Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Grało się w pierwszego Mount & Blade'a... i to grało się latami. Nie tylko solo, ale też w grupach ze znajomymi. Powstawały klany, zespoły, drużyny Mount & Blade'a - ta gra zrewolucjonizowała spojrzenie na średniowieczne gry wojenne. Bo przecież mogliśmy brać udział w bitwach na kilkaset jednostek i to bez większych bugów i glitchy. Na kolejną część Mount & Blade trzeba było czekać dekadę. Ja zdążyłem już niestety zapomnieć o poprzedniej... a następna nieco stare kości rozruszała...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy PLAION
GIERMASZ-Recenzja Mount & Blade: Bannerlord II

Bannerlord to ograny motyw z "jedynki" w nowej odsłonie. Początki są w zasadzie takie same, jak przed laty. Tworzymy naszego głównego bohatera od stóp do głów a następnie wybieramy jego historię. Ja zdecydowałem się na dzieciaka handlarzy, który wie co nieco o tym, jak posługiwać się bronią. Czyli taki cwaniako-wojak. W ten sposób rozpoczęliśmy rozgrywkę w Trybie Swobodnym, w którym wcielamy się w stworzoną przez siebie postać i rozpoczynamy historię naszego rodu. Wszystko po to, żeby stworzyć własną armię, zyskać znajomości, dołączyć do jednej z frakcji a na końcu być może... zasiąść na tronie? Kto wie.

Grafika w nowym Mount & Blade robi wrażenie. To znaczy wiadomo, że nie wygląda jak tytuł AAA, ale w Bannerlord II potrzebna jest wysoka grywalność przy bitwach, więc nie bierzemy tego pod uwagę. Co ważne i co się przez lata zmieniło, to zawartość w wioskach. Kiedyś miejscowości składały się z dwóch brudnych chat. Teraz są uliczki, areny, multum NPC, wielu rozmówców (którzy niestety najczęściej mają te same opcje dialogowe), karczmy - w których można zasięgnąć języka u miejscowych - generalnie dzieje się. Zmiany dotknęły również zawartość dodatkową, opcjonalną - taką, której mogłoby nie być, ale jednak w grze się pojawiła. Bo w Bannerlordzie II można posiadać na przykład dzieci.

Chlebem Mount & Blade'a są oczywiście potyczki, a te przygotowane zostały wyśmienicie. Bannerlord II zyskuje szczególnie wtedy, kiedy bierzemy udział w otwartej bitwie na kilkadziesiąt, bądź kilkaset osób. Ja po prostu bałem się o życie - mówiąc w skrócie. Kiedy brałem udział w pierwszym oblężeniu, to myślałem że z nerwów wezmę w pracy L4. Ten rozmach, ta skala działań w Mount & Blade: Bannerlord II sprawia, że oko bieleje. Machiny oblężnicze wyglądają doskonale, a potrafią też zrobić wrogom kuku.

Fani Mount & Blade'a - przed wami pełnoprawna, krwista, solidna, nowa przygoda w waszym ulubionym świecie. Wszyscy fanatycy średniowiecza - lepiej już szykujcie się do kupna. Bannerlord II to bardzo dobra gra - mimo błędów, czy niedoskonałości które po prostu serii towarzyszą od jej początku. Nie biorąc pod uwagę grafiki tytułu - bo w zamian dostajemy bitwy na tysiące osób - Mount & Blade: Bannerlord II dostanie notę 9 na 10. To gra obok której nie można przejść obojętnie.

Ocena: 9/10

Zobacz także

2022-05-27, godz. 18:00 [28.05.2022] Jubileusze Kącik technologiczny z naszym ekspertem Radkiem Lisem istnieje od samego początku Giermaszu na antenie Radia Szczecin. Ale oszczędziliśmy Radkowi podróży w przeszłość - co prawda przez 10 lat trochę się w technologiach zmieniło… » więcej 2022-05-21, godz. 18:00 [21.05.2022] Gra dekady Ważne polskie nagrody, ciekawe nominacje i wygrani w tym roku - chociaż zastanawiamy się z Michałem Królem, na ile produkcja wybrana najlepszą w dziesięcioleciu (niezależnie od tego, że jest świetna) była kamieniem milowym dla całej… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Dolmen [Xbox Series X] To nie jest tak, że utarte schematy - czy to mechanik, czy fabularne muszą od razu zrażać. Jeśli są odpowiednio i solidnie podane, jeżeli ich twórcy za wzór obrali produkcje z najwyższej półki, a jednocześnie dodali coś od siebie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Outward: Definitive Edition [PC] Ta gra miała być lepsza od tego, co jest lepsze od wszystkiego. Bo to połączenie wszystkiego, co cudowne w grach RPG. Elementy takich klasyków jak Gothic, czy The Elder Scrolls połączone w jedność - brzmi to genialnie. No właśnie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 [21.05.2022] Giermasz #499 - Oczekiwania Spodziewaliśmy się po tych grach nieco więcej - nie za dużo oczywiście, wszak (chyba) nie aspirowały do najwyższej ligi, ale nasi recenzenci jednak oczekiwali lepszych wrażeń. Jarek Gowin sprawdził połączenie kosmicznego horroru… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Dolmen [Xbox Series X] To nie jest tak, że utarte schematy - czy to mechanik, czy fabularne muszą od razu zrażać. Jeśli są odpowiednio i solidnie podane, jeżeli ich twórcy za wzór obrali produkcje z najwyższej półki, a jednocześnie dodali coś od siebie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Outward: Definitive Edition [PC] Ta gra miała być lepsza od tego, co jest lepsze od wszystkiego. Bo to połączenie wszystkiego, co cudowne w grach RPG. Elementy takich klasyków jak Gothic, czy The Elder Scrolls połączone w jedność - brzmi to genialnie. No właśnie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Dolmen [Xbox Series X] To nie jest tak, że utarte schematy - czy to mechanik, czy fabularne muszą od razu zrażać. Jeśli są odpowiednio i solidnie podane, jeżeli ich twórcy za wzór obrali produkcje z najwyższej półki, a jednocześnie dodali coś od siebie… » więcej 2022-05-21, godz. 06:00 Outward: Definitive Edition [PC] Ta gra miała być lepsza od tego, co jest lepsze od wszystkiego. Bo to połączenie wszystkiego, co cudowne w grach RPG. Elementy takich klasyków jak Gothic, czy The Elder Scrolls połączone w jedność - brzmi to genialnie. No właśnie… » więcej 2022-05-20, godz. 18:00 [21.05.2022] Cyfrowy obywatel Nowa wersja aplikacji z naszym codziennym, urzędowym życiem - między innymi o tym rozmawiamy z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem. W tym wydaniu kącika technologicznego mamy też okazję, aby po raz kolejny irytować się na… » więcej
115116117118119120121