Życie nas dopadło i z przyczyn różnych - chorób, przeprowadzek, nawału obowiązków wszelakich - tym razem z recenzjami bardzo skromnie w tym programie (choć pamiętajcie, że chociażby tydzień temu tekstów i dźwięków z opiniami przygotowaliśmy całą masę). Przy czym, opisywana przez Jarka Gowina miała pewnie taki budżet, że można by pół indyczej branży obdzielić... Kolejna odsłona ultra-hitowe serii strzelanek,
Battlefield 2042, to porządnie zrealizowana zabawa, choć ma swoje bolączki (wieku dziecięcego?). Ale oczywiście zakładamy, że gra doczeka się kolejnych aktualizacji. Sprawdziliśmy też aktualności w branży gier, ciekawe rzeczy się dzieją - śmieszne, smutne, straszne, dające nadzieję... Poetycko się zrobiło, więc wracamy na ziemię i rozmawiamy też o nowościach technologicznych, jak zawsze z naszym ekspertem Radkiem Lisem. Andrzej Kutys i Michał Król dyskutowali także w kąciku Gramy po polsku. I jeszcze Stare, ale jare The Legend of Zelda: Ocarina of Time. To wciąż kultowy klasyk, ale i do dzisiaj bardzo grywalna produkcja
Zaczynamy "z wysokiego C" - czyli od recenzji najnowszej odsłony ultra-hitowej serii sieciowych strzelanek (plus jak zawsze krótka i intensywna kampania singlowa). Jarek Gowin zwraca jedynie uwagę, że w
Call of Duty: Vanguard zabrakło mu "tego czegoś" - ale i tak zabawa jest, jak zawsze, przednia. Andrzej Kutys wziął udział w wielkiej wojnie aniołów z demonami w mocno ezoterycznym jRPG Shin Megami Tensei V. Fani powinni być (nomen omen) wniebowzięci. Michał Król, oprócz tego, że jak zawsze przygotował kącik Gramy po polsku - to i rodzimą produkcję zrecenzował. Konsolowa wersja gry "z dreszczykiem", Chernobylite gorąco polecamy. Za to, niestety, powrót świetnych klasyków w odświeżonej wersji zawodzi. Bartek Czetowicz wytyka błędy i problemy z Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition. Mieliśmy też większe nadzieje związane z Disciples: Liberation. Jednak w ocenie Łukasza Rabikowskiego, temu izometrycznemu RPG sporo brakuje do doskonałości. W tym wydaniu Giermaszu nie zabrakło także kącika technologicznego z naszym ekspertem Radkiem Lisem.
Albo wyrównaliśmy rekord - albo go pobiliśmy (ale nie chce nam się sprawdzać, bo za dużo roboty, heh): sześć recenzji w tym wydaniu Giermaszu. Zaczynamy od świetnej zręcznościowej (pamiętajcie, to nie symulator) "samochodówki". Bartek Czetowicz oczywiście świetnie się bawił w
Forza Horizon 5. Równie dobrze, razem z rodziną, bawił się Michał Król. Ale to było do przewidzenia, skoro to Mario Party Superstars. Za to Łukasz Rabikowski rozdarty z oceną Age of Emipres IV. Ta seria strategii jest dla niego kultowa, a "czwórka" nie do końca spełniła gigantyczne oczekiwania jakie miał. Za to Andrzej Kutys bardzo poleca grę, która mogła nawet nie trafić na Wasz "radar" - tymczasem, fani zręcznościowej zabawy i metroidvanii absolutnie nie powinni F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch przegapić. Jarek Gowin przetestował kolejną odsłonę serii "filmowych" gier grozy. The Dark Pictures: House of Ashes zdecydowanie poleca. I jeszcze krótka rozmowa o Crysis Trilogy Remastered - Michał Król uznaje, że zwłaszcza "dwójka" i "trójka" po latach się bronią. I jeszcze dwa stałe kąciki: gramy po polsku, oraz z Radkiem Lisem rozmowa o nowych technologiach.
W tym Giermaszu czekają na nas misje ratunkowe: Jarek Gowin to nawet wyruszył na pomoc ludzkości w
Marvel's Guardians of the Galaxy (jak nazwa wskazuje) ratował galaktykę. I bardzo, ale to bardzo jest z tego zadowolony, gra w opinii naszego redakcyjnego kolegi jest po prostu świetna. Andrzej Kutys, z pomocą Młodzieży, musiał uratować wioskę Smurfów przed wrednym Gargamelem. I się udało, trójwymiarowa platformówka Smurfy: Misja Złoliść w kategorii produkcji dla dzieci jest wyróżniającą się produkcją. W tym Giermaszu sprawdzamy także aktualności z branży gier wideo. Są też dwa stałe kąciki. Najpierw nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowinkach światka nowych technologii. A Michał Król tradycyjnie monitoruje sytuację rodzimej branży w kąciku Gramy po polsku.
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej