Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca
DEATHLOOP. Co roku testujemy też najnowszą odsłonę koszykarskiego "tasiemca" - i jak zawsze robi to Łukasz Rabikowski. Najnowsze NBA 2K22 jest kolejnym krokiem ewolucji serii (także w kierunku monetyzacji). Michał Król zmierzył się z grą... o robieniu gier. Czy raczej programem edukacyjnym Game Buliders Garage. Ma ta produkcja plusy - i minusy. I jeszcze produkcja z niezbyt zaawansowaną mechaniką rozgrywki. Tak zwany "symulator chodzenia" Life is Strange: True Colors w ocenie Jarka Gowina to raczej propozycja dla nastoletnich graczy. W tym programie także dwa kąciki: Andrzej Kutys odpytał naszego eksperta Radka Lisa, co słychać w świecie nowych technologii. A Michał Król przygotował informacje o tym, co dzieje się w polskiej branży gier komputerowych.
Dwie gry RPG mamy w tym Giermaszu przetestowane. To także dwie szkoły tworzenia takich produkcji. Z jednej strony, jak zawsze w serii, fantazyjnie wykreowany świat w japońskim
Tales of Arise. Fan gatunku Andrzej Kutys ocenia, że ta naprawdę ładna i dopracowana produkcja może trafić także do nowych graczy. Z drugiej strony, klasyczny widok izometryczny, odwołania do najlepszych wzorców tworzenia gier fabularnych w wersji zachodniej - Łukasz Rabikowski bardzo dobrze bawił się w lochach Pathfinder: Wrath of the Righteous. Studio Giermaszu odwiedził także nasz ekspert Radek Lis, rozmawiamy o nowościach technologicznych, Ponieważ Michał Król nieco niedysponowany - choć zdążył świetnie się bawić WarioWare: Get It Together! - bez kącika polskiego. Ale sukces Gas Station Simulator odnotowujemy (pewnie będzie okazja jeszcze o tym porozmawiać). Zadumaliśmy się także na moment, bo odszedł sir Clive Sinclair, twórca kultowego ZX Spectrum miał 81 lat - zajrzyjcie do działu Stare, ale jare, niejedną grę na tę wspaniałą maszynę przypominaliśmy.
Reklamowana jako "średniowieczne GTA" polska gra
Rustler w ocenie Michała Króla spełnia swoje zadanie. Oczywiście nie jest to największa produkcja, ale daje wiele frajdy jeżeli "załapiecie" jej generalnie dosyć przaśny humor. Jarek Gowin tymczasem wcielił się w rolę kierowcy komunikacji miejskiej. Jeżeli jesteście fanami, to Bus Simulator 21 jak najbardziej można polecić - w innym przypadku niekoniecznie. I jeszcze strategiczno-turowo-losowe Dice Legacy. Zdaniem naszego redakcyjnego kolegi Łukasza Rabikowskiego, trochę jednak zabrakło w rozgrywce, aby w pełni cieszyć się z kilku niezłych pomysłów na mechanikę tej zabawy. W tym programie polecamy też powrót naszego eksperta, Radek Lis jak zawsze sprawdził, co dzieje się w świecie nowych technologii. Nie zabrakło także kącika Gramy po polsku, Michał Król jest w temacie polskich gier. I dyskutuje z Andrzejem Kutysem o nowościach, jakie pokazało Sony. Tylko daty premier jakieś takie nieco odległe...
Aż trzy produkcje recenzowane w tym Giermaszu mają oceny na najwyższym poziomie. Tak, zdecydowaliśmy się powrócić do not liczbowych, w skali 1 do 10. Zaczynamy od znakomitej trójwymiarowej platformówki
Psychonauts 2. Andrzej Kutys, fan "jedynki", podkreśla, że dostajemy produkcję bardzo dopracowaną. Podobnie Michał Król również bardzo sobie ceni przygodówkę Twelve Minutes. Tylko 12 minut, ale w pętli czasowej i z mordercą za drzwiami... Nasz redakcyjny strateg Łukasz Rabikowski świetnie bawił się z Humankind. Inspiracje serią o cywilizacji są tu bardzo widoczne, ale co z tego, skoro od gry nie mógł się oderwać. Bartek Czetowicz odpalił produkcję, niczym ze starych automatów. I jeżeli nie oczekujecie symulacji, to zręcznościowe Big Rumble Boxing: Creed Champions swoje zadanie spełnia. I jeszcze klasyk - Michał Król postanowił odpowiedzieć na pytanie, czy Quake Remastered to dobry pomysł? Jego zdaniem, jak najbardziej.
Zobacz także
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
[25.09.2021] Giermasz #465 - W pętli gracza
Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca DEATHLOOP . Co…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Life is Strange: True Colors [PlayStation 4]
Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro Marzeń. Taki klimat panuje w kolejnej części serii Life is Strange z podtytułem…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
Game Builders Garage [Switch]
Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I powiedzmy, że to się udaje. Problem w tym, że najmłodsi mają pewną cechę…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
NBA 2K22 [PC]
Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele wystarczy do tego, by przez 48 minut rozpalać do czerwoności widownię na całym…
» więcej
2021-09-25, godz. 06:00
DEATHLOOP [PC]
Na DEATHLOOP od Bethesdy czekało wielu graczy. Produkcja, hucznie zapowiadana, przyciąga oko - trailery przedstawiały dynamiczną rozgrywkę, barwne uniwersum oraz garść dobrego humoru. Pytanie, czy w praktyce udało się to pierwsze…
» więcej