Zaczynamy oczywiście od kolejnej odsłony serii traktującej o królowej sportów motorowych. Zresztą, przynajmniej od kilku lat fani szybkiego jeżdżenia są przyzwyczajeni do tego, że co roku dostają odświeżoną i (oby) ulepszoną wersję tej ścigałki. Kacper Narodzonek sprawdził
F1 23 i uspokaja, że zabawa jest taka, jakiej się spodziewał. Z kolei Michał Król sprawdził - w ramach abonamentu - niezależną grę, nastawione na doświadczenie Planet of Lana. I w tej kategorii gier jak najbardziej poleca. Trzecia propozycja to odnowione gruntownie, bardzo uładnione i skompilowane z dwóch części Layers of Fear: Horror Reimagined. Tylko Jarek Gowin ma u nas odwagę grać w "straszaki", fanom bardzo poleca. W tym programie także przygotowany przez Andrzeja Kutysa przegląd aktualności w branży gier wideo.
Nie zapomnieć o zebraniu plonów, nawożeniu, uprawianiu - i nawadnianiu... Dzisiaj dużo "lania wody" w Giermaszu. Zarówno w recenzji - bo Michał Król nagle pokochał karierę wirtualnego farmera - a i usłyszycie też
mnóstwo naszych komentarzy po zakończonym już Summer Game Fest 2023. To było w sumie 15 różnych, transmitowanych w sieci, wydarzeń. Tydzień temu omówiliśmy część z nich, teraz przyszła pora na dokończenie dzieła. Przegląd przygotował Andrzej Kutys - a dużo od siebie dorzucił wspomniany Michał Król. Który to też zrecenzował polską grę o byciu wirtualnym farmerem, czyli Everdream Valley. Co ciekawe, jak sam się zarzeka, nigdy by nie przypuszczał, że produkcja o takiej tematyce może go zainteresować. A jednak! Przy czym, pamiętajcie, że jest to wirtualne rolnictwo w wydaniu bardziej kreskówkowo-bajkowym - choć oczywiście ogólne reguły pracy na roli są zachowane - a nie jest to tytuł w stylu "symulatorów", jakich na rynku przecież też nie brakuje. Michał przygotował również kącik Gramy po polsku.
Już wiadomo, że to najszybciej sprzedająca się odsłona w historii serii: król gatunku "zaklikiwania potworów na śmierć" powrócił w glorii i chwale. A właściwie to ona, demonica, bohaterka historii w
Diablo IV. Ale to nie fabuła, a niebezpiecznie uzależniająca mechanika tej zabawy najbardziej urzekła Andrzeja Kutysa (znowu, bo podstawy seria nie zmienia od lat). W drugiej recenzji nasz fan "oklepu" jeden na jednego, czyli Jarek Gowin gorąco poleca Street Fighter 6. Choć jakieś dodatkowe aktywności, historia i inne, to nie jest najważniejsze w tej produkcji. Michał Król z kolei przygotował kolejne wydanie kącika Gramy po polsku, jak zawsze wypełnionego informacjami o tym, co dzieje się u rodzimych twórców gier. Nie zabrakło także aktualności z branży, a działo się sporo, więc podzieliliśmy omówienie newsów na dwie części. I za tydzień pewnie podsumujemy wszystkie wydarzenia w ramach cyklu Summer Game Fest 2023.
Dwie bardzo solidne gry niezależne przybliżamy Wam w tym Giermaszu. Zaczynamy od premiery, czyli stawiającej bardzo mocno na klimat produkcji
After Us. Michał Król zwraca uwagę, że mechaniki czysto zręcznościowe służą są tu jedynie narzędziem do wykreowania wizji twórców wykraczającej poza elektroniczną rozrywkę. W drugiej recenzji tego programu Kacper Narodzonek z perspektywy współczesnego gracza ocenia klasyka, czyli odnowiony System Shock (remake). W dniu premiery strzelanka uznawana była za innowacyjną - a uwspółcześniona i uładniona wersja jak najbardziej może zainteresować kogoś, kto nie jest obarczony bagażem sentymentu do oryginału. W tym programie także polecamy przygotowany przez Andrzeja Kutysa kącik aktualności z branży gier komputerowych. Mamy też kącik polski, o który jak zawsze dba Michał Król. A na koniec Stare, ale (bardzo) jare TV Sports Basketball.
Zobacz także
2024-07-27, godz. 07:00
Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X]
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
The Sims (2000 r.)
Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce?
Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji.
» więcej
2024-07-27, godz. 06:30
[27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw
W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin…
» więcej
2024-07-20, godz. 07:00
Counter-Strike (1999 r.)
Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany…
» więcej
2024-07-20, godz. 06:00
[20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu
Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper…
» więcej
2024-07-13, godz. 07:00
LiberoGrande (1997 r.)
LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego…
» więcej
2024-07-13, godz. 06:00
[13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej