Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy Sony Interactive Entertainment Polska.
Żeby nieco skomplikować sytuację, jak wiecie (co wyraźnie zaznaczamy w nawiasie kwadratowym przy tytule recenzji, na jakiej platformie testowaliśmy) od jakiegoś czasu cieszę się PC-towym graniem w konsolowym wydaniu. Czyli mam przenośnego Steam Decka. Komputer, a tak jakby trochę konsola. Bo jak wiadomo, świat "blaszaków" jest bardzo różnorodny, komputerów składanych z przeróżnych komponentów, co oznacza też pewien problem w przygotowywaniu tego typu, technicznych recenzji. Bo na jednej konfiguracji może "śmigać" a na innej, w teorii porównywanej, może być gorzej. Steam Deck tymczasem jest niczym konsola, zbudowany z tych samych elementów zasadniczo.
Ja też używam Decka jak konsoli (nazwijcie to nawet lenistwem, obojętne mi), czyli gdy opalam jakąś produkcję, to w opcjach graficznych nie grzebię. Szczególnie, gdy gra w sklepie Steam (producenta) jest opisywana jako "świetna na Decku". Zakładam wtedy, że z definicji ustawienia są dostosowane do możliwości tego urządzenia. I chociaż Sackboy: Wielka Przygoda takiego oznaczenia nie ma, to ostatecznie, patrząc po wspomnianych ustawieniach, może nie jest to "maks", ale większość suwaków jest na wysokim poziomie.
I teraz przejdźmy do meritum tego tekstu: jak technicznie prezentuje się Sackboy: Wielka Przygoda na PC? Na ten moment - bo wierzę głęboko, że uda się to szybko załatać - wersja komputerowa ma problem z "chrupnięciami animacji". Zazwyczaj trwa to ułamek sekundy, ale widać minimalne spadki ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Może nie przeszkadza to bardzo w graniu, ale - z drugiej strony - jednak jest widoczne a w zręcznościowej platformówce akurat płynność animacji jest ważna. Zresztą, mogę sobie pochlebiać, że zauważyłem dokładnie to samo, co fachowcy ze specjalistycznego portalu Digital Foudry, profesjonalnie zajmujący się tematyką wydajności gier. Sackboy: Wielka Przygoda śmigał płynnie na PS5, które przecież nie jest tak mocne, jak najlepsze PC - więc, powtórzę, łatka jest tu konieczna i bardzo wyczekiwana.
Z tego - i tylko wyłącznie z tego powodu, Sackboy: Wielka Przygoda dostaje 7 punktów na 10 możliwych. Gra jest niezmiennie świetna, więc jeżeli problemy z animacją będą rozwiązane, to absolutnie nic nie powinno Was powstrzymywać przed zapoznaniem się z tym pięknym światem.
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
Zobacz także
2021-12-18, godz. 06:00
Big Brain Academy: Brain vs. Brain [Switch]
Mówi się, że w pewnym wieku trzeba zacząć dbać o mózg, by jak najdłużej działał na najwyższych obrotach. Jest to oczywiście prawda, ale rozwijać go, gimnastykować i dać się wykazać, trzeba przez całe życie. Codzienne treningi…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Big Brain Academy: Brain vs. Brain [Switch]
Mówi się, że w pewnym wieku trzeba zacząć dbać o mózg, by jak najdłużej działał na najwyższych obrotach. Jest to oczywiście prawda, ale rozwijać go, gimnastykować i dać się wykazać, trzeba przez całe życie. Codzienne treningi…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Halo Infinite [Xbox Series X]
Dużo słyszałem o tej grze. Widziałem przecież te sceny z Teorii Wielkiego Podrywu, którego bohaterowie zagrywali się w Halo. I najnowsza odsłona produkcji z dopiskiem Infinite jest dokładnie tym, czego się spodziewałem. Kosmiczną…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Clid The Snail [PlayStation 4]
Dzisiaj będzie zupełnie nietypowo, bo naszym głównym bohaterem nie będzie potężny rycerz, będący ostatnią nadzieją ludzkości, nieustępliwy dowódca odbijający z rąk wrogów podbite tereny czy szlachetny i prawy władca prowadzący…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Halo Infinite [Xbox Series X]
Dużo słyszałem o tej grze. Widziałem przecież te sceny z Teorii Wielkiego Podrywu, którego bohaterowie zagrywali się w Halo. I najnowsza odsłona produkcji z dopiskiem Infinite jest dokładnie tym, czego się spodziewałem. Kosmiczną…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Halo Infinite [Xbox Series X]
Dużo słyszałem o tej grze. Widziałem przecież te sceny z Teorii Wielkiego Podrywu, którego bohaterowie zagrywali się w Halo. I najnowsza odsłona produkcji z dopiskiem Infinite jest dokładnie tym, czego się spodziewałem. Kosmiczną…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Farming Simulator 22 [PlayStation 5]
Niezależnie od tego, co Wam teraz napiszę, najnowsza odsłona serii Farming Simulator (z numerem 22) już jest wielkim sprzedażowym sukcesem. W tym momencie ponad półtora miliona fanów wirtualnego rolnictwa z poświęceniem orze pola…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Farming Simulator 22 [PlayStation 5]
Niezależnie od tego, co Wam teraz napiszę, najnowsza odsłona serii Farming Simulator (z numerem 22) już jest wielkim sprzedażowym sukcesem. W tym momencie ponad półtora miliona fanów wirtualnego rolnictwa z poświęceniem orze pola…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Gothic II: Kroniki Myrtany [PC]
Kiedy dowiedziałem się o premierze fanowskiego moda do drugiej części serii Gothic pod tytułem "Kroniki Myrtany", to piałem z zachwytu. To dlatego, że twórcy przeszli wiele perturbacji, zanim wypuścili opinii publicznej owoc swojej…
» więcej
2021-12-18, godz. 06:00
Gothic II: Kroniki Myrtany [PC]
Kiedy dowiedziałem się o premierze fanowskiego moda do drugiej części serii Gothic pod tytułem "Kroniki Myrtany", to piałem z zachwytu. To dlatego, że twórcy przeszli wiele perturbacji, zanim wypuścili opinii publicznej owoc swojej…
» więcej