Trzy gry, dwie świetne noty - i trzecia jedynie średnia, acz z zastrzeżeniem, że ogromny potencjał tam jest. Zaczynamy od filmowego horroru (czyli rozgrywka sama w sobie jest bardzo, ale to bardzo prosta) - Jarek Gowin gorąco poleca fanom
The Quarry. Michał Król do tej audycji przetestował dwie zręcznościowe produkcje. Jedna, to zwariowana piłka nożna Mario Strikers: Battle League Football. Samo rozgrywanie meczu jest świetne, tyle, że twórcy kompletnie nie ogarnęli całej otoczki, trybów gry, w których można by tę naprawdę dobrą rozgrywkę "sprzedać". Cóż, czekamy na aktualizacje (choć cena gry premierowa). A że opłacamy z własnych środków jeden z abonamentów, to tam na premierę opublikowano też chodzoną bijatykę Teenage Mutant Ninja Turtless: Shredder's Revenge. I w gatunku jest to pozycja znakomita! Ze stałych kącików polecamy informacje ze świata nowoczesnych technologii, które jak zawsze przedstawił nasz ekspert Radek Lis.
Udało się załatać polską produkcję, którą ostatecznie Michał Król naprawdę poleca (zwłaszcza) młodszym, ale i starszym fanom. Trójwymiarowa platformówka
Kao The Kangaroo jest absolutnie godna swojej niewygórowanej (jak na nowość) ceny. Mamy też dwie strategie. Przy czym SpellForce III Reforced to wersja przygotowana na pada - i Jarek Gowin bawił się nią naprawdę bardzo dobrze na swojej next-genowej konsoli. Nieco gorzej za to Bartek Czetowicz ocenia - ogrywane na PC - The Guild 3, sprawdźcie recenzję. W tym wydaniu programu bardzo dużo mówimy o branży polskiej. Nie pierwszy to raz zresztą, chociażby tydzień temu cała audycja wypełniona relacją z warszawskiego Pixel Heaven 2022. Ale, w ostatnim tygodniu mieliśmy mnóstwo zapowiedzi polskich produkcji, pokazano zupełnie nowe materiały, w części przypadków pojawiły się daty premier - i o tym opowiada jak zawsze Michał Król w rozmowie z Andrzejem Kutysem.
Pixele widzimy, wszędzie widzimy pixele... Kolejny raz wyrwaliśmy się ze studia, żeby odwiedzić warszawską imprezę z długą historią, czyli
Pixel Heaven edycja 2022. Tu królują klimaty retro - przeplatane ze współczesnością. Michał Król i Andrzej Kutys oczywiście przede wszystkim szukają polskich gier i ich twórców. Także w XXI wieku powstają produkcje inspirowane klasyką, ich również na warszawskiej imprezie nie zabrakło. A żeby było jeszcze ciekawiej - Pixel Heaven (o ile słuchacie audycji w dniu jej premiery) właśnie trwa. Jeszcze możecie zobaczyć te wszystkie stare monitory z wyświetlanymi klasykami.
Dwie recenzje w tym Giermaszu - i w obu przypadkach mówimy o błędach, jakie wychwyciliśmy w opisywanych produkcjach. Przy czym, chociaż Andrzej Kutys trochę utyskuje na
Sniper Elite 5, tak jednak podkreśla, że fani strzelanin w klimacie II Wojny Światowej mogą znaleźć w tej zabawie całkiem dużo radości. Także Michał Król przez pierwsze 10h naprawdę dobrze bawił się trójwymiarową platformówką Kao The Kangaroo - ale przez błąd dotyczący zapisywania stanu gry na razie nie może przejść dalej i czeka na zapowiedzianą przez twórców łatkę. Stąd mówi o pierwszych wrażeniach z tej sympatycznej produkcji dla młodszych. Na początku tego wydania programu przygotowaliśmy przegląd wydarzeń w świecie gier. W tym Giermaszu polecamy także kącik technologiczny, z nowinkami świata IT o których opowiada nasz ekspert Radek Lis. Na koniec programu Stary, ale jary Syphon Filter.
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
[19.03.2022] Giermasz #490 - Coś dla strategów
Dwa podejścia do strategii w tym Giermaszu. Pierwsze, w wersji japońskiej: Triangle Strategy oferuje naprawdę udany system taktycznych starć. Plus mnóstwo gadania i opowiadania historii. Wypisz, wymaluj jRPG, tyle, że walki toczymy na…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Triangle Strategy [Switch]
Aż chciałbym siebie zacytować, z jednej z poprzednich recenzji - gdy pisałem o "teatrze lalek" i przedstawionej w nim epickiej historii o ratowaniu świata. Tak mi się skojarzyło, gdy odpaliłem Triangle Strategy. I, od razu wyjaśnię…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej