Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Diablo Immortal
Diablo Immortal
[Od redakcji: wiemy, że od momentu premiery minęło już trochę czasu - wiemy również, jak wiele kontrowersji wzbudził system mikropłatności. Warto też zauważyć, że Diablo Immortal to gra-usługa, czyli tytuł cały czas rozwijany bądź zmieniany przez twórców. Więc to opinia o stanie Diablo Immortal w chwili przygotowania tej recenzji]

Diablo Immortal to propozycja, która miała udobruchać zdenerwowanych fanów gier od Blizzarda oraz fanów serii. Podkreślam, że "miała", bo w praktyce tytuł jest daleki od ideału i stał się powodem kolejnych narzekań graczy. Akcja gry została osadzona po wydarzeniach z Diablo II, czyli po zniszczeniu Kamienia Świata. Wpadając w wir gry wydaje nam się (nam, czyli osobom które grały w "dwójkę), że wróciliśmy do domu, do macierzy. Nie jest jednak tak kolorowo, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Grę pobraliśmy za darmo ze strony wydawcy.
GIERMASZ-Recenzja Diablo Immortal

Diablo Immortal to miks drugiej i trzeciej odsłony serii. Z "trójki" Immortal zaczerpnął szatę graficzną. Skupmy się na początku na pozytywach Diablo, bo nie jest ich wcale tak mało. Oprawa wizualna wygląda bardzo dobrze. Widać, że to odpowiedź na oczekiwania graczy. Jest mrocznie, momentami strasznie, a w powietrzu czuć nutkę grozy. Twórcy tu dodali jakiś pentagram, tam zmodyfikowali paletę barw - widać, że ktoś się do tego przyłożył i nie było to robione na kolanie. Pokonując kolejne lokacje mijamy między innymi sterty trupów, zniszczenia dokonane przez demony - gołym okiem dostrzeżecie świat wypatroszony z człowieczeństwa. I tak biegamy od punktu A do punktu B - przebijamy się przez hordy wrogów, zbieramy części Kamienia Świata i poznajemy ludzi w obliczu upadku ludzkości.

Walka w Diablo Immortal jest bardzo intuicyjna i przyjemna. Oczywiście na potrzeby tytułu nieco ją uproszczono, ale wygląda ona i tak bardzo dobrze. Czuć po prostu ciężar ciosów, a skille wyglądają bardzo efektownie. To też ważne przy tego typu tytule, no bo z czego mamy bardziej czerpać przyjemność, niż z pokonywania przeciwników. Warto poruszyć także kwestię platformy. Immortal zaopatrzono w funkcję cross-save i cross-play, także to bardzo duży plus nowego Diablo. Można więc grając na pececie, współpracować z kolegą korzystającym ze smartfona. I działa to naprawdę dobrze.

A gdzie są minusy? To niestety mikropłatności. I cząstka "mikro" pada tutaj tylko z uprzejmości, bo to "makro", giga-płatności. Można więc przejść kampanię zupełnie za darmo, ale zajmie to wam dużo więcej czasu. Poza tym nowe Diablo nosi cechy gry MMORPG i to takie najbardziej wyraziste. Niestety, żeby osiągać kolejne poziomy, musimy grindować i to grindować sporo. Ponad to, dla mnie duża liczba walut powoduje ogromny chaos. Ja nie potrafię po prostu skupić się na grze, kiedy muszę myśleć o tym, ile mam gotówki w danej walucie i gdzie mogę ją wydać. To bardzo trudne.

Mikropłatnościom i to takim agresywnym w Giermaszu mówimy stanowcze "nie". Dlatego Diablo Immortal otrzymuje od nas 6 punktów na 10 możliwych. Jeżeli nie będziecie źli, że w połowie gry odpuścicie przez płatności, to możecie spróbować.

Ocena: 6/10 [cóż, te nieszczęsne mikropłatności...]

Zobacz także

2023-01-21, godz. 06:00 One Piece Odyssey [PlayStation 5] Ta historia rozpoczęła się w 1997 roku - i trwa dalej, choć twórca mangi (komiksu) Eiichirō Oda nie spodziewał się, że tyle lat po debiucie jego opowieść wciąż bawić będzie kolejne pokolenia fanów. Załoga piratów Słomkowego… » więcej 2023-01-21, godz. 06:00 Monster Hunter Rise [Xbox Series X] Jeśli chodzi o recenzję dotyczącą rozgrywki, mechanik, rozwiązań i implementacji tego wszystkiego, to w tej tego nie znajdziecie. Kompleksowo Monster Hunter Rise zajął się Andrzej Kutys przy okazji premiery gry, kiedy zadebiutowała… » więcej 2023-01-21, godz. 06:00 Monster Hunter Rise [Xbox Series X] Jeśli chodzi o recenzję dotyczącą rozgrywki, mechanik, rozwiązań i implementacji tego wszystkiego, to w tej tego nie znajdziecie. Kompleksowo Monster Hunter Rise zajął się Andrzej Kutys przy okazji premiery gry, kiedy zadebiutowała… » więcej 2023-01-21, godz. 06:00 Turrican (1990 r.) Turrican to jedna z tych gier, które przesuwały granice możliwości sprzętu. Wydana na Commodore 64 widziana z boku strzelanina w 1990 roku zachwycała oprawą graficzną a wielu graczy nie wierzyło, że taki efekt można osiągnąć… » więcej 2023-01-21, godz. 06:00 Monster Hunter Rise [Xbox Series X] Jeśli chodzi o recenzję dotyczącą rozgrywki, mechanik, rozwiązań i implementacji tego wszystkiego, to w tej tego nie znajdziecie. Kompleksowo Monster Hunter Rise zajął się Andrzej Kutys przy okazji premiery gry, kiedy zadebiutowała… » więcej 2023-01-21, godz. 06:00 [21.01.2023] Giermasz #534 - Przygody i polowania Kilkaset odcinków anime, ponad sto zeszytów mangi - wiele lat po premierze uniwersum i historia opowiadana w serii One Piece ma się świetnie. Chociaż z grami na tej licencji bywało różnie. Jednakowoż, ku zadowoleniu fana jRPG Andrzeja… » więcej 2023-01-14, godz. 15:00 GIERMASZ 2023, styczeń » więcej 2023-01-14, godz. 15:00 [14.01.2023] Dziki sukcesu "Dzik nie indyk!" - nagroda nazwana z przymrużeniem oka, ale temat poważny, jako że „Dziki” to wyróżnienia od Fundacji Indie Games Polska oraz Game Industry Conference. Kto je dostał, między innymi o tym mówi w tym wydaniu kącika… » więcej 2023-01-14, godz. 06:00 Driver (1999 r.) Era lat 70-tych w USA kojarzy się między innymi z disco, szaloną modą, wielkimi samochodami, wojną w Wietnamie i filmami sensacyjnymi z gangami w roli głównej (no nie tylko, ale sporo takich produkcji w tamtych czasach powstało). Charakterystyczne… » więcej 2023-01-14, godz. 06:00 Somerville [Xbox Series X] Gdy wiesz, że za grę odpowiadają ludzie powiązani z takimi tytułami jak Limbo i Inside, to możesz zakładać, że otrzymasz produkcję głęboką, wciągającą i wybitną. Niestety Somerville, mimo wielu plusów, nie spełniło moich… » więcej
81828384858687