Choć jak wiadomo, gier idealnych nie ma - ale co jakiś czas pojawi się tytuł, który zbliża się do owego ideału. A że Andrzej Kutys należy do tych recenzentów, który lubi dawać wysokie noty, to "dycha" dla wielkiej, przygodowej gry akcji w otwartym świecie
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom chyba nie będzie zaskoczeniem. Przy czym, powiedzieć, że brak polskich napisów jest tu dotkliwy również wypada. W drugiej recenzji tego programu Michał Król bardzo poleca zręcznościową, zwariowaną ścigałkę pełną klocków, czyli LEGO 2K Drive. Pewną niespodzianką może być też recenzja planszówki: ale coraz więcej twórców gier bez prądu inspiruje się produkcjami cyfrowymi. Więc kto wie, być może to nie ostatnie takie nagranie w Giermaszu - a Jarek Gowin świetnie się z dzieciakami bawił Kao The Kangaroo gra planszowa. Andrzej Kutys przygotował także przegląd aktualności w branży gier video.
W tym Giermaszu bez recenzji - za to dzielimy się pierwszymi wrażeniami z gier, na które bardzo, ale to bardzo czekaliśmy! No, w przypadku najnowszego ekskluziwa Nintendo to chyba czekał cały świat, bo już bije rekordy sprzedaży. Jakie są więc
pierwsze wrażenia z ogrywania The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom? Andrzej Kutys serię niezwykle lubi, to sobie sami odpowiedzcie... Podobnie zresztą w przypadku Michała Króla, który uwielbia wprost zręcznościowe ścigałki, doskonale bawił się już wcześniej z synem klockami na ekranie - a że mamy tu połączenie tak pierwsze wrażenia z LEGO 2K Drive są jak najbardziej pozytywne. Do tego polecamy nasz przegląd aktualności w branży gier komputerowych przygotowany przez Andrzeja. A na koniec Michał jak zwykle opowie, co dzieje się u polskich twórców.
Cztery gry - i aż trzy polskie produkcje. Zaczynamy od zręcznościowej produkcji
The Last Case of Benedict Fox. Michał Król nie jest fanem gatunku metroidvanii, a bawił się świetnie. Również Andrzej Kutys bardzo zadowolony z ogrania Everspace 2 (jedyny tytuł nie z naszego kraju). Latamy po kosmosie w tym udanym miksie strzelanki i RPG, z historią dla jednego gracza. Mamy też coś dla fanów walki, ale w rzucie izometrycznym - Kacper Narodzonek poleca polskie Showgunners. Czyli tytuł o krwawych zawodach transmitowanych przez telewizję. Niestety, gorsze informacje ma Jarek Gowin: to kolejny nasz recenzent, który zauważa potencjał taktycznej skradanki War Mongrels na konsoli. Ale, tak jak w wersji na PC, również wydana właśnie na konsole gra, ma potężne problemy techniczne. W tym wydaniu programu polecamy też przegląd aktualności z branży gier komputerowych.
Świetnie się to złożyło: gdy w tygodniu poprzedzającym to wydanie Giermaszu 4 maja przypadał Dzień Gwiezdnych Wojen - i my mamy recenzję bardzo gorącej premiery w tym uniwersum. Czyli wysokobudżetowa gra akcji
Star Wars Jedi: Ocalały. Po zaciekłych potyczkach w redakcji (niemal każdy był chętny), recenzję przygotował Jarek Gowin - i tak, Moc w tej grze jest! Ale mamy też coś dla fanów bardziej mistycznych doznań: choć i akcji w tej niezależnej grze nie zabrakło. Mowa o The Pathless w wersji na Switcha - skoro nie recenzowaliśmy w dniu premiery, to była okazja nadrobić zaległość. Co skrzętnie wykorzystał Michał Król i grę jak najbardziej poleca. Na początku audycji zapraszamy za to na przygotowany przez Andrzeja Kutysa kącik aktualności z branży. Michał Król zadbał także o informacje o naszych twórcach, czyli jest dział Gramy po polsku. A na koniec Stare, ale jare (oczywiście w klimacie audycji) Star Wars: X-Wing.
Zobacz także
2024-07-27, godz. 07:00
Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X]
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
The Sims (2000 r.)
Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce?
Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji.
» więcej
2024-07-27, godz. 06:30
[27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw
W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin…
» więcej
2024-07-20, godz. 07:00
Counter-Strike (1999 r.)
Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany…
» więcej
2024-07-20, godz. 06:00
[20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu
Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper…
» więcej
2024-07-13, godz. 07:00
LiberoGrande (1997 r.)
LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego…
» więcej
2024-07-13, godz. 06:00
[13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej