Grę do recenzji dostaliśmy od agencji reprezentującej twórców
The Knight Witch to metroidvania jedyna w swoim rodzaju. Ma swój oryginalny styl, co jest dużym plusem tej produkcji. Główna bohaterka lata i w ten sposób przemierza świat gry. Fabularnie nasz rodzinny dom został zaatakowany przez złe siły i musimy uratować naszego partnera. Który zniknął w dziwnych okolicznościach. Może to niezbyt skomplikowane, ale historia w tym tytule nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, jest dodatkiem do pokonywania kolejnych hord przeciwników i skillowania lokacji.
Bo umiejętności szybkiego, celnego strzelania i doboru umiejętności przydadzą się tutaj i to bardzo. Skoro jesteśmy przy atakach, to warto wspomnieć o systemie walki. Korzystamy z mocy głównej bohaterki, które odzwierciedlają różne karty. Jedne to śmiercionośne ostrza, inne to wystrzały niczym z armaty. Mamy ataki pojedyncze, ale też obszarowe. Każdy znajdzie coś dla siebie. Pokonując kolejne lokacje odblokowujemy umiejętności czarodzieja oraz rycerza. Te pierwsze odpowiadają za to, jak często możemy używać zaklęć oraz z jakim efektem. Drugie to nic innego jak podstawowe ataki, które wraz z postępem w grze ewoluują.
Bo umiejętności szybkiego, celnego strzelania i doboru umiejętności przydadzą się tutaj i to bardzo. Skoro jesteśmy przy atakach, to warto wspomnieć o systemie walki. Korzystamy z mocy głównej bohaterki, które odzwierciedlają różne karty. Jedne to śmiercionośne ostrza, inne to wystrzały niczym z armaty. Mamy ataki pojedyncze, ale też obszarowe. Każdy znajdzie coś dla siebie. Pokonując kolejne lokacje odblokowujemy umiejętności czarodzieja oraz rycerza. Te pierwsze odpowiadają za to, jak często możemy używać zaklęć oraz z jakim efektem. Drugie to nic innego jak podstawowe ataki, które wraz z postępem w grze ewoluują.
Rozwijamy postać w specjalnie oznaczonych do tego kapliczkach - coś na wzór bonfire z serii Souls. I to bardzo dobre rozwiązanie. Nie przejmujemy się zbytnio gapieniem się w drzewko umiejętności, tylko pokonujemy dany etap, żeby później przysiąść na dwie, trzy minuty aby rozdać punkty. Te są bardzo ważne, bo w The Knight Witch najważniejszy jest odpowiedni dobór kart, do danej sytuacji oraz naszego stylu gry. Nie mniej, zawsze przyda się jakaś umiejętność defensywna - jak na przykład zasłony czy bariery, które dadzą nam odrobinę oddechu od ataków wroga. Ten wręcz zasypuje nas pociskami, przed którymi uciekamy niczym Neo w Matrixie. Gra jest bardzo myląca... na pierwszy rzut oka wydaje się przyjemną przygodówką... a po kilku minutach sprowadza nas ostro na ziemię. Tutaj cieszyłem się, że recenzowałem wersję na konsolę Xbox Series X, bo pad to podstawa grając w The Knight Witch. Nie wyobrażam sobie wykonywać tylu ewolucji, używać z taką intensywnością klawiszy - na przykład na klawiaturze komputera.
The Knight Witch to również wybory. Stajemy przed nimi po każdym wykonanym, większym zadaniu. Bo musimy opowiedzieć mieszkańcom naszej wioski o tym, co się dzieje na froncie walki z nieprzyjacielem. Możemy więc kłamać i budować tylko pozytywny obraz swojej osoby, albo mówić prawdę i budzić mieszane uczucia. Co to daje? Oprócz nastawienia mieszkańców wioski, zmieniających się linii dialogowych? A no to, że wiara cywili w naszą misję pozwala stać się naszej postaci silniejszą. Tylko jeżeli nam się nie powiedzie, to odczujemy wówczas tego jeszcze większe skutki.
Lizałem ściany, zaglądałem gdzie się da i ukończyłem The Knight Witch po 20 godzinach gry. To taki tytuł na tydzień, góra dwa tygodnie grania. Warto, bo to metroidvania na jaką nikt nie czekał, a która okazuje się strzałem w dziewiątkę. Dziewiątkę w skali ocen Giermaszu.
Ocena: 9/10
Ocena: 9/10
Zobacz także
2023-09-16, godz. 06:00
Fort Solis [PC]
Prawa Murphy'ego mówią o tym, że jak masz ostatni dzień przed wakacjami, to zawsze coś pójdzie nie tak. Korki na drodze, wyłączające się programy, rozerwane spodnie czy inne tego typu rzeczy. Nie inaczej jest na Marsie. Inżynier…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Fort Solis [PC]
Prawa Murphy'ego mówią o tym, że jak masz ostatni dzień przed wakacjami, to zawsze coś pójdzie nie tak. Korki na drodze, wyłączające się programy, rozerwane spodnie czy inne tego typu rzeczy. Nie inaczej jest na Marsie. Inżynier…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Fort Solis [PC]
Prawa Murphy'ego mówią o tym, że jak masz ostatni dzień przed wakacjami, to zawsze coś pójdzie nie tak. Korki na drodze, wyłączające się programy, rozerwane spodnie czy inne tego typu rzeczy. Nie inaczej jest na Marsie. Inżynier…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Trine 5: A Clockwork Conspiracy [PlayStation 5]
Gdy tworzysz piątą cześć serii, musisz mieć pomysł, jak zachęcić graczy do powrotu do znanych sobie postaci i świata. W Trine 5 ponownie wcielamy się w trójkę bohaterów i ruszamy ratować świat przed opanowaniem królestwa przez…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
[16.09.2023] Giermasz #566 - Recenzenckie dylematy
Trzy gry, trzy różne gatunki, dwie "ósemki" i raz ocena siedem i pół. To w skrócie wykaz recenzji w tym Giermaszu. Andrzej Kutys miał wielki "zgryz" opisując wielkie, kosmiczne RPG Starfield . Ta gra nieco polaryzuje graczy, nasz recenzent…
» więcej
2023-09-09, godz. 06:00
Immortals of Aveum [Xbox Series X]
Gdy dostałem propozycję recenzowania Immortals of Aveum, broniłem się rękoma i nogami, wymyślałem błahe powody, szukałem wymówek. Wszystko to było efektem minutowego, bardzo źle dobranego filmu z rozgrywki, który wyglądał jak…
» więcej
2023-09-09, godz. 06:00
Pierwsze wrażenia: Starfield [Xbox Series X]
Już przed premierą rozgłos, jaki zdobyła przygotowywana przez Bethesdę kosmiczna epopeja, mógł zwrócić w głowach graczom. I zawrócił - żeby była jasność. Z drugiej strony, o czym w pierwszych wrażeniach opowiada Andrzej Kutys…
» więcej
2023-09-09, godz. 06:00
Sacred (2004 r.)
Na początku XXI wieku na rynku gier hack'n'slash - czy też, nieco złośliwie mówiąc, w gatunku "zaklikiwania przeciwnika na śmierć" - prym wiodła jedna seria. Ale, twórcy Diablo II (oczywiście o nim mowa), szczególnie…
» więcej
2023-09-09, godz. 06:00
[09.09.2023] Giermasz #565 - Science fiction i fantasy
Magia i statki kosmiczne, "strzelanka" mocami z ręki (?) i tona broni palnej używanej w rozgrywającej się w przestrzeni odysei - czyli mamy dla Was po pierwsze, recenzję, a po drugie Andrzej Kutys opowiada o pierwszych wrażeniach ze…
» więcej
2023-09-09, godz. 06:00
Immortals of Aveum [Xbox Series X]
Gdy dostałem propozycję recenzowania Immortals of Aveum, broniłem się rękoma i nogami, wymyślałem błahe powody, szukałem wymówek. Wszystko to było efektem minutowego, bardzo źle dobranego filmu z rozgrywki, który wyglądał jak…
» więcej