Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Diablo Immortal
Diablo Immortal
[Od redakcji: wiemy, że od momentu premiery minęło już trochę czasu - wiemy również, jak wiele kontrowersji wzbudził system mikropłatności. Warto też zauważyć, że Diablo Immortal to gra-usługa, czyli tytuł cały czas rozwijany bądź zmieniany przez twórców. Więc to opinia o stanie Diablo Immortal w chwili przygotowania tej recenzji]

Diablo Immortal to propozycja, która miała udobruchać zdenerwowanych fanów gier od Blizzarda oraz fanów serii. Podkreślam, że "miała", bo w praktyce tytuł jest daleki od ideału i stał się powodem kolejnych narzekań graczy. Akcja gry została osadzona po wydarzeniach z Diablo II, czyli po zniszczeniu Kamienia Świata. Wpadając w wir gry wydaje nam się (nam, czyli osobom które grały w "dwójkę), że wróciliśmy do domu, do macierzy. Nie jest jednak tak kolorowo, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Grę pobraliśmy za darmo ze strony wydawcy.
GIERMASZ-Recenzja Diablo Immortal

Diablo Immortal to miks drugiej i trzeciej odsłony serii. Z "trójki" Immortal zaczerpnął szatę graficzną. Skupmy się na początku na pozytywach Diablo, bo nie jest ich wcale tak mało. Oprawa wizualna wygląda bardzo dobrze. Widać, że to odpowiedź na oczekiwania graczy. Jest mrocznie, momentami strasznie, a w powietrzu czuć nutkę grozy. Twórcy tu dodali jakiś pentagram, tam zmodyfikowali paletę barw - widać, że ktoś się do tego przyłożył i nie było to robione na kolanie. Pokonując kolejne lokacje mijamy między innymi sterty trupów, zniszczenia dokonane przez demony - gołym okiem dostrzeżecie świat wypatroszony z człowieczeństwa. I tak biegamy od punktu A do punktu B - przebijamy się przez hordy wrogów, zbieramy części Kamienia Świata i poznajemy ludzi w obliczu upadku ludzkości.

Walka w Diablo Immortal jest bardzo intuicyjna i przyjemna. Oczywiście na potrzeby tytułu nieco ją uproszczono, ale wygląda ona i tak bardzo dobrze. Czuć po prostu ciężar ciosów, a skille wyglądają bardzo efektownie. To też ważne przy tego typu tytule, no bo z czego mamy bardziej czerpać przyjemność, niż z pokonywania przeciwników. Warto poruszyć także kwestię platformy. Immortal zaopatrzono w funkcję cross-save i cross-play, także to bardzo duży plus nowego Diablo. Można więc grając na pececie, współpracować z kolegą korzystającym ze smartfona. I działa to naprawdę dobrze.

A gdzie są minusy? To niestety mikropłatności. I cząstka "mikro" pada tutaj tylko z uprzejmości, bo to "makro", giga-płatności. Można więc przejść kampanię zupełnie za darmo, ale zajmie to wam dużo więcej czasu. Poza tym nowe Diablo nosi cechy gry MMORPG i to takie najbardziej wyraziste. Niestety, żeby osiągać kolejne poziomy, musimy grindować i to grindować sporo. Ponad to, dla mnie duża liczba walut powoduje ogromny chaos. Ja nie potrafię po prostu skupić się na grze, kiedy muszę myśleć o tym, ile mam gotówki w danej walucie i gdzie mogę ją wydać. To bardzo trudne.

Mikropłatnościom i to takim agresywnym w Giermaszu mówimy stanowcze "nie". Dlatego Diablo Immortal otrzymuje od nas 6 punktów na 10 możliwych. Jeżeli nie będziecie źli, że w połowie gry odpuścicie przez płatności, to możecie spróbować.

Ocena: 6/10 [cóż, te nieszczęsne mikropłatności...]

Zobacz także

2022-02-26, godz. 06:00 [26.02.2022] Fuck the war! Fuck the war! - taki tytuł nosił e-mail z oświadczeniem 11bit studios. Autorzy antywojennego hitu This War of Mine wszelkie dochody ze sprzedaży tej pozycji w najbliższych dniach przeznaczą na wsparcie Ukraińskiego Czerwonego Krzyża… » więcej 2022-02-26, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Horizon Forbidden West [PlayStation 5] Ponieważ nasz redakcyjny fan serii Michał Król w pierwszej części zdobył platynowe trofeum - czyli spędził z tą produkcją sporo czasu i poznał ją bardzo dokładnie - to i dał sobie więcej godzin na przygotowanie recenzji Horizon… » więcej 2022-02-26, godz. 06:00 The King of Fighters XV [Xbox Series X] Nie jest to standardowa bijatyka. To kolejna produkcja, która wymusza na graczu naukę. Jeśli ktoś chce czerpać z King of Fighters XV pełnymi garściami i naprawdę doświadczyć tego, co zaplanowali jego twórcy musi sporo czasu poświęcić… » więcej 2022-02-25, godz. 13:00 [26.02.2022] Technika wojskowa Bardzo to niesympatyczne, że w rozmowie o nowoczesnych technologiach nasz ekspert Radek Lis też mówi o aspektach związanych z agresją Rosji na Ukrainę. Cóż, niestety, takich czasów doczekaliśmy - oby było lepiej i oby można się… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 [19.02.2022] Fotografia, dieta i górnictwo Kolejne podwyżki cen sprzętu do grania - któryż to raz nasz technologiczny ekspert Radek Lis przychodzi z takimi hiobowymi wieściami. Górnicy kryptowalut, przerwane przez pandemię łańcuchy dostaw... Cóż, mamy też lepsze informacje… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 [19.02.2022] Giermasz #486 - Dużo akcji Dwie recenzje tego samego autora - ale być może pamiętacie, że Bartek Czetowicz miał sporo czasu, aby porządnie ograć polski hit Dying Light 2 Stay Human . Niespodzianki w recenzji Giermaszu nie będzie: to świetna propozycja dla fanów… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Sifu [PC] Beat'em up to gatunek gier komputerowych z wieloletnią tradycją. Kiedy o nich myślę, przede wszystkim sięgam pamięcią do automatów do gier. Długo by wymieniać tytuły w stylu Final Fight, The Punisher czy Dungeons & Dragons… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Dying Light 2 Stay Human [Xbox Series X] Po wielu perturbacjach i przekładaniu daty premiery - doczekaliśmy się. Na światło dzienne wyszła kontynuacja Dying Light'a. Dying Light 2: Stay Human to gra od polskiego studia Techland. Środowisko drżało, czy twórcy udźwigną… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Kangurek Kao (2000) Chyba cały świat zna bohaterów platformówek takich jak Ratchet, Spyro, Crash, a gdzieś tam w trzecim rzędzie podskakuje nasz swojski Kangurek Kao. Na świat przyszedł w roku 2000 dzięki studiu X-Ray Interactive, które teraz znamy… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Sifu [PC] Beat'em up to gatunek gier komputerowych z wieloletnią tradycją. Kiedy o nich myślę, przede wszystkim sięgam pamięcią do automatów do gier. Długo by wymieniać tytuły w stylu Final Fight, The Punisher czy Dungeons & Dragons… » więcej
127128129130131132133