Po pierwsze: Square Enix we wrześniu ujawni COŚ związanego z serią Final Fantasy i prawdopodobnie będzie to tyczyło się trzynastej odsłony serii. Czyżby Final Fantasy XIII-3 i zrobi nam się trylogia? Początek, czyli "zwykłe" Final Fantasy XIII recenzowaliśmy w zeszłym tygodniu, więc można sprawdzić, czy warto zwrócić na tę grę uwagę - i w konsekwencji także na kolejne części. Multiplayerowe Final Fantasy XIV także ponoć powstaje.
Po drugie: podobno Grand Theft Auto V ma się świetnie. Jeden z niemieckich serwisów poświęconych grom twierdzi, że dj-je już nagrywają swoje kwestie do wirtualnych programów radiowych, jakich będziemy słuchać w trakcie gry. Ma to być znak, że premiera jest bliżej, niż nam się wydaje. A Rockstar oczywiście milczy jak zaklęty.
I po trzecie: Mafia 3 pojawi się już na konsolach nowej generacji. Plotki uprawdopodabnia fakt, że firma 2K Czech szuka 11 pracowników, do pracy nad grą AAA na konsole następnej generacji. Na starcie next-genów jednak na kolejną Mafię raczej nie ma co liczyć. Podobno pojawi się w rok po premierze nowych sprzętów do grania.
A tak tytułem postscriptum, Tim Willits z id Software twierdzi, że "każdy gracz wie, że powstaje Half Life 3". My nic nie wiemy, a Wy?
Skoro wspominaliśmy o nowej, jakże wyczekiwanej - zwłaszcza przez deweloperów - generacji konsol, to w sieci pojawił się obrazek, który ma być zapowiedzią Prince of Persia Zero 2. Co ciekawe, podobno rozgrywka ma przypominać to co znamy z serii God of War. Wspomniany screen naszym zdaniem wygląda na nie następną a poprzednią generację - jakieś to niezbyt ładne i wyblakłe. Ale to tylko jeden obrazek, więc nie wyciągamy daleko idących wniosków.
Bo "fotorealizm to kwestia 10 lat" - tak przynajmniej twierdzi Kim Liberi, czyli osoba odpowiedzialna za efekty wizualne w studiu Industrial Light Magic - to ci od Georga Lucasa i Star Wars. Trzymamy za słowo.
Nie, nie - Warfighter to nie było to, za to najnowszy Medal of Honor będzie rządził - tak, niedosłownie, twierdzą przedstawiciele Electronic Arts. Zaangażowali w jego tworzenie także częśc ekipy DICE, odpowiedzialnej za serię Battlefield. Bo wszyscy chcą dopaść króliczka, czyli serię Call of Duty i nowy Medal of Honor, czy raczej jego wydawcy, nie są wyjątkiem.
Na koniec coś krzepiącego dla wielbicieli gier używanych. Wypowiedź Paula Rainesa, szefa sieci sklepów GameStop. Ich obroty "używkami" to, bagatela, prawie 2 miliardy dolarów - które w słodkich snach bossowie wielkich wydawców widzą na swoich kontach. Więc mają pomysły typu blokowanie gier używanych na konsolach następnej generacji. A wspomniany Paul Raines mówi, że to jest działanie bez sensu z ekonomicznego punktu widzenia. Zgadzamy się, bo tak się zastanawiamy: skoro ktoś odsprzeda, to dołoży i zainwestuje w nowość. A ktoś inny kupi używkę - i jak się spodoba, to dopłaci za DLC, i w ten sposób biznes się kręci.
Bo "fotorealizm to kwestia 10 lat" - tak przynajmniej twierdzi Kim Liberi, czyli osoba odpowiedzialna za efekty wizualne w studiu Industrial Light Magic - to ci od Georga Lucasa i Star Wars. Trzymamy za słowo.
Nie, nie - Warfighter to nie było to, za to najnowszy Medal of Honor będzie rządził - tak, niedosłownie, twierdzą przedstawiciele Electronic Arts. Zaangażowali w jego tworzenie także częśc ekipy DICE, odpowiedzialnej za serię Battlefield. Bo wszyscy chcą dopaść króliczka, czyli serię Call of Duty i nowy Medal of Honor, czy raczej jego wydawcy, nie są wyjątkiem.
Na koniec coś krzepiącego dla wielbicieli gier używanych. Wypowiedź Paula Rainesa, szefa sieci sklepów GameStop. Ich obroty "używkami" to, bagatela, prawie 2 miliardy dolarów - które w słodkich snach bossowie wielkich wydawców widzą na swoich kontach. Więc mają pomysły typu blokowanie gier używanych na konsolach następnej generacji. A wspomniany Paul Raines mówi, że to jest działanie bez sensu z ekonomicznego punktu widzenia. Zgadzamy się, bo tak się zastanawiamy: skoro ktoś odsprzeda, to dołoży i zainwestuje w nowość. A ktoś inny kupi używkę - i jak się spodoba, to dopłaci za DLC, i w ten sposób biznes się kręci.
Zobacz także
2012-08-21, godz. 19:00
[21.08.2012] Robot RPG rodzi się w Szczecinie
Na początku gracz tworzy własnego małego robota. Wybiera głowę i tułów. Gdy mały robot jest już gotowy, rozpoczyna swoją podróż po świecie złożonym z heksagonalnych płytek w poszukiwaniu magicznego procesora. Na swej drodze…
» więcej
2012-08-09, godz. 11:18
[14.08.2012] Gry komputerowe - zło wcielone
W tym wydaniu Giermaszu wyjątkowo rezygnujemy z naszych stałych punktów programu i zapraszamy do rozmowy dziennikarzy Radia Szczecin. Temat: dlaczego gry komputerowe są obwiniane o całe zło tego świata. Mimo pewnego przejaskrawienia…
» więcej
2012-08-08, godz. 10:02
[07.08.2012] Walczymy z Pradawnym Złem
Gdy opadł już kurz, który wzbili gracze pędzący do sklepu po swój egzemplarz Diablo III, gdy firma Blizzard jakoś uporała się z problemami z działaniem serwerów - aż niewiarygodne, z ich doświadczeniami z World of Warcraft - wreszcie…
» więcej
2012-08-08, godz. 09:28
ARCHIWUM 2012, lipiec
» więcej
2012-08-08, godz. 09:16
[07.08.2012] Przegląd tygodnia
Także w branży gier wideo mamy sezon ogórkowy - nie licząc zbliżającej się wielkimi krokami premiery Darksiders II czy Borderlands 2 - większość premier zaplanowano na jesień. Mamy za to kilka zapowiedzi. A więc: Po pierwsze: Square…
» więcej
2012-08-07, godz. 17:46
P
PEGI - Pan European Game Information czyli Ogólnoeuropejski System Klasyfikacji Gier założony przez Interactive Software Federation of Europe. Producent nie ma obowiązku wysyłania tam swojej gry do oceny, ale jest to sugerowane, PEGI…
» więcej
2012-08-07, godz. 17:46
K
kampowanie - wywodzi się od angielskiego "camp" czyli obozować. Gracz kampuje, czyli w grach multiplayerowych ukrywa się w miejscach niewidocznych dla innych, często w pobliżu tak zwanych spawnpoints, gdzie odradzają się wyeliminowani…
» więcej
2012-08-07, godz. 17:45
B
backtracking - czyli konieczność ponownego odwiedzania eksplorowanych wcześniej lokacji. Przykładowo: aby znaleźć jakiś przedmiot, który jest nam potrzebny w dalszym etapie gry, musimy wrócić do miejsc, które już "zaliczyliśmy"…
» więcej
2012-08-07, godz. 17:10
[07.08.2012] Doom (1993r.)
To była walka na śmierć i życie. Zagrożenia czyhały zewsząd, gracza atakowały wściekłe bestie z piekła rodem i nie mniej niebezpieczni ludzie. Przeżycie na niegościnnym Marsie było bardzo trudne, ale do dyspozycji mieliśmy odpowiedni…
» więcej