Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Bushido Blade 2
Bushido Blade 2
Wydane w 1998 roku Bushido Blade 2 jest trójwymiarową bijatyką, która miała jedną niespotykaną mechanikę. Przy odrobinie szczęścia walkę można było zakończyć jednym celnym ciosem. M.in. w ten sposób twórcy ze studia Light Weight chcieli zaprezentować realizm walk z wykorzystaniem broni.

Fabuła przedstawia ostateczny pojedynek dwóch istniejących od setek lat japońskich klanów. W tle poznajemy historię zdrady, do której doszło 800 lat temu, kiedy jeden z nich przysiągł wierność nowemu panu, a drugi pozostał lojalny wobec starego. kilkaset lat po tych wydarzeniach jedna ze szkół atakuje pozostałych potomków konkurencyjnego klanu, by odzyskać honor i święty miecz.

Na starcie Bushido Blade 2 oferuje dostęp do sześciu zawodników, po trzech na każdy klan, ale wraz z postępami otrzymujemy dostęp do kolejnych. Jest to o tyle ciekawe, że w pewnych momentach gry można przejąć kontrolę nad zupełnie innym wojownikiem i kończąc poziom będzie on dostępny w pozostałych trybach rozgrywki.

Charakterystyczne w tej grze jest to, że walki odbywają się bez jakichkolwiek pasków energii, nie ma limitu czasu oraz widowiskowych ciosów specjalnych. Tu liczy się precyzja, szybkość i taktyka, bo zginąć można od jednego ciosu. Co więcej, w drodze do pojedynku z bossem trzeba pokonać kilku wojowników ninja.

Bushido Blade 2 miało mniejszą różnorodność broni względem pierwowzoru, co wielu graczy uznawało za spory minus. Niestety nieporozumienia pomiędzy twórcami i wydawcą spowodowały, że część trzecia - sugerowana w zakończeniu dwójki - nigdy nie powstała. Tym samym ekskluzywna dla pierwszego PlayStation seria zakończyła żywot.

Zobacz także

2022-10-08, godz. 06:00 XIII Remake [Xbox Series X] Recenzowałem różnego rodzaju remake'i, remastery, odświeżenia starszych produkcji. Pierwszy raz jednak mam do czynienia z grą, która przeszła już podwójny lifting. Jego pierwsza wersja fanom gry XIII pierwotnie wydanej w 2003… » więcej 2022-10-08, godz. 06:00 GoldenEye 007 (1997 r.) Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku dzielny James Bond podjął próbę powstrzymania grupy przestępców przed użyciem uzbrojonego satelity. Wtedy też narodziła się legenda, gra GoldenEye 007 z konsoli Nintendo 64, która stworzyło… » więcej 2022-10-07, godz. 18:00 [08.10.2022] Dla naszego dobra... Od przyszłego roku gniazdo ładowania w każdym elektronicznym urządzeniu ma być tylko jednego typu. Między innymi o tym dyskutujemy z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem, oczywiście wietrząc tu spisek i sceptycznie podchodząc… » więcej 2022-10-01, godz. 18:00 GIERMASZ 2022, październik » więcej 2022-10-01, godz. 18:00 [01.10.2022] A jednak się kręci Po premierze - dramat i afera. A także gigantyczne spadki na giełdzie i generalnie zdecydowanie niższa, choć dalej idąca w miliony, sprzedaż. Ale jak wiadomo, "czas leczy rany" (graczy), więc polska cyberpunkowa mega-produkcja wraca… » więcej 2022-10-01, godz. 06:00 Construction Simulator [Xbox Series X] Chyba każdy chłopak jako dziecko lubił oglądać maszyny budowlane w akcji. A to betoniarka zrzucająca beton, wielki żuraw przenoszący ciężary, potężny spychacz rozwalający wszystko na swojej drodze, czy ciężarówka z długą… » więcej 2022-10-01, godz. 06:00 Construction Simulator [Xbox Series X] Chyba każdy chłopak jako dziecko lubił oglądać maszyny budowlane w akcji. A to betoniarka zrzucająca beton, wielki żuraw przenoszący ciężary, potężny spychacz rozwalający wszystko na swojej drodze, czy ciężarówka z długą… » więcej 2022-10-01, godz. 06:00 Return to Monkey Island [Steam Deck] Najbardziej wkurzające jest to, gdy wreszcie się poddasz, zajrzysz do podpowiedzi... i robisz klasyczny "facepalm", że "przecież to było takie proste i oczywiste a jednak na to nie wpadłem" . Cóż, witamy w świecie klasycznych przygodówek… » więcej 2022-10-01, godz. 06:00 Return to Monkey Island [Steam Deck] Najbardziej wkurzające jest to, gdy wreszcie się poddasz, zajrzysz do podpowiedzi... i robisz klasyczny "facepalm", że "przecież to było takie proste i oczywiste a jednak na to nie wpadłem" . Cóż, witamy w świecie klasycznych przygodówek… » więcej 2022-10-01, godz. 06:00 Return to Monkey Island [Steam Deck] Najbardziej wkurzające jest to, gdy wreszcie się poddasz, zajrzysz do podpowiedzi... i robisz klasyczny "facepalm", że "przecież to było takie proste i oczywiste a jednak na to nie wpadłem" . Cóż, witamy w świecie klasycznych przygodówek… » więcej
99100101102103104105