Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy Sony Interactive Entertainment Polska.
Żeby nieco skomplikować sytuację, jak wiecie (co wyraźnie zaznaczamy w nawiasie kwadratowym przy tytule recenzji, na jakiej platformie testowaliśmy) od jakiegoś czasu cieszę się PC-towym graniem w konsolowym wydaniu. Czyli mam przenośnego Steam Decka. Komputer, a tak jakby trochę konsola. Bo jak wiadomo, świat "blaszaków" jest bardzo różnorodny, komputerów składanych z przeróżnych komponentów, co oznacza też pewien problem w przygotowywaniu tego typu, technicznych recenzji. Bo na jednej konfiguracji może "śmigać" a na innej, w teorii porównywanej, może być gorzej. Steam Deck tymczasem jest niczym konsola, zbudowany z tych samych elementów zasadniczo.
Ja też używam Decka jak konsoli (nazwijcie to nawet lenistwem, obojętne mi), czyli gdy opalam jakąś produkcję, to w opcjach graficznych nie grzebię. Szczególnie, gdy gra w sklepie Steam (producenta) jest opisywana jako "świetna na Decku". Zakładam wtedy, że z definicji ustawienia są dostosowane do możliwości tego urządzenia. I chociaż Sackboy: Wielka Przygoda takiego oznaczenia nie ma, to ostatecznie, patrząc po wspomnianych ustawieniach, może nie jest to "maks", ale większość suwaków jest na wysokim poziomie.
I teraz przejdźmy do meritum tego tekstu: jak technicznie prezentuje się Sackboy: Wielka Przygoda na PC? Na ten moment - bo wierzę głęboko, że uda się to szybko załatać - wersja komputerowa ma problem z "chrupnięciami animacji". Zazwyczaj trwa to ułamek sekundy, ale widać minimalne spadki ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Może nie przeszkadza to bardzo w graniu, ale - z drugiej strony - jednak jest widoczne a w zręcznościowej platformówce akurat płynność animacji jest ważna. Zresztą, mogę sobie pochlebiać, że zauważyłem dokładnie to samo, co fachowcy ze specjalistycznego portalu Digital Foudry, profesjonalnie zajmujący się tematyką wydajności gier. Sackboy: Wielka Przygoda śmigał płynnie na PS5, które przecież nie jest tak mocne, jak najlepsze PC - więc, powtórzę, łatka jest tu konieczna i bardzo wyczekiwana.
Z tego - i tylko wyłącznie z tego powodu, Sackboy: Wielka Przygoda dostaje 7 punktów na 10 możliwych. Gra jest niezmiennie świetna, więc jeżeli problemy z animacją będą rozwiązane, to absolutnie nic nie powinno Was powstrzymywać przed zapoznaniem się z tym pięknym światem.
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Zobacz także
2021-12-25, godz. 06:00
Hot Wheels Unleashed - Pass Vol. 1 + DC Super-Villains Racing Season DLC [Xbox Series X]
Dwa dodatki oferujące sporo dodatkowej zabawy do recenzowanych przez nas już wyścigów Hot Wheels Unleashed. Pass Vol. 1 to m.in. rozszerzenie Batman Expansion z legendarną Batjaskinią i tematycznymi pojazdami, do tego samochody z uniwersum…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Disco Elysium: The Final Cut [Xbox Series X]
[Od redakcji: W cyfrowych sklepach wersja konsolowa jest dostępna od wiosny 2021. Ale właśnie teraz pojawiła się wersja pudełkowa. I co najważniejsze: dzięki staraniom wydawcy gra została spolszczona] Przecież doskonale wiedziałem…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Disco Elysium: The Final Cut [Xbox Series X]
[Od redakcji: W cyfrowych sklepach wersja konsolowa jest dostępna od wiosny 2021. Ale właśnie teraz pojawiła się wersja pudełkowa. I co najważniejsze: dzięki staraniom wydawcy gra została spolszczona] Przecież doskonale wiedziałem…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Disco Elysium: The Final Cut [Xbox Series X]
[Od redakcji: W cyfrowych sklepach wersja konsolowa jest dostępna od wiosny 2021. Ale właśnie teraz pojawiła się wersja pudełkowa. I co najważniejsze: dzięki staraniom wydawcy gra została spolszczona] Przecież doskonale wiedziałem…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Surviving the Aftermath [PC]
Surviving the Aftermath to City Builder w którym postaramy się odbudować wioskę po zagładzie nuklearnej. Klimat postapo - wydawałoby się, że nie można tutaj niczego zepsuć. Ale to tylko wrażenie. Bo Surviving the Aftermath nie wciągnęło…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Surviving the Aftermath [PC]
Surviving the Aftermath to City Builder w którym postaramy się odbudować wioskę po zagładzie nuklearnej. Klimat postapo - wydawałoby się, że nie można tutaj niczego zepsuć. Ale to tylko wrażenie. Bo Surviving the Aftermath nie wciągnęło…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
[25.12.2021] Giermasz #478 - Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku
W tym jakże sympatycznym czasie (gierki to fajne prezenty, prawda?) zapraszamy do słuchania Giermaszu w którym znajdziecie trzy recenzje. Andrzej Kutys jest zachwycony spolszczonym Disco Elysium: The Final Cut , choć pewne problemy techniczne…
» więcej
2021-12-25, godz. 06:00
Surviving the Aftermath [PC]
Surviving the Aftermath to City Builder w którym postaramy się odbudować wioskę po zagładzie nuklearnej. Klimat postapo - wydawałoby się, że nie można tutaj niczego zepsuć. Ale to tylko wrażenie. Bo Surviving the Aftermath nie wciągnęło…
» więcej
2021-12-24, godz. 12:58
[25.12.2021] Zapowiedzi roku 2022
Całe to wydanie kącika Gramy po polsku Michał Król poświęcił na omówienie produkcji, które mają trafić do graczy w 2022 roku. Od wielkich tytułów AAA, tych z mniejszymi budżetami - po takie, które tworzy jedna osoba. I naprawdę…
» więcej
2021-12-24, godz. 12:27
[25.12.2021] Atomizacja
W świątecznych nastrojach usiedliśmy w studiu z naszym technologicznym ekspertem Radkiem Lisem. Tematy bardzo różne: od geopolitycznej gry wokół technologii jądrowej i wybranej lokalizacji dla elektrowni w Polsce. Poprzez nowość…
» więcej