W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The Walking Dead, to po prostu trzeba przeżyć. A jakby ktoś miał problemy z żargonem używanym w branży, właśnie uruchomiliśmy słowniczek, zaś w dziale Technologie zastanawiamy się nad losem niegdysiejszego giganta na rynku telefonów komórkowych.
Przygodówka point'n'click Kapitan Morgane i tajemnica Złotego Żółwia oraz kolejna odsłona słynnej serii jRPG czyli Final Fantasy XIII - czyli Giermasz na tropie gier dla ludzi kochających niesamowite przygody w bajkowych klimatach. To nie jest zabawa dla każdego, o czym mówimy w naszych recenzjach. ale może warto zaryzykować, a nuż się spodoba? Poza tym sprawdzamy, co się dzieje w Electronic Arts i zapraszamy do wysłuchania długiej rozmowy z przedstawicielem firmy, a w dziale Technologie mówimy o patencie, który może wywrócić do góry nogami cały rynek smartfonów na świecie.
Redakcja Giermaszu wybrała się do Warszawy na zaproszenie Cenega Polska, aby przedpremierowo pograć w Borderlands 2 i XCOM: Enemy Unknown. Strzelanka FPP i strategia - oba tytuły mają być hitami tej jesieni. Czy tak się stanie? W tym Giermaszu staramy się, na podstawie fragmentów gameplaya, odpowiedzieć na to pytanie - a wygląda to naprawdę zachęcająco... Poza tym, w dziale Technologie, zastanawiamy się, do czego nam potrzebny nowy Office i nowy iPhone 5.
W powszechnym przekonaniu - które to zresztą można poprzeć setkami przykładów - "dwójka" jest zawsze gorsza od "jedynki". A my tymczasem recenzujemy grę, która może być postawiona na piedestale niczym wzorzec z Sevres - Assasins Creed 2, patrzcie, tak się powinno robić sequele! Poza tym rozmawiamy z Grzegorzem Szablą z Ubisoft Polska między innymi o - a to niespodzianka - nadchodzącym Assasins Creed 3. Zaś w dziale Technologie wpadamy w czarnowidztwo, co do rozwoju branży gier z punktu widzenia gracza i martwimy się losem pewnego żelka.
Na serio - bo Deus Ex: Human Revolution porusza poważne problemy cywilizacji przyszłości, czyli recenzja świetnej gry w cyberpunkowym sosie. A z przymrożeniem oka - bo odlatujemy zupełnie i absolutnie nie na serio z japońską super-wiedźmą i gramy w slasher Bayonetta. W dziale Technologie rozmawiamy między innymi o pewniej multimedialnej kulce - a że rozgadani jesteśmy, to Stare, ale jare się nie mieści (coś ekstra za tydzień), udało się za to dać naszym słuchaczom Battlefield 3 i w zakładce Rozdajemy gry dopisać coś jeszcze...
Zobacz także
2012-10-31, godz. 10:11
[30.10.2012] Podróż donikąd
Na Targi PGA 2012 nie jechaliśmy oczekując nie wiadomo czego. Ot, mieliśmy nadzieję, że w trzech halach będziemy mogli na przykład pograć w nowości, może ktoś zaprezentuje coś przedpremierowo, pokażą jakieś gadżety... I właściwie…
» więcej
2012-10-30, godz. 23:27
[30.10.2012] Galeria zdjęć z Targów PGA 2012
» więcej
2012-10-30, godz. 21:26
[30.10.2012] PGA 2012 w Poznaniu - jak było?...
Reklamowane były jako największe targi dla graczy w Polsce. Miały być areną dla głównych dystrybutorów i wydawców, działających na polskim rynku. Wreszcie - miały być też najświeższe premiery, których przecież w tym okresie…
» więcej
2012-10-30, godz. 20:01
[30.10.2012] Przegląd tygodnia
Stało się - Grad Theft Auto V wreszcie z datą premiery. Rockstar oficjalnie ogłosił - potwierdzając zresztą krążące od jakiegoś czasu plotki - że premiera wielkiego gangsterskiego sandboxa zaplanowana jest na wiosnę 2013 roku…
» więcej
2012-10-30, godz. 19:59
[30.10.2012] Przegląd tygodnia
Stało się - Grad Theft Auto V wreszcie z datą premiery. Rockstar oficjalnie ogłosił - potwierdzając zresztą krążące od jakiegoś czasu plotki - że premiera wielkiego gangsterskiego sandboxa zaplanowana jest na wiosnę 2013 roku…
» więcej
2012-10-30, godz. 15:35
[23.10.2012] Jak Apple pokazało coś, czego nigdy miało nie być...
... bo przecież założyciel firmy, wielki wizjoner, Steve Jobs twierdził, że iPad mini byłby niefunkcjonalny i niewygodny. I jednak - działania konkurencji chyba jednak nie pozostawiły firmy z Cupertino obojętnej. Właśnie dzisiaj…
» więcej
2012-10-30, godz. 15:11
[30.10.2012] PGA 2012 w Poznaniu - jak było?...
Reklamowane były jako największe targi dla graczy w Polsce. Miały być areną dla głównych dystrybutorów i wydawców, działających na polskim rynku. Wreszcie - miały być też najświeższe premiery, których przecież w tym okresie…
» więcej
2012-10-30, godz. 14:53
[30.10.2012] McPixel
Jednym z jaśniejszych punktów naszej wizyty na targach PGA 2012 było spotkanie z Sosem Sosowskim, twórcą gry McPixel. Stworzona przez jedną osobę, w duchu starych produkcji z komputerów 8. bitowych, jest tak naprawdę pastiszem "poważnych"…
» więcej
2012-10-30, godz. 14:52
Kilka screenów z gry McPixel
» więcej
2012-10-30, godz. 14:50
[30.10.2012] McPixel
Jednym z jaśniejszych punktów naszej wizyty na targach PGA 2012 było spotkanie z Sosem Sosowskim, twórcą gry McPixel. Stworzona przez jedną osobę, w duchu starych produkcji z komputerów 8. bitowych, jest tak naprawdę pastiszem "poważnych"…
» więcej







