Jesienna ofensywa premier nabiera rozpędu i wygląda na to, że w najbliższym czasie cztery recenzje w programie staną się standardem. Zaczynamy od świetnej strzelanki z fabułą, Bartłomiej Czetowicz oczywiście poleca
DEATHLOOP. Co roku testujemy też najnowszą odsłonę koszykarskiego "tasiemca" - i jak zawsze robi to Łukasz Rabikowski. Najnowsze NBA 2K22 jest kolejnym krokiem ewolucji serii (także w kierunku monetyzacji). Michał Król zmierzył się z grą... o robieniu gier. Czy raczej programem edukacyjnym Game Buliders Garage. Ma ta produkcja plusy - i minusy. I jeszcze produkcja z niezbyt zaawansowaną mechaniką rozgrywki. Tak zwany "symulator chodzenia" Life is Strange: True Colors w ocenie Jarka Gowina to raczej propozycja dla nastoletnich graczy. W tym programie także dwa kąciki: Andrzej Kutys odpytał naszego eksperta Radka Lisa, co słychać w świecie nowych technologii. A Michał Król przygotował informacje o tym, co dzieje się w polskiej branży gier komputerowych.
Dwie gry RPG mamy w tym Giermaszu przetestowane. To także dwie szkoły tworzenia takich produkcji. Z jednej strony, jak zawsze w serii, fantazyjnie wykreowany świat w japońskim
Tales of Arise. Fan gatunku Andrzej Kutys ocenia, że ta naprawdę ładna i dopracowana produkcja może trafić także do nowych graczy. Z drugiej strony, klasyczny widok izometryczny, odwołania do najlepszych wzorców tworzenia gier fabularnych w wersji zachodniej - Łukasz Rabikowski bardzo dobrze bawił się w lochach Pathfinder: Wrath of the Righteous. Studio Giermaszu odwiedził także nasz ekspert Radek Lis, rozmawiamy o nowościach technologicznych, Ponieważ Michał Król nieco niedysponowany - choć zdążył świetnie się bawić WarioWare: Get It Together! - bez kącika polskiego. Ale sukces Gas Station Simulator odnotowujemy (pewnie będzie okazja jeszcze o tym porozmawiać). Zadumaliśmy się także na moment, bo odszedł sir Clive Sinclair, twórca kultowego ZX Spectrum miał 81 lat - zajrzyjcie do działu Stare, ale jare, niejedną grę na tę wspaniałą maszynę przypominaliśmy.
Reklamowana jako "średniowieczne GTA" polska gra
Rustler w ocenie Michała Króla spełnia swoje zadanie. Oczywiście nie jest to największa produkcja, ale daje wiele frajdy jeżeli "załapiecie" jej generalnie dosyć przaśny humor. Jarek Gowin tymczasem wcielił się w rolę kierowcy komunikacji miejskiej. Jeżeli jesteście fanami, to Bus Simulator 21 jak najbardziej można polecić - w innym przypadku niekoniecznie. I jeszcze strategiczno-turowo-losowe Dice Legacy. Zdaniem naszego redakcyjnego kolegi Łukasza Rabikowskiego, trochę jednak zabrakło w rozgrywce, aby w pełni cieszyć się z kilku niezłych pomysłów na mechanikę tej zabawy. W tym programie polecamy też powrót naszego eksperta, Radek Lis jak zawsze sprawdził, co dzieje się w świecie nowych technologii. Nie zabrakło także kącika Gramy po polsku, Michał Król jest w temacie polskich gier. I dyskutuje z Andrzejem Kutysem o nowościach, jakie pokazało Sony. Tylko daty premier jakieś takie nieco odległe...
Aż trzy produkcje recenzowane w tym Giermaszu mają oceny na najwyższym poziomie. Tak, zdecydowaliśmy się powrócić do not liczbowych, w skali 1 do 10. Zaczynamy od znakomitej trójwymiarowej platformówki
Psychonauts 2. Andrzej Kutys, fan "jedynki", podkreśla, że dostajemy produkcję bardzo dopracowaną. Podobnie Michał Król również bardzo sobie ceni przygodówkę Twelve Minutes. Tylko 12 minut, ale w pętli czasowej i z mordercą za drzwiami... Nasz redakcyjny strateg Łukasz Rabikowski świetnie bawił się z Humankind. Inspiracje serią o cywilizacji są tu bardzo widoczne, ale co z tego, skoro od gry nie mógł się oderwać. Bartek Czetowicz odpalił produkcję, niczym ze starych automatów. I jeżeli nie oczekujecie symulacji, to zręcznościowe Big Rumble Boxing: Creed Champions swoje zadanie spełnia. I jeszcze klasyk - Michał Król postanowił odpowiedzieć na pytanie, czy Quake Remastered to dobry pomysł? Jego zdaniem, jak najbardziej.
Zobacz także
2021-05-22, godz. 06:00
Assassin's Creed Valhalla DLC Gniew Druidów [PlayStation 5]
Jeżeli spędza się z jakąś grą grubo ponad 100 godzin, to oczywiste jest stwierdzenie, że zwyczajnie dobrze się bawiłem czyszcząc mapę w Assassin's Creed Valhalla. Naprawdę dużą, bardzo ładną mapę, dodajmy. Sprawdzona…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
Assassin's Creed Valhalla DLC Gniew Druidów [PlayStation 5]
Jeżeli spędza się z jakąś grą grubo ponad 100 godzin, to oczywiste jest stwierdzenie, że zwyczajnie dobrze się bawiłem czyszcząc mapę w Assassin's Creed Valhalla. Naprawdę dużą, bardzo ładną mapę, dodajmy. Sprawdzona…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
Papetura [PC]
7 lat. Tyle powstawał polski point and click Papetura, stworzony przez jednego człowieka. Gra wymagała gigantycznego nakładu pracy, ale efekt jest powalający. Co prawda historia jest bardzo krótka, ale wizualnie jest to rzecz prawie…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
Assassin's Creed Valhalla DLC Gniew Druidów [PlayStation 5]
Jeżeli spędza się z jakąś grą grubo ponad 100 godzin, to oczywiste jest stwierdzenie, że zwyczajnie dobrze się bawiłem czyszcząc mapę w Assassin's Creed Valhalla. Naprawdę dużą, bardzo ładną mapę, dodajmy. Sprawdzona…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
Resident Evil Village [Xbox Series X]
Zacznijmy od rozwiania najpoważniejszych wątpliwości. Resident Evil Village straszy, ale mniej. To wciąż horror, ale nie taki jak poprzedniczka. Czy to umniejsza kolejnej części legendarnej serii? Nie. I tak. A dlaczego? Zaraz podzielę…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
Resident Evil Village [Xbox Series X]
Zacznijmy od rozwiania najpoważniejszych wątpliwości. Resident Evil Village straszy, ale mniej. To wciąż horror, ale nie taki jak poprzedniczka. Czy to umniejsza kolejnej części legendarnej serii? Nie. I tak. A dlaczego? Zaraz podzielę…
» więcej
2021-05-22, godz. 06:00
[22.05.2021] Giermasz #449 - Świat z papieru
Kolejna odsłona słynnej serii - i co nas cieszy, następna dobra recenzja naszego redakcyjnego kolegi Jarka Gowina, który nie boi się zmierzyć ze strachami Resident Evil Village . To mieszanka gotyckiego horroru, czystej grozy i gry akcji…
» więcej
2021-05-21, godz. 12:57
[22.05.2021] Postępy
Polskie studio ogłosiło sukces swojej strzelanki - która to zresztą spodobała się także w naszej redakcji. Choć, Michał Król, gospodarz kącika Gramy po polsku, zastanawia się, że jednak usłyszeliśmy o osobach, które grę "sprawdziły"…
» więcej
2021-05-21, godz. 12:47
[22.05.2021] Na okrągło
"Będzie lepiej, ładniej, stabilniej, szybciej"... - i dodajcie sobie do tego, co jeszcze można wymyślić w korpo-PR-gadce. Czyli zaczynamy kącik od rozmowy o najnowszej, zapowiadanej wersji ultra-popularnego systemu operacyjnego na smartfony…
» więcej
2021-05-17, godz. 12:10
[15.05.2021] Wrota do gwiazd
Znana filmowa i serialowa licencja, polskie studio tworzące gry - i nasze nadzieje na dobrą produkcję (choć parę kwestii nas tutaj zastanawia). Michał Król w kolejnym odcinku kącika Gramy po polsku mówi między innymi o tym projekcie…
» więcej