Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord
Grało się w pierwszego Mount & Blade'a... i to grało się latami. Nie tylko solo, ale też w grupach ze znajomymi. Powstawały klany, zespoły, drużyny Mount & Blade'a - ta gra zrewolucjonizowała spojrzenie na średniowieczne gry wojenne. Bo przecież mogliśmy brać udział w bitwach na kilkaset jednostek i to bez większych bugów i glitchy. Na kolejną część Mount & Blade trzeba było czekać dekadę. Ja zdążyłem już niestety zapomnieć o poprzedniej... a następna nieco stare kości rozruszała...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy PLAION
GIERMASZ-Recenzja Mount & Blade: Bannerlord II

Bannerlord to ograny motyw z "jedynki" w nowej odsłonie. Początki są w zasadzie takie same, jak przed laty. Tworzymy naszego głównego bohatera od stóp do głów a następnie wybieramy jego historię. Ja zdecydowałem się na dzieciaka handlarzy, który wie co nieco o tym, jak posługiwać się bronią. Czyli taki cwaniako-wojak. W ten sposób rozpoczęliśmy rozgrywkę w Trybie Swobodnym, w którym wcielamy się w stworzoną przez siebie postać i rozpoczynamy historię naszego rodu. Wszystko po to, żeby stworzyć własną armię, zyskać znajomości, dołączyć do jednej z frakcji a na końcu być może... zasiąść na tronie? Kto wie.

Grafika w nowym Mount & Blade robi wrażenie. To znaczy wiadomo, że nie wygląda jak tytuł AAA, ale w Bannerlord II potrzebna jest wysoka grywalność przy bitwach, więc nie bierzemy tego pod uwagę. Co ważne i co się przez lata zmieniło, to zawartość w wioskach. Kiedyś miejscowości składały się z dwóch brudnych chat. Teraz są uliczki, areny, multum NPC, wielu rozmówców (którzy niestety najczęściej mają te same opcje dialogowe), karczmy - w których można zasięgnąć języka u miejscowych - generalnie dzieje się. Zmiany dotknęły również zawartość dodatkową, opcjonalną - taką, której mogłoby nie być, ale jednak w grze się pojawiła. Bo w Bannerlordzie II można posiadać na przykład dzieci.

Chlebem Mount & Blade'a są oczywiście potyczki, a te przygotowane zostały wyśmienicie. Bannerlord II zyskuje szczególnie wtedy, kiedy bierzemy udział w otwartej bitwie na kilkadziesiąt, bądź kilkaset osób. Ja po prostu bałem się o życie - mówiąc w skrócie. Kiedy brałem udział w pierwszym oblężeniu, to myślałem że z nerwów wezmę w pracy L4. Ten rozmach, ta skala działań w Mount & Blade: Bannerlord II sprawia, że oko bieleje. Machiny oblężnicze wyglądają doskonale, a potrafią też zrobić wrogom kuku.

Fani Mount & Blade'a - przed wami pełnoprawna, krwista, solidna, nowa przygoda w waszym ulubionym świecie. Wszyscy fanatycy średniowiecza - lepiej już szykujcie się do kupna. Bannerlord II to bardzo dobra gra - mimo błędów, czy niedoskonałości które po prostu serii towarzyszą od jej początku. Nie biorąc pod uwagę grafiki tytułu - bo w zamian dostajemy bitwy na tysiące osób - Mount & Blade: Bannerlord II dostanie notę 9 na 10. To gra obok której nie można przejść obojętnie.

Ocena: 9/10

Zobacz także

2022-03-19, godz. 06:00 Total War: Warhammer III [PC] Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze… » więcej 2022-03-18, godz. 10:29 [19.03.2022] Niespodziewane powroty W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Elden Ring [PlayStation 5] I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Elden Ring [PlayStation 5] I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Elden Ring [PlayStation 5] I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 [12.03.2022] Na wschodzie i zachodzie bez zmian Próbując zachować równowagę w świecie, którego bezpieczeństwo zostało ostatnio brutalnie zniszczone, zaczynamy od normalnych wiadomości. Bo nasz technologiczny ekspert Radek Lis zawsze omawiał konferencje branżowych gigantów… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Grid Legends [PlayStation 5] F1, Dirt i Grid - to trzy marki wyścigowe tworzone od lat przez Codemasters i dokładnie w takiej kolejności oceniam ich atrakcyjność. Grid Legends to nadal produkcja mistrzów kodu, którzy o ściganiu wiedzą wszystko, ale każda kolejna… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Grid Legends [PlayStation 5] F1, Dirt i Grid - to trzy marki wyścigowe tworzone od lat przez Codemasters i dokładnie w takiej kolejności oceniam ich atrakcyjność. Grid Legends to nadal produkcja mistrzów kodu, którzy o ściganiu wiedzą wszystko, ale każda kolejna… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Martha is Dead [Xbox Series X] Gdybym miał porównać tę grę do filmów, to - osadzając ją w szerszym kontekście - powiedziałbym, że wygląda jak ambitne kino europejskie przy lżejszych, zachodnich produkcjach. Martha is Dead to nie gra w takim dosłownym rozumieniu… » więcej 2022-03-12, godz. 06:00 Martha is Dead [Xbox Series X] Gdybym miał porównać tę grę do filmów, to - osadzając ją w szerszym kontekście - powiedziałbym, że wygląda jak ambitne kino europejskie przy lżejszych, zachodnich produkcjach. Martha is Dead to nie gra w takim dosłownym rozumieniu… » więcej
126127128129130131132