Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Giermasz #465
Giermasz #465
GIERMASZ-Program z 25.09.21
Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca DEATHLOOP. Co roku testujemy też najnowszą odsłonę koszykarskiego "tasiemca" - i jak zawsze robi to Łukasz Rabikowski. Najnowsze NBA 2K22 jest kolejnym krokiem ewolucji serii (także w kierunku monetyzacji). Michał Król zmierzył się z grą... o robieniu gier. Czy raczej programem edukacyjnym Game Buliders Garage. Ma ta produkcja plusy - i minusy. I jeszcze produkcja z niezbyt zaawansowaną mechaniką rozgrywki. Tak zwany "symulator chodzenia" Life is Strange: True Colors w ocenie Jarka Gowina to raczej propozycja dla nastoletnich graczy. W tym programie także dwa kąciki: Andrzej Kutys odpytał naszego eksperta Radka Lisa, co słychać w świecie nowych technologii. A Michał Król przygotował informacje o tym, co dzieje się w polskiej branży gier komputerowych.
Giermasz #464
Giermasz #464
GIERMASZ-Program z 18.09.21
Dwie gry RPG mamy w tym Giermaszu przetestowane. To także dwie szkoły tworzenia takich produkcji. Z jednej strony, jak zawsze w serii, fantazyjnie wykreowany świat w japońskim Tales of Arise. Fan gatunku Andrzej Kutys ocenia, że ta naprawdę ładna i dopracowana produkcja może trafić także do nowych graczy. Z drugiej strony, klasyczny widok izometryczny, odwołania do najlepszych wzorców tworzenia gier fabularnych w wersji zachodniej - Łukasz Rabikowski bardzo dobrze bawił się w lochach Pathfinder: Wrath of the Righteous. Studio Giermaszu odwiedził także nasz ekspert Radek Lis, rozmawiamy o nowościach technologicznych, Ponieważ Michał Król nieco niedysponowany - choć zdążył świetnie się bawić WarioWare: Get It Together! - bez kącika polskiego. Ale sukces Gas Station Simulator odnotowujemy (pewnie będzie okazja jeszcze o tym porozmawiać). Zadumaliśmy się także na moment, bo odszedł sir Clive Sinclair, twórca kultowego ZX Spectrum miał 81 lat - zajrzyjcie do działu Stare, ale jare, niejedną grę na tę wspaniałą maszynę przypominaliśmy.
Giermasz #463
Giermasz #463
GIERMASZ-Program z 11.09.21
Reklamowana jako "średniowieczne GTA" polska gra Rustler w ocenie Michała Króla spełnia swoje zadanie. Oczywiście nie jest to największa produkcja, ale daje wiele frajdy jeżeli "załapiecie" jej generalnie dosyć przaśny humor. Jarek Gowin tymczasem wcielił się w rolę kierowcy komunikacji miejskiej. Jeżeli jesteście fanami, to Bus Simulator 21 jak najbardziej można polecić - w innym przypadku niekoniecznie. I jeszcze strategiczno-turowo-losowe Dice Legacy. Zdaniem naszego redakcyjnego kolegi Łukasza Rabikowskiego, trochę jednak zabrakło w rozgrywce, aby w pełni cieszyć się z kilku niezłych pomysłów na mechanikę tej zabawy. W tym programie polecamy też powrót naszego eksperta, Radek Lis jak zawsze sprawdził, co dzieje się w świecie nowych technologii. Nie zabrakło także kącika Gramy po polsku, Michał Król jest w temacie polskich gier. I dyskutuje z Andrzejem Kutysem o nowościach, jakie pokazało Sony. Tylko daty premier jakieś takie nieco odległe...
Giermasz #462
Giermasz #462
GIERMASZ-Program z 04.09.21
Aż trzy produkcje recenzowane w tym Giermaszu mają oceny na najwyższym poziomie. Tak, zdecydowaliśmy się powrócić do not liczbowych, w skali 1 do 10. Zaczynamy od znakomitej trójwymiarowej platformówki Psychonauts 2. Andrzej Kutys, fan "jedynki", podkreśla, że dostajemy produkcję bardzo dopracowaną. Podobnie Michał Król również bardzo sobie ceni przygodówkę Twelve Minutes. Tylko 12 minut, ale w pętli czasowej i z mordercą za drzwiami... Nasz redakcyjny strateg Łukasz Rabikowski świetnie bawił się z Humankind. Inspiracje serią o cywilizacji są tu bardzo widoczne, ale co z tego, skoro od gry nie mógł się oderwać. Bartek Czetowicz odpalił produkcję, niczym ze starych automatów. I jeżeli nie oczekujecie symulacji, to zręcznościowe Big Rumble Boxing: Creed Champions swoje zadanie spełnia. I jeszcze klasyk - Michał Król postanowił odpowiedzieć na pytanie, czy Quake Remastered to dobry pomysł? Jego zdaniem, jak najbardziej.

Zobacz także

2022-07-23, godz. 06:00 Stray [PlayStation 5] Gdy wydawca Annapurna Interactive zapowiada nową grę to wiadomo, że będzie to nietuzinkowa produkcja. W portfolio mają wiele niezależnych hitów, które podbiły serca graczy i wyróżniały się na tle konkurencji. Teraz mogą dopisać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Stray [PlayStation 5] Gdy wydawca Annapurna Interactive zapowiada nową grę to wiadomo, że będzie to nietuzinkowa produkcja. W portfolio mają wiele niezależnych hitów, które podbiły serca graczy i wyróżniały się na tle konkurencji. Teraz mogą dopisać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 [23.07.2022] Giermasz #508 - Kłaczek Jak wiadomo, kot jest królem internetu. Więc powstanie tej gry w tym kontekście było chyba nieuchronne. Na szczęście, twórcy gry Stray nie poszli na łatwiznę przygotowania "symulatora kota", a zaprezentowali bardzo ciekawą przygodę… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-22, godz. 13:53 [16.07.2022] Zmiana lidera To sobie sprawili prezent na 20-to lecie... Polskie studio przez lata uważane za lidera branży, także finansowo, zostało strącone z piedestału (na drugie miejsce) przez inną firmę. Ale cóż - gdy jedni zaliczyli mega-falstart z produkcją… » więcej 2022-07-22, godz. 13:52 GIERMASZ 2022, lipiec » więcej 2022-07-22, godz. 12:58 Sea Wolf (1976 r.) W dobie wszechobecnych remasterów i remaków starszych gier, wspominamy produkcję, która w pewnym sensie może uchodzić za jednego z prekursorów tego trendu. W 1970 roku w salonach gier pojawiło się masywne pudło z automatem nazwanym… » więcej 2022-07-20, godz. 14:41 ARCHIWUM 2022, czerwiec » więcej
113114115116117118119