Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy PLAION
Bannerlord to ograny motyw z "jedynki" w nowej odsłonie. Początki są w zasadzie takie same, jak przed laty. Tworzymy naszego głównego bohatera od stóp do głów a następnie wybieramy jego historię. Ja zdecydowałem się na dzieciaka handlarzy, który wie co nieco o tym, jak posługiwać się bronią. Czyli taki cwaniako-wojak. W ten sposób rozpoczęliśmy rozgrywkę w Trybie Swobodnym, w którym wcielamy się w stworzoną przez siebie postać i rozpoczynamy historię naszego rodu. Wszystko po to, żeby stworzyć własną armię, zyskać znajomości, dołączyć do jednej z frakcji a na końcu być może... zasiąść na tronie? Kto wie.
Grafika w nowym Mount & Blade robi wrażenie. To znaczy wiadomo, że nie wygląda jak tytuł AAA, ale w Bannerlord II potrzebna jest wysoka grywalność przy bitwach, więc nie bierzemy tego pod uwagę. Co ważne i co się przez lata zmieniło, to zawartość w wioskach. Kiedyś miejscowości składały się z dwóch brudnych chat. Teraz są uliczki, areny, multum NPC, wielu rozmówców (którzy niestety najczęściej mają te same opcje dialogowe), karczmy - w których można zasięgnąć języka u miejscowych - generalnie dzieje się. Zmiany dotknęły również zawartość dodatkową, opcjonalną - taką, której mogłoby nie być, ale jednak w grze się pojawiła. Bo w Bannerlordzie II można posiadać na przykład dzieci.
Chlebem Mount & Blade'a są oczywiście potyczki, a te przygotowane zostały wyśmienicie. Bannerlord II zyskuje szczególnie wtedy, kiedy bierzemy udział w otwartej bitwie na kilkadziesiąt, bądź kilkaset osób. Ja po prostu bałem się o życie - mówiąc w skrócie. Kiedy brałem udział w pierwszym oblężeniu, to myślałem że z nerwów wezmę w pracy L4. Ten rozmach, ta skala działań w Mount & Blade: Bannerlord II sprawia, że oko bieleje. Machiny oblężnicze wyglądają doskonale, a potrafią też zrobić wrogom kuku.
Fani Mount & Blade'a - przed wami pełnoprawna, krwista, solidna, nowa przygoda w waszym ulubionym świecie. Wszyscy fanatycy średniowiecza - lepiej już szykujcie się do kupna. Bannerlord II to bardzo dobra gra - mimo błędów, czy niedoskonałości które po prostu serii towarzyszą od jej początku. Nie biorąc pod uwagę grafiki tytułu - bo w zamian dostajemy bitwy na tysiące osób - Mount & Blade: Bannerlord II dostanie notę 9 na 10. To gra obok której nie można przejść obojętnie.
Ocena: 9/10
Ocena: 9/10
Zobacz także
2022-03-19, godz. 06:00
Total War: Warhammer III [PC]
Pora na zakończenie trylogii Total War: Warhammer. Pytanie, czy jest to godny finisz serii, która mocno ewoluowała od swojego początku? Z pewnością dobry. Total War: Warhammer III to strategia czasu rzeczywistego w której najważniejsze…
» więcej
2022-03-18, godz. 10:29
[19.03.2022] Niespodziewane powroty
W branży gier komputerowych skomplikowane losy różnych produkcji nie są czymś zaskakującym. Dobry start - ale później spadek zainteresowania - reset koncepcji, nowy model płatności i wzrost liczby graczy na serwerach: między innymi…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Elden Ring [PlayStation 5]
I pomyśleć, że to całe szaleństwo umierania zaczęło się od gry, której Sony nie chciało wydać na Zachodzie jako zbyt trudnej i niszowej. Świat gamingu byłby inny, gdyby pocztą pantoflową nie rozniosła się wieść o Demon's…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
[12.03.2022] Na wschodzie i zachodzie bez zmian
Próbując zachować równowagę w świecie, którego bezpieczeństwo zostało ostatnio brutalnie zniszczone, zaczynamy od normalnych wiadomości. Bo nasz technologiczny ekspert Radek Lis zawsze omawiał konferencje branżowych gigantów…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Grid Legends [PlayStation 5]
F1, Dirt i Grid - to trzy marki wyścigowe tworzone od lat przez Codemasters i dokładnie w takiej kolejności oceniam ich atrakcyjność. Grid Legends to nadal produkcja mistrzów kodu, którzy o ściganiu wiedzą wszystko, ale każda kolejna…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Grid Legends [PlayStation 5]
F1, Dirt i Grid - to trzy marki wyścigowe tworzone od lat przez Codemasters i dokładnie w takiej kolejności oceniam ich atrakcyjność. Grid Legends to nadal produkcja mistrzów kodu, którzy o ściganiu wiedzą wszystko, ale każda kolejna…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Martha is Dead [Xbox Series X]
Gdybym miał porównać tę grę do filmów, to - osadzając ją w szerszym kontekście - powiedziałbym, że wygląda jak ambitne kino europejskie przy lżejszych, zachodnich produkcjach. Martha is Dead to nie gra w takim dosłownym rozumieniu…
» więcej
2022-03-12, godz. 06:00
Martha is Dead [Xbox Series X]
Gdybym miał porównać tę grę do filmów, to - osadzając ją w szerszym kontekście - powiedziałbym, że wygląda jak ambitne kino europejskie przy lżejszych, zachodnich produkcjach. Martha is Dead to nie gra w takim dosłownym rozumieniu…
» więcej