Życie nas dopadło i z przyczyn różnych - chorób, przeprowadzek, nawału obowiązków wszelakich - tym razem z recenzjami bardzo skromnie w tym programie (choć pamiętajcie, że chociażby tydzień temu tekstów i dźwięków z opiniami przygotowaliśmy całą masę). Przy czym, opisywana przez Jarka Gowina miała pewnie taki budżet, że można by pół indyczej branży obdzielić... Kolejna odsłona ultra-hitowe serii strzelanek,
Battlefield 2042, to porządnie zrealizowana zabawa, choć ma swoje bolączki (wieku dziecięcego?). Ale oczywiście zakładamy, że gra doczeka się kolejnych aktualizacji. Sprawdziliśmy też aktualności w branży gier, ciekawe rzeczy się dzieją - śmieszne, smutne, straszne, dające nadzieję... Poetycko się zrobiło, więc wracamy na ziemię i rozmawiamy też o nowościach technologicznych, jak zawsze z naszym ekspertem Radkiem Lisem. Andrzej Kutys i Michał Król dyskutowali także w kąciku Gramy po polsku. I jeszcze Stare, ale jare The Legend of Zelda: Ocarina of Time. To wciąż kultowy klasyk, ale i do dzisiaj bardzo grywalna produkcja
Zaczynamy "z wysokiego C" - czyli od recenzji najnowszej odsłony ultra-hitowej serii sieciowych strzelanek (plus jak zawsze krótka i intensywna kampania singlowa). Jarek Gowin zwraca jedynie uwagę, że w
Call of Duty: Vanguard zabrakło mu "tego czegoś" - ale i tak zabawa jest, jak zawsze, przednia. Andrzej Kutys wziął udział w wielkiej wojnie aniołów z demonami w mocno ezoterycznym jRPG Shin Megami Tensei V. Fani powinni być (nomen omen) wniebowzięci. Michał Król, oprócz tego, że jak zawsze przygotował kącik Gramy po polsku - to i rodzimą produkcję zrecenzował. Konsolowa wersja gry "z dreszczykiem", Chernobylite gorąco polecamy. Za to, niestety, powrót świetnych klasyków w odświeżonej wersji zawodzi. Bartek Czetowicz wytyka błędy i problemy z Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition. Mieliśmy też większe nadzieje związane z Disciples: Liberation. Jednak w ocenie Łukasza Rabikowskiego, temu izometrycznemu RPG sporo brakuje do doskonałości. W tym wydaniu Giermaszu nie zabrakło także kącika technologicznego z naszym ekspertem Radkiem Lisem.
Albo wyrównaliśmy rekord - albo go pobiliśmy (ale nie chce nam się sprawdzać, bo za dużo roboty, heh): sześć recenzji w tym wydaniu Giermaszu. Zaczynamy od świetnej zręcznościowej (pamiętajcie, to nie symulator) "samochodówki". Bartek Czetowicz oczywiście świetnie się bawił w
Forza Horizon 5. Równie dobrze, razem z rodziną, bawił się Michał Król. Ale to było do przewidzenia, skoro to Mario Party Superstars. Za to Łukasz Rabikowski rozdarty z oceną Age of Emipres IV. Ta seria strategii jest dla niego kultowa, a "czwórka" nie do końca spełniła gigantyczne oczekiwania jakie miał. Za to Andrzej Kutys bardzo poleca grę, która mogła nawet nie trafić na Wasz "radar" - tymczasem, fani zręcznościowej zabawy i metroidvanii absolutnie nie powinni F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch przegapić. Jarek Gowin przetestował kolejną odsłonę serii "filmowych" gier grozy. The Dark Pictures: House of Ashes zdecydowanie poleca. I jeszcze krótka rozmowa o Crysis Trilogy Remastered - Michał Król uznaje, że zwłaszcza "dwójka" i "trójka" po latach się bronią. I jeszcze dwa stałe kąciki: gramy po polsku, oraz z Radkiem Lisem rozmowa o nowych technologiach.
W tym Giermaszu czekają na nas misje ratunkowe: Jarek Gowin to nawet wyruszył na pomoc ludzkości w
Marvel's Guardians of the Galaxy (jak nazwa wskazuje) ratował galaktykę. I bardzo, ale to bardzo jest z tego zadowolony, gra w opinii naszego redakcyjnego kolegi jest po prostu świetna. Andrzej Kutys, z pomocą Młodzieży, musiał uratować wioskę Smurfów przed wrednym Gargamelem. I się udało, trójwymiarowa platformówka Smurfy: Misja Złoliść w kategorii produkcji dla dzieci jest wyróżniającą się produkcją. W tym Giermaszu sprawdzamy także aktualności z branży gier wideo. Są też dwa stałe kąciki. Najpierw nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowinkach światka nowych technologii. A Michał Król tradycyjnie monitoruje sytuację rodzimej branży w kąciku Gramy po polsku.
Zobacz także
2021-06-04, godz. 16:42
[05.06.2021] Na pasach
Co mają przepisy ruchu drogowego do nowoczesnych technologii? Bynajmniej nie chodzi o zaawansowaną technikę używaną we współczesnych autach. Nasz ekspert Radek Lis przypomina, że wgapianie się w ekran, zamiast patrzenie na drogę…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
[28.05.2021] Przegląd tygodnia
No no no... Tylko oczywiście musi być w tej beczce miodu łyżka dziegciu. Bo Sony pochwaliło się właśnie długim pokazem rozgrywki Horizon Forbidden West. Przygoda w otwartym, post apokaliptycznym świecie wygląda fenomenalnie na nowej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Miitopia [Switch]
Chcecie bajki? Oto bajka... Była sobie kraina Miitopia, gdzie żyły ludziki-awatary tworzone przez samych graczy. Atmosfera była sielsko-głupiutka, aż do czasu, gdy Dark Lord Stan stwierdził, że ukradnie sobie twarze Mii-ludków. A…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Biomutant [Xbox Series X]
Emocje przed pojawieniem się Biomutanta na rynku tylko rosły, bo z każdym przesunięciem daty premiery (pierwotnie rok 2019) gracze mogli mieć nadzieję, że w ich ręce trafi naprawdę doszlifowany produkt. Choć, wspomniane emocje (przynajmniej…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
[29.05.2021] Giermasz #450 - Postapokalipsa w świecie dziwnych ludków
Co zrobić z nadmiarem wolnego czasu na urlopie? Nasz redakcyjny kolega Andrzej Kutys ma na to receptę - trzeba grać... I to nawet w dwie produkcje jednocześnie. Miitopia , dziwna i ultra-zabawna gra RPG okazała się świetną odskocznią…
» więcej
2021-05-29, godz. 06:00
Colin McRae Rally (1998 r.)
"System kierowania pojazdem jest godny Oscara" - piał z zachwytu recenzent w 1998 roku. To już nawet nie była kwestia grafiki. Wtedy to nawet rozbryzgi wody i błota nie robiły wrażenia. Ba, nawet wytykano, że drzewa i roślinność…
» więcej