Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Sackboy: Wielka Przygoda
Sackboy: Wielka Przygoda
Zabawny pluszak, jedna z ikon marki PlayStation powraca w wersji na PC. Produkcja Sackboy: Wielka Przygoda doczekała się już naszej recenzji na macierzystej konsoli, wtedy Michał Król bez wahania dawał bardzo wysoką notę, tu fragment jego podsumowania "jest fantastyczną, świetnie wykonaną i wciągającą platformówką. Z masą atrakcji, ciekawych rozwiązań, oferującą nieustającą akcję i poznawanie Świata Rzemiosła". Więc co do samej gry wątpliwości nie mamy, ja też bawiłem się świetnie - natomiast pytanie jest zasadnicze: czy równie świetnie udała się konwersja na "blaszaki"?

Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy Sony Interactive Entertainment Polska.
GIERMASZ-Recenzja Sackboy: Wielka Przygoda na PC

Żeby nieco skomplikować sytuację, jak wiecie (co wyraźnie zaznaczamy w nawiasie kwadratowym przy tytule recenzji, na jakiej platformie testowaliśmy) od jakiegoś czasu cieszę się PC-towym graniem w konsolowym wydaniu. Czyli mam przenośnego Steam Decka. Komputer, a tak jakby trochę konsola. Bo jak wiadomo, świat "blaszaków" jest bardzo różnorodny, komputerów składanych z przeróżnych komponentów, co oznacza też pewien problem w przygotowywaniu tego typu, technicznych recenzji. Bo na jednej konfiguracji może "śmigać" a na innej, w teorii porównywanej, może być gorzej. Steam Deck tymczasem jest niczym konsola, zbudowany z tych samych elementów zasadniczo.

Ja też używam Decka jak konsoli (nazwijcie to nawet lenistwem, obojętne mi), czyli gdy opalam jakąś produkcję, to w opcjach graficznych nie grzebię. Szczególnie, gdy gra w sklepie Steam (producenta) jest opisywana jako "świetna na Decku". Zakładam wtedy, że z definicji ustawienia są dostosowane do możliwości tego urządzenia. I chociaż Sackboy: Wielka Przygoda takiego oznaczenia nie ma, to ostatecznie, patrząc po wspomnianych ustawieniach, może nie jest to "maks", ale większość suwaków jest na wysokim poziomie.

I teraz przejdźmy do meritum tego tekstu: jak technicznie prezentuje się Sackboy: Wielka Przygoda na PC? Na ten moment - bo wierzę głęboko, że uda się to szybko załatać - wersja komputerowa ma problem z "chrupnięciami animacji". Zazwyczaj trwa to ułamek sekundy, ale widać minimalne spadki ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Może nie przeszkadza to bardzo w graniu, ale - z drugiej strony - jednak jest widoczne a w zręcznościowej platformówce akurat płynność animacji jest ważna. Zresztą, mogę sobie pochlebiać, że zauważyłem dokładnie to samo, co fachowcy ze specjalistycznego portalu Digital Foudry, profesjonalnie zajmujący się tematyką wydajności gier. Sackboy: Wielka Przygoda śmigał płynnie na PS5, które przecież nie jest tak mocne, jak najlepsze PC - więc, powtórzę, łatka jest tu konieczna i bardzo wyczekiwana.

Z tego - i tylko wyłącznie z tego powodu, Sackboy: Wielka Przygoda dostaje 7 punktów na 10 możliwych. Gra jest niezmiennie świetna, więc jeżeli problemy z animacją będą rozwiązane, to absolutnie nic nie powinno Was powstrzymywać przed zapoznaniem się z tym pięknym światem.

Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]

Zobacz także

2022-02-26, godz. 06:00 [26.02.2022] Giermasz #487 - Precz z wojną! Nagranie tego Giermaszu było dosyć dziwnym doświadczeniem: jak wiadomo, świat elektronicznej rozrywki nie stroni od pokazywania wojny. Ale właśnie - agresję zbrojną tolerujemy TYLKO na ekranie! W aktualnościach była okazja, żeby… » więcej 2022-02-26, godz. 06:00 [26.02.2022] Fuck the war! Fuck the war! - taki tytuł nosił e-mail z oświadczeniem 11bit studios. Autorzy antywojennego hitu This War of Mine wszelkie dochody ze sprzedaży tej pozycji w najbliższych dniach przeznaczą na wsparcie Ukraińskiego Czerwonego Krzyża… » więcej 2022-02-26, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Horizon Forbidden West [PlayStation 5] Ponieważ nasz redakcyjny fan serii Michał Król w pierwszej części zdobył platynowe trofeum - czyli spędził z tą produkcją sporo czasu i poznał ją bardzo dokładnie - to i dał sobie więcej godzin na przygotowanie recenzji Horizon… » więcej 2022-02-26, godz. 06:00 The King of Fighters XV [Xbox Series X] Nie jest to standardowa bijatyka. To kolejna produkcja, która wymusza na graczu naukę. Jeśli ktoś chce czerpać z King of Fighters XV pełnymi garściami i naprawdę doświadczyć tego, co zaplanowali jego twórcy musi sporo czasu poświęcić… » więcej 2022-02-25, godz. 13:00 [26.02.2022] Technika wojskowa Bardzo to niesympatyczne, że w rozmowie o nowoczesnych technologiach nasz ekspert Radek Lis też mówi o aspektach związanych z agresją Rosji na Ukrainę. Cóż, niestety, takich czasów doczekaliśmy - oby było lepiej i oby można się… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 [19.02.2022] Fotografia, dieta i górnictwo Kolejne podwyżki cen sprzętu do grania - któryż to raz nasz technologiczny ekspert Radek Lis przychodzi z takimi hiobowymi wieściami. Górnicy kryptowalut, przerwane przez pandemię łańcuchy dostaw... Cóż, mamy też lepsze informacje… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 [19.02.2022] Giermasz #486 - Dużo akcji Dwie recenzje tego samego autora - ale być może pamiętacie, że Bartek Czetowicz miał sporo czasu, aby porządnie ograć polski hit Dying Light 2 Stay Human . Niespodzianki w recenzji Giermaszu nie będzie: to świetna propozycja dla fanów… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Sifu [PC] Beat'em up to gatunek gier komputerowych z wieloletnią tradycją. Kiedy o nich myślę, przede wszystkim sięgam pamięcią do automatów do gier. Długo by wymieniać tytuły w stylu Final Fight, The Punisher czy Dungeons & Dragons… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Dying Light 2 Stay Human [Xbox Series X] Po wielu perturbacjach i przekładaniu daty premiery - doczekaliśmy się. Na światło dzienne wyszła kontynuacja Dying Light'a. Dying Light 2: Stay Human to gra od polskiego studia Techland. Środowisko drżało, czy twórcy udźwigną… » więcej 2022-02-19, godz. 06:00 Kangurek Kao (2000) Chyba cały świat zna bohaterów platformówek takich jak Ratchet, Spyro, Crash, a gdzieś tam w trzecim rzędzie podskakuje nasz swojski Kangurek Kao. Na świat przyszedł w roku 2000 dzięki studiu X-Ray Interactive, które teraz znamy… » więcej
129130131132133134135