Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Gramy po polsku na 29.10.22
Wiele osób czekało na ujawnienie szczegółów dotyczących najnowszych projektów jednego z największych polskich studiów. I w tym tygodniu dowiedzieliśmy się, że będzie szansa zagrać w napisany od nowa ich pierwszy tytuł o przygodach Białego Wilka. Między innymi o tym opowiada Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy po polsku. Z drugiej strony - oprócz wielkich zespołów tworzących gry za miliony - są także pasjonaci, przygotowujący swoje produkcje głównie z pasji tworzenia. O takich również mówimy.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 22.10.22
Zaczynamy od świetnej informacji dla fanów horrorów: polskie studio przygotowuje gruntownie odnowioną wersję kultowej osłony kultowej serii "straszaków". Zadanie mają niełatwe, ale bardzo trzymamy kciuki. Poza tym gospodarz kącika Michał Król opowiada o powrocie cyberpunkowej superprodukcji. Która, wygląda na to, odzyskała zaufanie fanów - a i cały czas nowych graczy do siebie przyciąga. Mówimy też, między innymi, o kontrowersjach, jakie przy tej okazji się pojawiły - nowa postać z kręgu, powiedzmy, pop-kultury napędza zainteresowanie, ale jej przeszłość napędza dyskusję w sieci...
GIERMASZ-PGA22 Medieval Dynasty Michał Nowak z Render Cube
GIERMASZ-PGA22 Medieval Dynasty VR Łukasz Tywoniak Spectral Games
GIERMASZ-PGA22 The Invincible Michał Paciorek Starward Industries
GIERMASZ-PGA22 Green Hell na planszy Jan "Johny" Wyspiański designer gry
GIERMASZ-PGA22 Mateusz Filipek i Jacek Niemojewski z Hyperstrange
GIERMASZ-PGA22 Gra Szyfrów Tobiasz Wultański Biuro Nowych Technologii IPN
GIERMASZ-PGA22 The Last Case of Benedict Fox Arkadiusz Firlit Plot Twist
GIERMASZ-PGA22 First Dwarf Anastasiia Stetsenko z Stardrifters
GIERMASZ-PGA22 Homicidal All-Stars Sebastian Hitchinson z Artificer
GIERMASZ-PGA22 House Flipper 2 Krzyszof Krej z Frozen District
GIERMASZ-PGA22 Pandemic Train Dariusz Łęczycki z Trigger Labs
GIERMASZ-PGA22 Tymon Smektała z nagrodą CEEGA dla najlepszej gry Dying Light 2: Stay Human
GIERMASZ-PGA22 Broken Ranks Krzysztof Danilewicz z Whitemoon
Podstawowym celem naszych wizyt na targach Poznań Game Arena jest rozmowa z polskimi twórcami. Których nie brakuje - i oczywiście nie brakuje także ciekawych produkcji, o czym gospodarz kącika Gramy po polsku Michał Król regularnie opowiada. A dla Waszej wygody tutaj znajdziecie wszystkie rozmowy w osobnych dźwiękach. W opisie, w kolejności znajdziecie informacje: jaka gra, z kim o niej rozmawiamy i jakie studio reprezentuje nasz gość.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 08.10.22
Właściwie można uznać, że w pierwszej części kącika Gramy po polsku Michał Król kontynuuje wątki, o których mówiliśmy już w zeszłym tygodniu. Po informacjach o znakomitej sprzedaży cyberpunkowej super produkcji, największy polski twórca gier ogłosił swoje plany rozwoju. I to są naprawdę poważne plany, więc sporo oczywiście na ten temat mówimy. Jednocześnie nie zapominając o innych rodzimych deweloperach. Z ciekawością na przykład odnotowaliśmy trochę nieoczywiste zakupy chińskiego inwestora (takiego z walizkami pieniędzy) na naszym rynku.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 01.10.22
Po premierze - dramat i afera. A także gigantyczne spadki na giełdzie i generalnie zdecydowanie niższa, choć dalej idąca w miliony, sprzedaż. Ale jak wiadomo, "czas leczy rany" (graczy), więc polska cyberpunkowa mega-produkcja wraca do łask - szczególnie, że udany serial animowany potrafił podbić zainteresowanie (kolejny raz zresztą się tak stało w przypadku gier tej firmy). O czym mówi Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy po polsku. Mamy też listę nominowanych do prestiżowej nagrody w polskim gamedevie.

Zobacz także

2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 The Sims (2000 r.) Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce? Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji. » więcej 2024-07-27, godz. 06:30 [27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin… » więcej 2024-07-20, godz. 07:00 Counter-Strike (1999 r.) Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany… » więcej 2024-07-20, godz. 06:00 [20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper… » więcej 2024-07-13, godz. 07:00 LiberoGrande (1997 r.) LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego… » więcej 2024-07-13, godz. 06:00 [13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare… » więcej 2024-07-06, godz. 07:00 [6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim… » więcej
21222324252627