Trzy gry, dwie świetne noty - i trzecia jedynie średnia, acz z zastrzeżeniem, że ogromny potencjał tam jest. Zaczynamy od filmowego horroru (czyli rozgrywka sama w sobie jest bardzo, ale to bardzo prosta) - Jarek Gowin gorąco poleca fanom
The Quarry. Michał Król do tej audycji przetestował dwie zręcznościowe produkcje. Jedna, to zwariowana piłka nożna Mario Strikers: Battle League Football. Samo rozgrywanie meczu jest świetne, tyle, że twórcy kompletnie nie ogarnęli całej otoczki, trybów gry, w których można by tę naprawdę dobrą rozgrywkę "sprzedać". Cóż, czekamy na aktualizacje (choć cena gry premierowa). A że opłacamy z własnych środków jeden z abonamentów, to tam na premierę opublikowano też chodzoną bijatykę Teenage Mutant Ninja Turtless: Shredder's Revenge. I w gatunku jest to pozycja znakomita! Ze stałych kącików polecamy informacje ze świata nowoczesnych technologii, które jak zawsze przedstawił nasz ekspert Radek Lis.
Udało się załatać polską produkcję, którą ostatecznie Michał Król naprawdę poleca (zwłaszcza) młodszym, ale i starszym fanom. Trójwymiarowa platformówka
Kao The Kangaroo jest absolutnie godna swojej niewygórowanej (jak na nowość) ceny. Mamy też dwie strategie. Przy czym SpellForce III Reforced to wersja przygotowana na pada - i Jarek Gowin bawił się nią naprawdę bardzo dobrze na swojej next-genowej konsoli. Nieco gorzej za to Bartek Czetowicz ocenia - ogrywane na PC - The Guild 3, sprawdźcie recenzję. W tym wydaniu programu bardzo dużo mówimy o branży polskiej. Nie pierwszy to raz zresztą, chociażby tydzień temu cała audycja wypełniona relacją z warszawskiego Pixel Heaven 2022. Ale, w ostatnim tygodniu mieliśmy mnóstwo zapowiedzi polskich produkcji, pokazano zupełnie nowe materiały, w części przypadków pojawiły się daty premier - i o tym opowiada jak zawsze Michał Król w rozmowie z Andrzejem Kutysem.
Pixele widzimy, wszędzie widzimy pixele... Kolejny raz wyrwaliśmy się ze studia, żeby odwiedzić warszawską imprezę z długą historią, czyli
Pixel Heaven edycja 2022. Tu królują klimaty retro - przeplatane ze współczesnością. Michał Król i Andrzej Kutys oczywiście przede wszystkim szukają polskich gier i ich twórców. Także w XXI wieku powstają produkcje inspirowane klasyką, ich również na warszawskiej imprezie nie zabrakło. A żeby było jeszcze ciekawiej - Pixel Heaven (o ile słuchacie audycji w dniu jej premiery) właśnie trwa. Jeszcze możecie zobaczyć te wszystkie stare monitory z wyświetlanymi klasykami.
Dwie recenzje w tym Giermaszu - i w obu przypadkach mówimy o błędach, jakie wychwyciliśmy w opisywanych produkcjach. Przy czym, chociaż Andrzej Kutys trochę utyskuje na
Sniper Elite 5, tak jednak podkreśla, że fani strzelanin w klimacie II Wojny Światowej mogą znaleźć w tej zabawie całkiem dużo radości. Także Michał Król przez pierwsze 10h naprawdę dobrze bawił się trójwymiarową platformówką Kao The Kangaroo - ale przez błąd dotyczący zapisywania stanu gry na razie nie może przejść dalej i czeka na zapowiedzianą przez twórców łatkę. Stąd mówi o pierwszych wrażeniach z tej sympatycznej produkcji dla młodszych. Na początku tego wydania programu przygotowaliśmy przegląd wydarzeń w świecie gier. W tym Giermaszu polecamy także kącik technologiczny, z nowinkami świata IT o których opowiada nasz ekspert Radek Lis. Na koniec programu Stary, ale jary Syphon Filter.
Zobacz także
2022-06-24, godz. 18:00
[25.06.2022] Wszyscy zginiemy...
... no dobrze, może i tytuł nieco za daleko idący, ale jako fani wszelakiego post-apo, jakoś tak niespokojnie się czujemy z informacją, że sztuczna inteligencja miała zyskać "samoświadomość". A przynajmniej, jak wyjaśnia nasz…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
The Guild 3 [PC]
Budujesz swoją dynastię w średniowiecznym świecie - tak jest w The Guild 3. Gra zobaczyła światło dzienne w 2017 roku i dopiero 5 lat później, twórcy zaprezentowali jej finalną wersję. I co? I kompletnie nic. Nie obeszło to chyba…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
SpellForce III Reforced [Xbox Series X]
Cieszą takie próby, szczególnie że udane. Seria Spellforce od początku istnienia marki była rodzajem eksperymentu, który wszedł teraz jakby w drugą fazę. A mówię o trzeciej części, która jest dostępna na rynku od dłuższego…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
[18.06.2022] Giermasz #503 - Polskie podskoki
Udało się załatać polską produkcję, którą ostatecznie Michał Król naprawdę poleca (zwłaszcza) młodszym, ale i starszym fanom. Trójwymiarowa platformówka Kao The Kangaroo jest absolutnie godna swojej niewygórowanej (jak na nowość)…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
SpellForce III Reforced [Xbox Series X]
Cieszą takie próby, szczególnie że udane. Seria Spellforce od początku istnienia marki była rodzajem eksperymentu, który wszedł teraz jakby w drugą fazę. A mówię o trzeciej części, która jest dostępna na rynku od dłuższego…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
SpellForce III Reforced [Xbox Series X]
Cieszą takie próby, szczególnie że udane. Seria Spellforce od początku istnienia marki była rodzajem eksperymentu, który wszedł teraz jakby w drugą fazę. A mówię o trzeciej części, która jest dostępna na rynku od dłuższego…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
The Guild 3 [PC]
Budujesz swoją dynastię w średniowiecznym świecie - tak jest w The Guild 3. Gra zobaczyła światło dzienne w 2017 roku i dopiero 5 lat później, twórcy zaprezentowali jej finalną wersję. I co? I kompletnie nic. Nie obeszło to chyba…
» więcej