Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Drago Entertainment.
W grze, jak sam tytuł wskazuje, musimy przetrwać w zimie. Na ten moment mamy dwa tryby - fabularny, który na razie okrojony jest do jednego rozdziału, i tryb przetrwania. W drodze jest jeszcze reszta fabuły Winter Survival oraz tryb o nazwie Fala Mrozu. Nie zrozumcie mnie źle - i tak jest zimno. W grze trafiamy w środek lasu, gdzieś w USA i po tym, jak nasza wycieczka z kumplami idzie źle, jesteśmy zdani tylko na siebie. No i na to, że nic nas nie zeżre.
Jak zwykle w survivalach musimy dbać o nasze potrzeby. W Winter Survival mamy oczywiście takie parametry do zaspokojenia, jak głód, pragnienie czy zmęczenie, ale gra daje nam jeszcze kilka rzeczy do pilnowania. Pierwszą, logiczną, jest nasza temperatura ciała. Jak się gdzieś nie wygrzejemy, no to dobije nas hipotermia. Drugą, mniej oczywistą, jest nasza poczytalność. Jeżeli nie zadbamy o siebie, to oszalejemy. Przez to możemy mieć halucynacje czy ekran może nam się zacząć rozmazywać. Trzeba przyznać - kreatywna mechanika i do tego dobrze zaimplementowana.
Jak gry survivalowe, to oczywiście w grę wchodzi zbieractwo i crafting. Bo przecież jak nie ma się nic, to z tego niczego trzeba zrobić coś. W Winter Survival akurat ten aspekt nie jest wybitnie rozbudowany, co jest lekko na minus. Jasne, możemy sobie wytworzyć wiele rzeczy, a i w trybie przetrwania nawet i wybudować sobie jakieś schronienie, lecz pozyskiwanie materiałów opiera się na zasadzie podejdź i kliknij. Niezależnie czy podnosimy kamień, czy ścinamy drzewo, to wszystko mamy na kliknięcie myszką, góra kilka. Mi to niestety nie podeszło.
W Winter Survival ważną rzeczą jest to, aby zwierzęta nie zrobiły sobie z nas kolacji. Sam zamysł jest naturalny i po tym, jak pierwsze kilka razy rzeczywiście trzeba namęczyć się z niedźwiedziami czy wilkami, to potem jednak widzimy, ze to SI mogło być lepsze. Czasem wystarczy nawet odbiec kawałek, aby lokalna fauna dała nam spokój. To zrzucę na garb wczesnego dostępu - jest to rzecz, którą można dostroić, więc mam nadzieję, że się to poprawi.
Graficznie jest ładnie - zima w Winter Survival rzeczywiście robi wrażenie, pełno jest detali, a samych elementów, które urozmaicają nam las nie oszczędzano. Tu kopalnia, tu jakieś gorące źródła, tu zaraz jaskinia - jest co eksplorować. Optymalizacja na ten moment jest okej, niektórzy recenzenci sygnalizowali problemy z crashami, co mi osobiście się nie wydarzało akurat, ale liczba klatek na sekundę potrafiła mi trochę spaść. Tu jeszcze raz pod uwagę biorę, że to ciągle wczesny dostęp i twórcy prawdopodobnie pracują dalej nad tym aspektem.
Ogólnie rzecz ujmując - tytuł ma potencjał, ale cierpi może jeszcze na te early accessowe bolączki, dlatego jeszcze wstrzymam się z definitywną oceną Winter Survival do momentu puszczenia w świat pełnej wersji.
Zobacz także
2023-09-23, godz. 06:00
Fae Farm [Switch]
"Klik", "kilk", "klik" - "klik", "klik", "klik" - aha, jeszcze to trzeba zrobić - no to "klik", "klik", "klik " - i to wszystko w większości jednym przyciskiem. Czyli, pozbierałem plony, podlałem, zebrałem materiały, wrzuciłem je do…
» więcej
2023-09-23, godz. 06:00
[23.09.2023] Giermasz #567 - Wśród wojowników, wróżek, rabusiów i koszykarzy
To jedna z tych gier, której sława wykroczyła poza branżę i zadomowiła się w szeroko pojętej pop kulturze. Oczywiście, także za sprawą kontrowersji, jakie jej towarzyszyły. Krwawe "finiszery" są wciąż obecne, ale jak podkreśla…
» więcej
2023-09-23, godz. 06:00
Pierwsze wrażenia: PayDay 3 [PC]
Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda... czyli nasz redakcyjny kolega Kacper Narodzonek stwierdził, że "czas wyjść ze swojej strefy komfortu", więc zdecydował się sprawdzić grę z gatunku, jakiego nigdy nie próbował. Zatem w…
» więcej
2023-09-23, godz. 06:00
Fae Farm [Switch]
"Klik", "kilk", "klik" - "klik", "klik", "klik" - aha, jeszcze to trzeba zrobić - no to "klik", "klik", "klik " - i to wszystko w większości jednym przyciskiem. Czyli, pozbierałem plony, podlałem, zebrałem materiały, wrzuciłem je do…
» więcej
2023-09-23, godz. 06:00
Fae Farm [Switch]
"Klik", "kilk", "klik" - "klik", "klik", "klik" - aha, jeszcze to trzeba zrobić - no to "klik", "klik", "klik " - i to wszystko w większości jednym przyciskiem. Czyli, pozbierałem plony, podlałem, zebrałem materiały, wrzuciłem je do…
» więcej
2023-09-23, godz. 06:00
Pierwsze wrażenia: NBA 2K24 [Xbox Series X]
Opanowanie naprawdę złożonego i rozbudowanego sterowania - to jest jedno z najważniejszych wyzwań, z którym zmierzył się nasz redakcyjny kolega Michał Król, gdy to jego pierwsze zetknięcie z serią NBA 2K od lat. I chociaż jeszcze…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Starfield [Xbox Series X]
Co ja mam Wam właściwie powiedzieć o Starfield? Z tym pytaniem mierzyłem się od tygodnia, a siadając do kartki papieru na ekranie komputera wciąż miałem chaos nieuporządkowanych myśli i spostrzeżeń w głowie. Nie wiem nawet, czy…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Starfield [Xbox Series X]
Co ja mam Wam właściwie powiedzieć o Starfield? Z tym pytaniem mierzyłem się od tygodnia, a siadając do kartki papieru na ekranie komputera wciąż miałem chaos nieuporządkowanych myśli i spostrzeżeń w głowie. Nie wiem nawet, czy…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Starfield [Xbox Series X]
Co ja mam Wam właściwie powiedzieć o Starfield? Z tym pytaniem mierzyłem się od tygodnia, a siadając do kartki papieru na ekranie komputera wciąż miałem chaos nieuporządkowanych myśli i spostrzeżeń w głowie. Nie wiem nawet, czy…
» więcej
2023-09-16, godz. 06:00
Trine 5: A Clockwork Conspiracy [PlayStation 5]
Gdy tworzysz piątą cześć serii, musisz mieć pomysł, jak zachęcić graczy do powrotu do znanych sobie postaci i świata. W Trine 5 ponownie wcielamy się w trójkę bohaterów i ruszamy ratować świat przed opanowaniem królestwa przez…
» więcej