Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
F1 22
F1 22
Formuła 1 numer 22 - czy na nią czekałem? Bardzo. Czy spełniła moje oczekiwania? Niezbyt. Bo to w dużej mierze kalka z zeszłego roku. Chociaż nie brakuje kilku nowych rozwiązań. Poza oczywistymi - czyli zmianami w regulaminach, zespołach, kierowcach i technologii - znajdzie się kilka elementów, które pozytywnie zaskakują. Nie ma ich jednak aż tyle, żeby najnowsze F1 nazywać oddzielnym, pełnoprawnym tytułem. Szkoda, że twórcy nie zaryzykowali i nie zdecydowali się wprowadzić małej rewolucji w serii gier traktującej o królowej motorsportu. Szczególnie w tak szalonym sezonie prawdziwej Formuły 1, kiedy cały dotychczasowy świat i realia legły w gruzach.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska
GIERMASZ-Recenzja F1 22

Warto jednak powiedzieć o tym, co zadziwia nawet weterana serii. Kierowcy zauważają w tym sezonie, że ich auta są dużo cięższe i wolniej reagują na komendy. Tak samo jest w nowej grze F1 22. Ponad to z dużą ekscytacją rywalizowałem w sprincie. Muszę przyznać, że dodaje to dynamiki do weekendu wyścigowego. Chociaż w świecie rzeczywistym nie byłem fanem tego rozwiązania, to w grze zabawa jest przednia.

W F1 22 mamy także nowy tor - tor w Miami i jak to bywa z wyścigami ulicznymi - jest loteria. Bardzo szybki tor, bardzo przyjemny... same plusy, zero zawodów. Tony pochwał należą się programistom za poprawę sztucznej inteligencji przeciwników. No w końcu nie powodują oni aż tylu kolizji, chociaż i tak zdarza im się jeździć bezmyślnie - ale to jestem akurat w stanie zrozumieć. W sporcie czasami działamy bez użycia mózgu, a szczególnie w takim sporcie jak wyścigi. Generalnie gra jest trudniejsza, niż przed rokiem.

To były zalety nowego F1, a gdzie wady? Niestety stanowią one sporą część naszej recenzji. W ramach totalnej nowości twórcy dodali tzw. "supersamochody". Czyli można ścigać się na przykład Astonem Martinem DB11 albo McLarenem 720S. I co z tego? No właśnie nic... pierwszy raz poczułem się jak typowy Janusz, bo moim zdaniem - gdybym chciał ścigać się supersamochodami, to kupiłbym Gran Turismo, a nie F1 22. Po co to? To wrzucanie nowości na siłę po to, żeby nikt nie zarzucił twórcom, że nie dali niczego innego, niż rok temu. Dlaczego tak uważam? Bo większość rozwiązań jest po prostu skopiowana z F1 21. Tryb kariery? To samo. Interfejs? Prawie ten sam... Ekrany ładowania? Identyczne. System rozwoju bolidu? Kopiuj-wklej.

Największa zbrodnia Codemasters to brak trybu fabularnego, który rok temu był nowością. Twórcy skupili się na F1 Life, które można nazwać miejscem, w którym spotykamy się z innymi graczami. Odblokowując supersamochody, modernizując wygląd swojego avatara, a także upiększając swoje domostwo możemy wręcz pobawić się w Simsy w świecie Formuły 1. Ale kupując tę grę nie chcemy Simsów, ani nie chcemy supersamochodów - chcemy immersji w byciu kierowcą Formuły 1 - a tej duszy, której blisko była poprzedniczka, w tym roku brakuje. F1 22 otrzymuje od redakcji Giermaszu 7 punktów na 10 możliwych.

Ocena: 7/10

Zobacz także

2022-05-21, godz. 06:00 [21.05.2022] Giermasz #499 - Oczekiwania Spodziewaliśmy się po tych grach nieco więcej - nie za dużo oczywiście, wszak (chyba) nie aspirowały do najwyższej ligi, ale nasi recenzenci jednak oczekiwali lepszych wrażeń. Jarek Gowin sprawdził połączenie kosmicznego horroru… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Dolmen [Xbox Series X] To nie jest tak, że utarte schematy - czy to mechanik, czy fabularne muszą od razu zrażać. Jeśli są odpowiednio i solidnie podane, jeżeli ich twórcy za wzór obrali produkcje z najwyższej półki, a jednocześnie dodali coś od siebie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Outward: Definitive Edition [PC] Ta gra miała być lepsza od tego, co jest lepsze od wszystkiego. Bo to połączenie wszystkiego, co cudowne w grach RPG. Elementy takich klasyków jak Gothic, czy The Elder Scrolls połączone w jedność - brzmi to genialnie. No właśnie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Dolmen [Xbox Series X] To nie jest tak, że utarte schematy - czy to mechanik, czy fabularne muszą od razu zrażać. Jeśli są odpowiednio i solidnie podane, jeżeli ich twórcy za wzór obrali produkcje z najwyższej półki, a jednocześnie dodali coś od siebie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Outward: Definitive Edition [PC] Ta gra miała być lepsza od tego, co jest lepsze od wszystkiego. Bo to połączenie wszystkiego, co cudowne w grach RPG. Elementy takich klasyków jak Gothic, czy The Elder Scrolls połączone w jedność - brzmi to genialnie. No właśnie… » więcej 2022-05-20, godz. 18:00 [21.05.2022] Cyfrowy obywatel Nowa wersja aplikacji z naszym codziennym, urzędowym życiem - między innymi o tym rozmawiamy z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem. W tym wydaniu kącika technologicznego mamy też okazję, aby po raz kolejny irytować się na… » więcej 2022-05-15, godz. 06:00 GIERMASZ 2022, maj » więcej 2022-05-15, godz. 06:00 [14.05.2022] Górki i dołki Gdy jedni świętują dziesiątki milionów sprzedanych gier - inni liczą zaskórniaki i zastanawiają się nad przetrwaniem. Między innymi o tym dzisiaj w kąciku Gramy po polsku opowiada Michał Król. Co ciekawe, nie zawsze wystarczy… » więcej 2022-05-14, godz. 06:00 Eastward [Switch] Nie miałem żadnych oczekiwań związanych z Eastward. Cóż, zwyczajnie przegapiłem zeszłoroczną jesienną premierę. W końcu tych niezależnych gier wychodzi tak dużo. Ale zapadła decyzja, aby Eastward wydać w Polsce w pudełkowej… » więcej 2022-05-14, godz. 06:00 Eastward [Switch] Nie miałem żadnych oczekiwań związanych z Eastward. Cóż, zwyczajnie przegapiłem zeszłoroczną jesienną premierę. W końcu tych niezależnych gier wychodzi tak dużo. Ale zapadła decyzja, aby Eastward wydać w Polsce w pudełkowej… » więcej
112113114115116117118