Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy Sony Interactive Entertainment Polska.
Żeby nieco skomplikować sytuację, jak wiecie (co wyraźnie zaznaczamy w nawiasie kwadratowym przy tytule recenzji, na jakiej platformie testowaliśmy) od jakiegoś czasu cieszę się PC-towym graniem w konsolowym wydaniu. Czyli mam przenośnego Steam Decka. Komputer, a tak jakby trochę konsola. Bo jak wiadomo, świat "blaszaków" jest bardzo różnorodny, komputerów składanych z przeróżnych komponentów, co oznacza też pewien problem w przygotowywaniu tego typu, technicznych recenzji. Bo na jednej konfiguracji może "śmigać" a na innej, w teorii porównywanej, może być gorzej. Steam Deck tymczasem jest niczym konsola, zbudowany z tych samych elementów zasadniczo.
Ja też używam Decka jak konsoli (nazwijcie to nawet lenistwem, obojętne mi), czyli gdy opalam jakąś produkcję, to w opcjach graficznych nie grzebię. Szczególnie, gdy gra w sklepie Steam (producenta) jest opisywana jako "świetna na Decku". Zakładam wtedy, że z definicji ustawienia są dostosowane do możliwości tego urządzenia. I chociaż Sackboy: Wielka Przygoda takiego oznaczenia nie ma, to ostatecznie, patrząc po wspomnianych ustawieniach, może nie jest to "maks", ale większość suwaków jest na wysokim poziomie.
I teraz przejdźmy do meritum tego tekstu: jak technicznie prezentuje się Sackboy: Wielka Przygoda na PC? Na ten moment - bo wierzę głęboko, że uda się to szybko załatać - wersja komputerowa ma problem z "chrupnięciami animacji". Zazwyczaj trwa to ułamek sekundy, ale widać minimalne spadki ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Może nie przeszkadza to bardzo w graniu, ale - z drugiej strony - jednak jest widoczne a w zręcznościowej platformówce akurat płynność animacji jest ważna. Zresztą, mogę sobie pochlebiać, że zauważyłem dokładnie to samo, co fachowcy ze specjalistycznego portalu Digital Foudry, profesjonalnie zajmujący się tematyką wydajności gier. Sackboy: Wielka Przygoda śmigał płynnie na PS5, które przecież nie jest tak mocne, jak najlepsze PC - więc, powtórzę, łatka jest tu konieczna i bardzo wyczekiwana.
Z tego - i tylko wyłącznie z tego powodu, Sackboy: Wielka Przygoda dostaje 7 punktów na 10 możliwych. Gra jest niezmiennie świetna, więc jeżeli problemy z animacją będą rozwiązane, to absolutnie nic nie powinno Was powstrzymywać przed zapoznaniem się z tym pięknym światem.
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Zobacz także
2022-05-15, godz. 06:00
GIERMASZ 2022, maj
» więcej
2022-05-15, godz. 06:00
[14.05.2022] Górki i dołki
Gdy jedni świętują dziesiątki milionów sprzedanych gier - inni liczą zaskórniaki i zastanawiają się nad przetrwaniem. Między innymi o tym dzisiaj w kąciku Gramy po polsku opowiada Michał Król. Co ciekawe, nie zawsze wystarczy…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Eastward [Switch]
Nie miałem żadnych oczekiwań związanych z Eastward. Cóż, zwyczajnie przegapiłem zeszłoroczną jesienną premierę. W końcu tych niezależnych gier wychodzi tak dużo. Ale zapadła decyzja, aby Eastward wydać w Polsce w pudełkowej…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Eastward [Switch]
Nie miałem żadnych oczekiwań związanych z Eastward. Cóż, zwyczajnie przegapiłem zeszłoroczną jesienną premierę. W końcu tych niezależnych gier wychodzi tak dużo. Ale zapadła decyzja, aby Eastward wydać w Polsce w pudełkowej…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Eastward [Switch]
Nie miałem żadnych oczekiwań związanych z Eastward. Cóż, zwyczajnie przegapiłem zeszłoroczną jesienną premierę. W końcu tych niezależnych gier wychodzi tak dużo. Ale zapadła decyzja, aby Eastward wydać w Polsce w pudełkowej…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Nintendo Switch Sports [Switch]
16 lat temu świat oszalał na punkcie gry ruchowej Wii Sports na konsolę Nintendo Wii. Stała się serią znoszącą złote jaja i 8 lat po ostatniej odsłonie otrzymałem w swoje ręce Nintendo Switch Sports. Oczekiwania miałem spore i…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Nintendo Switch Sports [Switch]
16 lat temu świat oszalał na punkcie gry ruchowej Wii Sports na konsolę Nintendo Wii. Stała się serią znoszącą złote jaja i 8 lat po ostatniej odsłonie otrzymałem w swoje ręce Nintendo Switch Sports. Oczekiwania miałem spore i…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Sid Meier’s Pirates! (1987)
W latach 80. nie było zbyt wielu gier żeglarskich, a już na pewno gracze nie mieli symulatorów morskich z otwartym światem. Zmieniło się to w 1987 roku za sprawą Sid Meier’s Pirates! na Commodore 64 od legendarnego studia MicroProse…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
Nintendo Switch Sports [Switch]
16 lat temu świat oszalał na punkcie gry ruchowej Wii Sports na konsolę Nintendo Wii. Stała się serią znoszącą złote jaja i 8 lat po ostatniej odsłonie otrzymałem w swoje ręce Nintendo Switch Sports. Oczekiwania miałem spore i…
» więcej
2022-05-14, godz. 06:00
[14.05.2022] Giermasz #498 - Miliony i milioniki
Jeżeli ktoś pomyśli, że seria Sports to taka miła rzecz do "popykania" i pośmiania się ze znajomymi... to właściwie będzie miał rację. Przy czym, mówimy o produkcjach, które sprzedały się w dziesiątkach milionów egzemplarzy…
» więcej