Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ 2022 (od lewej): Michał Król, Bartek Czetowicz, Andrzej Kutys, Jarek Gowin
GIERMASZ 2022 (od lewej): Michał Król, Bartek Czetowicz, Andrzej Kutys, Jarek Gowin
GIERMASZ-Program z 28.05.22 popr
Po dziesięciu latach na antenie dobiliśmy do "pięćsetki". Starsi (pytanie, czy mądrzejsi?), bardziej doświadczeni dziesiątkami gier, jakie testowaliśmy dla Was - ale wciąż pełni zapału do zanurzania się w kolejne wyjątkowe wirtualne światy, jakie roztaczają przed graczami twórcy. W tym programie Jarek Gowin, Bartek Czetowicz, Michał Król i Andrzej Kutys opowiadają każdy o pięciu (tylko pięciu!) starannie wyselekcjonowanych tytułach, które recenzowali, a które w wyjątkowy sposób zapadły im w pamięć (ale nie zabrakło mnóstwa honorowych wzmianek). Dodajmy, że w przeszłości Giermasz współtworzyli Rafał Molenda, Agata Hawrylczuk i Łukasz Rabikowski. Na zdjęciu obok zabrakło tylko Radka Lisa, naszego eksperta technologicznego (ot, trudność w zgraniu grafików) - ale obecny w Giermaszu od samego początku Radek Lis tradycyjnie opowiada o najnowszych wiadomościach branży IT. Jest też kącik polski przygotowany przez Michała Króla. I już patrzymy w przyszłość, za tydzień wracamy do recenzji nowości.

Do usłyszenia w kolejnych 500. wydaniach Giermaszu!
GIERMASZ-Program z 21.05.22
Spodziewaliśmy się po tych grach nieco więcej - nie za dużo oczywiście, wszak (chyba) nie aspirowały do najwyższej ligi, ale nasi recenzenci jednak oczekiwali lepszych wrażeń. Jarek Gowin sprawdził połączenie kosmicznego horroru z "soulsowatą" mechaniką - Dolmen wypada raczej przeciętnie. Podobnie Bartłomiej Czetowicz opisuje Outward: Definitive Edition. Już w momencie premiery to RPG nie zachwycało i mimo dalszej pracy, wydania owej "definitywnej" wersji, trudno mówić o produkcji godnej polecenia. Za to Andrzej Kutys opowiada o pierwszych wrażeniach z użytkowania komputero-konsoli Steam Deck. I tu jest naprawdę bardzo dobrze, choć jest to sprzęt, który ma swoją specyfikę, posłuchacie o tym pod koniec programu. Z zapowiedzią, że wrócimy jeszcze do rozmowy o Steam Deck. Mamy też dwa kąciki: Michał Król opowiada o polskiej branży a Radek Lis sprawdził technologiczne newsy.
GIERMASZ-Program z 14.05.22
Jeżeli ktoś pomyśli, że seria Sports to taka miła rzecz do "popykania" i pośmiania się ze znajomymi... to właściwie będzie miał rację. Przy czym, mówimy o produkcjach, które sprzedały się w dziesiątkach milionów egzemplarzy. Czy najnowsze Nintendo Switch Sports powtórzy ten sukces - sprawdził Michał Król. Z kolei Andrzej Kutys nadrobił (niewielką) zaległość i przy okazji premiery wersji pudełkowej sprawdził grę przygodową w klimacie pixel-artu, czyli Eastward. Jeżeli nie przeszkadzają Wam sążniste dialogi i stosunkowo wolno rozwijająca się fabuła, to macie szansę dobrze się bawić tą opowieścią. Bo i nasz recenzent bardzo wysoko ją ocenił. Sprawdziliśmy także i skomentowaliśmy newsy z mijającego tygodnia. Są też dwa stałe punkty programu, czyli kącik Gramy po polsku w którym Michał Król sprawdza informacje z rodzimej branży. Nowości technologiczne tradycyjnie "ogarnia" Radek Lis - a na koniec Stare, ale jare Sid Meier's Pirates!
GIERMASZ-Program z 07.05.22
W tym programie trzy gry - wśród nich dwie polskie i dwie premiery oraz jedna edycja "finalna". Zaczynamy od przygody w feudalnej Japonii, polskie studio Flying Wild Hog może być dumne z Trek to Yomi. Czarno-biała produkcja o drodze samuraja bardzo spodobała się Michałowi Królowi. Za to Bartek Czetowicz sprawdził kolejną odsłonę słynnej w gatunku point'n'click serii. Syberia: The World Before zdaniem Bartka Czetowicza jest niezłe, choć do bardzo dobrej oceny nieco zabrakło. I jeszcze This War of Mine: Final Cut - czyli ostateczna wersja bardzo znanej gry. Andrzej Kutys poleca, choć podkreśla, że to tytuł z bardzo posępną atmosferą. I do tego niezwykle niepokojąco aktualny w kontekście agresji rosyjskiej na Ukrainę. W tym Giermaszu ze stałych punktów programu mamy także kącik technologiczny, tu jak zawsze gospodarzem jest nasz ekspert Radek Lis.

Zobacz także

2022-07-23, godz. 06:00 Stray [PlayStation 5] Gdy wydawca Annapurna Interactive zapowiada nową grę to wiadomo, że będzie to nietuzinkowa produkcja. W portfolio mają wiele niezależnych hitów, które podbiły serca graczy i wyróżniały się na tle konkurencji. Teraz mogą dopisać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 [23.07.2022] Giermasz #508 - Kłaczek Jak wiadomo, kot jest królem internetu. Więc powstanie tej gry w tym kontekście było chyba nieuchronne. Na szczęście, twórcy gry Stray nie poszli na łatwiznę przygotowania "symulatora kota", a zaprezentowali bardzo ciekawą przygodę… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-23, godz. 06:00 Endling: Extinction is Forever [Xbox Series X] Po co właściwie gramy w gry? No na pewno dla rozrywki. Zabicia czasu. Przeżywania przygód. Dla wrażeń. Przyjemności. A co z grami, które jakby te przyjemność stawiają na drugim miejscu? Przede wszystkim usiłując nam coś przekazać… » więcej 2022-07-22, godz. 13:53 [16.07.2022] Zmiana lidera To sobie sprawili prezent na 20-to lecie... Polskie studio przez lata uważane za lidera branży, także finansowo, zostało strącone z piedestału (na drugie miejsce) przez inną firmę. Ale cóż - gdy jedni zaliczyli mega-falstart z produkcją… » więcej 2022-07-22, godz. 13:52 GIERMASZ 2022, lipiec » więcej 2022-07-22, godz. 12:58 Sea Wolf (1976 r.) W dobie wszechobecnych remasterów i remaków starszych gier, wspominamy produkcję, która w pewnym sensie może uchodzić za jednego z prekursorów tego trendu. W 1970 roku w salonach gier pojawiło się masywne pudło z automatem nazwanym… » więcej 2022-07-20, godz. 14:41 ARCHIWUM 2022, czerwiec » więcej 2022-07-20, godz. 14:40 ARCHIWUM 2022, marzec » więcej
110111112113114115116