zabawy była już na poziomie pozwalającym na podjęcie wyrównanej walki. Tymczasem japońscy twórcy tytułów RPG zostawiają martwienie się o rozwój swojego bohatera graczowi.
Zobacz także
2012-08-01, godz. 13:25
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:24
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:23
[31.07.2012] Do góry nogami
W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The…
» więcej
2012-07-31, godz. 21:55
[31.07.2012] Maniac Mansion (1987r.)
Ta gra to legenda, tytuł, który zmienił elektroniczną rozgrywkę. Zamiast mozolnego wpisywania komend z klawiatury - wskazywanie myszką i menu z wyszczególnionymi czynnościami, które mógł wykonać gracz. w 1987 roku byliśmy świadkami…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:34
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:32
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 19:04
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-07-31, godz. 18:52
[31.07.2012] Inversion
Miało być: ciekawa, niespotykana mechanika, oparta na zabawie z grawitacją. Do tego zacięta walka, prowadzona w lokacjach, które można solidnie zdemolować, dzięki specjalnemu silnikowi graficznemu. Wisienką na torcie naturalnie miała…
» więcej
2012-07-31, godz. 18:44
Inversion - najciekawsze fragmenty gry
» więcej