Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Drago Entertainment.
W grze, jak sam tytuł wskazuje, musimy przetrwać w zimie. Na ten moment mamy dwa tryby - fabularny, który na razie okrojony jest do jednego rozdziału, i tryb przetrwania. W drodze jest jeszcze reszta fabuły Winter Survival oraz tryb o nazwie Fala Mrozu. Nie zrozumcie mnie źle - i tak jest zimno. W grze trafiamy w środek lasu, gdzieś w USA i po tym, jak nasza wycieczka z kumplami idzie źle, jesteśmy zdani tylko na siebie. No i na to, że nic nas nie zeżre.
Jak zwykle w survivalach musimy dbać o nasze potrzeby. W Winter Survival mamy oczywiście takie parametry do zaspokojenia, jak głód, pragnienie czy zmęczenie, ale gra daje nam jeszcze kilka rzeczy do pilnowania. Pierwszą, logiczną, jest nasza temperatura ciała. Jak się gdzieś nie wygrzejemy, no to dobije nas hipotermia. Drugą, mniej oczywistą, jest nasza poczytalność. Jeżeli nie zadbamy o siebie, to oszalejemy. Przez to możemy mieć halucynacje czy ekran może nam się zacząć rozmazywać. Trzeba przyznać - kreatywna mechanika i do tego dobrze zaimplementowana.
Jak gry survivalowe, to oczywiście w grę wchodzi zbieractwo i crafting. Bo przecież jak nie ma się nic, to z tego niczego trzeba zrobić coś. W Winter Survival akurat ten aspekt nie jest wybitnie rozbudowany, co jest lekko na minus. Jasne, możemy sobie wytworzyć wiele rzeczy, a i w trybie przetrwania nawet i wybudować sobie jakieś schronienie, lecz pozyskiwanie materiałów opiera się na zasadzie podejdź i kliknij. Niezależnie czy podnosimy kamień, czy ścinamy drzewo, to wszystko mamy na kliknięcie myszką, góra kilka. Mi to niestety nie podeszło.
W Winter Survival ważną rzeczą jest to, aby zwierzęta nie zrobiły sobie z nas kolacji. Sam zamysł jest naturalny i po tym, jak pierwsze kilka razy rzeczywiście trzeba namęczyć się z niedźwiedziami czy wilkami, to potem jednak widzimy, ze to SI mogło być lepsze. Czasem wystarczy nawet odbiec kawałek, aby lokalna fauna dała nam spokój. To zrzucę na garb wczesnego dostępu - jest to rzecz, którą można dostroić, więc mam nadzieję, że się to poprawi.
Graficznie jest ładnie - zima w Winter Survival rzeczywiście robi wrażenie, pełno jest detali, a samych elementów, które urozmaicają nam las nie oszczędzano. Tu kopalnia, tu jakieś gorące źródła, tu zaraz jaskinia - jest co eksplorować. Optymalizacja na ten moment jest okej, niektórzy recenzenci sygnalizowali problemy z crashami, co mi osobiście się nie wydarzało akurat, ale liczba klatek na sekundę potrafiła mi trochę spaść. Tu jeszcze raz pod uwagę biorę, że to ciągle wczesny dostęp i twórcy prawdopodobnie pracują dalej nad tym aspektem.
Ogólnie rzecz ujmując - tytuł ma potencjał, ale cierpi może jeszcze na te early accessowe bolączki, dlatego jeszcze wstrzymam się z definitywną oceną Winter Survival do momentu puszczenia w świat pełnej wersji.
Zobacz także
2022-06-25, godz. 06:00
The Quarry [Xbox Series X]
The Quarry wpisuje się w pewien nurt, który widoczny jest od kilku lat, a ostatnio kolejny raz przybrał na sile, chyba w związku z premierą czwartego sezonu Stranger Things. Chodzi o przywoływanie klimatu minionych dekad. Czy to początek…
» więcej
2022-06-25, godz. 06:00
The Quarry [Xbox Series X]
The Quarry wpisuje się w pewien nurt, który widoczny jest od kilku lat, a ostatnio kolejny raz przybrał na sile, chyba w związku z premierą czwartego sezonu Stranger Things. Chodzi o przywoływanie klimatu minionych dekad. Czy to początek…
» więcej
2022-06-25, godz. 06:00
[25.06.2022] Giermasz #504 - Horror, mecz i bijatyka
Trzy gry, dwie świetne noty - i trzecia jedynie średnia, acz z zastrzeżeniem, że ogromny potencjał tam jest. Zaczynamy od filmowego horroru (czyli rozgrywka sama w sobie jest bardzo, ale to bardzo prosta) - Jarek Gowin gorąco poleca…
» więcej
2022-06-24, godz. 18:00
[25.06.2022] Wszyscy zginiemy...
... no dobrze, może i tytuł nieco za daleko idący, ale jako fani wszelakiego post-apo, jakoś tak niespokojnie się czujemy z informacją, że sztuczna inteligencja miała zyskać "samoświadomość". A przynajmniej, jak wyjaśnia nasz…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
Kao The Kangaroo [PlayStation 5]
17 lat czekaliśmy na powrót z niebytu Kangurka Kao, który na początku lat dwutysięcznych zamieszkał w sercach zwłaszcza polskich graczy. Tate Multimedia długo kazało nam czekać, ale było warto, choć w połowie gry dostałem mocny…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
The Guild 3 [PC]
Budujesz swoją dynastię w średniowiecznym świecie - tak jest w The Guild 3. Gra zobaczyła światło dzienne w 2017 roku i dopiero 5 lat później, twórcy zaprezentowali jej finalną wersję. I co? I kompletnie nic. Nie obeszło to chyba…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
SpellForce III Reforced [Xbox Series X]
Cieszą takie próby, szczególnie że udane. Seria Spellforce od początku istnienia marki była rodzajem eksperymentu, który wszedł teraz jakby w drugą fazę. A mówię o trzeciej części, która jest dostępna na rynku od dłuższego…
» więcej
2022-06-18, godz. 06:00
[18.06.2022] Giermasz #503 - Polskie podskoki
Udało się załatać polską produkcję, którą ostatecznie Michał Król naprawdę poleca (zwłaszcza) młodszym, ale i starszym fanom. Trójwymiarowa platformówka Kao The Kangaroo jest absolutnie godna swojej niewygórowanej (jak na nowość)…
» więcej