Budujesz swoją dynastię w średniowiecznym świecie - tak jest w The Guild 3. Gra zobaczyła światło dzienne w 2017 roku i dopiero 5 lat później, twórcy zaprezentowali jej finalną wersję. I co? I kompletnie nic. Nie obeszło to chyba nikogo i nic dziwnego. Bo tytuł jest mocno średni. Dlaczego tak uważam? O tym dalej w tej recenzji. The Guild 3 to gra, która potrafiła wciągnąć mnie na kilka godzin - dlatego jej ocena nie będzie nader surowa. Nie można jednak nie wspomnieć, że twórcom ten tytuł po prostu nie wypalił. The Guild 3 próbowano reanimować patchami i łatkami, ale nic z tego. Tutaj trzeba by było stworzyć grę od początku, a na to nikt nie ma przecież czasu.
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland
Grafika w The Guild 3 jest okropna. Chociaż jak pewnie wiecie, oprawa nie jest dla mnie najważniejsza, ale też nie może być przygotowana niedbale. Tak jest niestety w przypadku omawianego przez nas tytułu. Niektórzy porównują grafikę z "trójki" do poprzedniej odsłony. I nie ma co się dziwić, bo gry wygląda na podobne do siebie. Ekhm... minęło między ich premierami 16 lat. Szkoda, że twórcy odeszli od modelu, w którym jeżeli nasz bohater był w pracy, to mogliśmy kierować nim wewnątrz budynku. Takiej możliwości zabrakło w trzeciej części. Celem naszej rozgrywki jest to, żeby gnębić naszą konkurencję. Po prostu kierowana przez nas rodzina powinna być najważniejsza. A jak to zrobić? Budujemy warsztaty, tworzymy zakłady pracy, rozwijamy je i wydajemy pieniądze.
Warto zganić twórców The Guild 3 za nieprzejrzyste menu. Osobiście, zgubiłem się w nim za pierwszym razem. Podczas grania można też trafić na glitche i bugi. Na przykład kontrolowana przez nas postać czasami nie potrafi przejść przez daną lokację. A to uniemożliwia nam dalszą grę. To spory zarzut, że w grze pojawiają się błędy, które de facto kończą rozgrywkę. Sztuczna Inteligencja jest po prostu głupia. Rywale nie reagują intuicyjnie.
The Guild 3 to nieco odświeżona wersja swojej poprzedniczki z 2006 roku. Powiem więcej - bardziej okrojona, bo możliwości względem The Guild 2 jest mniej. To nie miał być game changer ani tego, ani poprzedniego, ani żadnego roku. I tym razem też nim nie będzie. The Guild 3 otrzymuje od redakcji Giermaszu 5 punktów na 10 możliwych.
Ocena: 5/10
Ocena: 5/10
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
[19.03.2022] Giermasz #490 - Coś dla strategów
Dwa podejścia do strategii w tym Giermaszu. Pierwsze, w wersji japońskiej: Triangle Strategy oferuje naprawdę udany system taktycznych starć. Plus mnóstwo gadania i opowiadania historii. Wypisz, wymaluj jRPG, tyle, że walki toczymy na…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej