W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The Walking Dead, to po prostu trzeba przeżyć. A jakby ktoś miał problemy z żargonem używanym w branży, właśnie uruchomiliśmy słowniczek, zaś w dziale Technologie zastanawiamy się nad losem niegdysiejszego giganta na rynku telefonów komórkowych.
Przygodówka point'n'click Kapitan Morgane i tajemnica Złotego Żółwia oraz kolejna odsłona słynnej serii jRPG czyli Final Fantasy XIII - czyli Giermasz na tropie gier dla ludzi kochających niesamowite przygody w bajkowych klimatach. To nie jest zabawa dla każdego, o czym mówimy w naszych recenzjach. ale może warto zaryzykować, a nuż się spodoba? Poza tym sprawdzamy, co się dzieje w Electronic Arts i zapraszamy do wysłuchania długiej rozmowy z przedstawicielem firmy, a w dziale Technologie mówimy o patencie, który może wywrócić do góry nogami cały rynek smartfonów na świecie.
Redakcja Giermaszu wybrała się do Warszawy na zaproszenie Cenega Polska, aby przedpremierowo pograć w Borderlands 2 i XCOM: Enemy Unknown. Strzelanka FPP i strategia - oba tytuły mają być hitami tej jesieni. Czy tak się stanie? W tym Giermaszu staramy się, na podstawie fragmentów gameplaya, odpowiedzieć na to pytanie - a wygląda to naprawdę zachęcająco... Poza tym, w dziale Technologie, zastanawiamy się, do czego nam potrzebny nowy Office i nowy iPhone 5.
W powszechnym przekonaniu - które to zresztą można poprzeć setkami przykładów - "dwójka" jest zawsze gorsza od "jedynki". A my tymczasem recenzujemy grę, która może być postawiona na piedestale niczym wzorzec z Sevres - Assasins Creed 2, patrzcie, tak się powinno robić sequele! Poza tym rozmawiamy z Grzegorzem Szablą z Ubisoft Polska między innymi o - a to niespodzianka - nadchodzącym Assasins Creed 3. Zaś w dziale Technologie wpadamy w czarnowidztwo, co do rozwoju branży gier z punktu widzenia gracza i martwimy się losem pewnego żelka.
Na serio - bo Deus Ex: Human Revolution porusza poważne problemy cywilizacji przyszłości, czyli recenzja świetnej gry w cyberpunkowym sosie. A z przymrożeniem oka - bo odlatujemy zupełnie i absolutnie nie na serio z japońską super-wiedźmą i gramy w slasher Bayonetta. W dziale Technologie rozmawiamy między innymi o pewniej multimedialnej kulce - a że rozgadani jesteśmy, to Stare, ale jare się nie mieści (coś ekstra za tydzień), udało się za to dać naszym słuchaczom Battlefield 3 i w zakładce Rozdajemy gry dopisać coś jeszcze...
Zobacz także
2012-08-21, godz. 22:23
[21.08.2012] Błękitne targi, Niebieski Jeż i czarny smartfon
W programie na początek mówimy o wielkich targach Gamescom w Kolonii w skrócie, a później przypominamy postać słynnego Niebieskiego Jeża w grze Sonic Generations. Co mówi o "Jeżyku" mała Hania - a co jej tata. Ujawniamy też, kto…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:49
[21.08.2012] Sezon ogórkowy...
... czyli niewiele nowości i zapowiedzi a jedynie oczekiwanie na jesień i wysyp produktów, które mają szansę stać się gwiazdkowym prezentem. Nasz ekspert od nowych technologii Radosław Lis coś tam jednak ciekawego wygrzebał: czyli…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:35
[21.08.2012] Sonic Generations
Niebieski Jeż skończył już 20 lat. Jedna z ikon elektronicznej rozgrywki w ostatnich latach nieco straciła na znaczeniu. Powrót do formy zwiastował Sonic 4 Episode I, a z okazji jubileuszu firma SEGA w zeszłym roku postanowiła odświeżyć…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:35
[21.08.2012] Wielkie targi w wielkim skrócie
Gdyby przyszłość oceniać na podstawie zapowiedzi i prezentacji, jakie były na targach Gamescom w Kolonii, czekają nas same dobre rzeczy. Po pierwsze targi uznawane za drugie pod względem wielkości i ważności na świecie rozrastają…
» więcej
2012-08-21, godz. 21:28
Kilka screenów z gry Sonic Generations
» więcej
2012-08-21, godz. 21:26
[21.08.2012] Sonic Generations
Niebieski Jeż skończył już 20 lat. Jedna z ikon elektronicznej rozgrywki w ostatnich latach nieco straciła na znaczeniu. Powrót do formy zwiastował Sonic 4 Episode I, a z okazji jubileuszu firma SEGA w zeszłym roku postanowiła odświeżyć…
» więcej
2012-08-21, godz. 20:40
[21.08.2012] The Great Giana Sisters (1987r.)
Urodziła się w 1987 roku, czyli cztery lata po Braciach Mario. Mała dziewczynka rozbijająca głową cegłówki i rozdeptująca zwierzaki była bardzo popularna w czasach ZX Spectrum, Atari ST i Commodore C-64. The Great Giana Sisters…
» więcej
2012-08-21, godz. 19:13
Robot RPG - fragment projektu
» więcej
2012-08-21, godz. 19:11
[21.08.2012] Robot RPG rodzi się w Szczecinie
Na początku gracz tworzy własnego małego robota. Wybiera głowę i tułów. Gdy mały robot jest już gotowy, rozpoczyna swoją podróż po świecie złożonym z heksagonalnych płytek w poszukiwaniu magicznego procesora. Na swej drodze…
» więcej
2012-08-21, godz. 19:02
Robot RPG - zdjęcia tworzonego projektu
» więcej