Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Please Fix The Road
Please Fix The Road
Mam słabość do gier logicznych. Z radzeniem sobie z zagadkami bywa u mnie różnie, raz lecę jak przecinak, innym razem czuję się jak niemowlę na zajęciach z algebry. Polska gra Please Fix The Road jest tak pośrodku, bo początek jest łatwy, przyjemny i wciągający, a potem dostajesz szpadlem po twarzy. Tak, bo to produkcja o naprawianiu dróg, gdzie trzeba mocno pogłówkować, by doprowadzić je do stanu użytkowania. Minimalistyczna, kolorowa, relaksująca i uzależniająca.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Silesia Games.

Autorem jest pojedynczy twórca, Ariel Jurkowski, który Please Fix The Road wydał na pecetach w połowie 2022 roku. Trochę trzeba było poczekać, ale teraz jego debiutancka gra trafiła także na konsole. Tytuł zebrał bardzo dobre recenzje, więc postanowiłem sprawdzić, czy moje zwoje mózgowe są w dobrej kondycji. Patrząc po tym, jak sobie radziłem, mam powody do obaw.

Piękne w tej grze jest to, że nie ma czasu, punktacji, nic nas nie popędza, nie trzeba się śpieszyć i można na spokojnie pomyśleć. Zawieszona w przestrzeni plansza przedstawia fragment terenu, z drzewami, drogami, czasami budynkami, rzekami itd. Jest minimalistycznie, skromnie, ale to atut, bo nic nie przeszkadza. Poza przetargami musimy naprawiać ścieżki, drogi, ale cały myk polega na tym, że do dyspozycji jest ograniczony zestaw narzędzi. Przez to ruchy trzeba planować, przewidywać jak się zachowa cały teren. Można manipulować jednym kafelkiem, kilkoma lub wręcz prawie całą planszą. Sama mechanika jest banalnie prosta, sterowanie do opanowania w pierwszych kilku poziomach, więc można w pełni poświęcić się myśleniu. Można wstawiać, niszczyć, obracać, kopiować, zamieniać, podwyższać, obniżać, popychać lub przenosić różne segmenty dróg, rzek, ścieżek lub torów kolejowych. Nie musi być ładnie i schludnie, ważne by droga prowadziła od punktu A do punktu B.

Po prawdzie w Please Fix The Road chodzi o to, by obiekt mógł dotrzeć do celu po odbudowanej ścieżce. Samochód po drogach, pociąg po torach, łódź po wodzie, zwierzęta po leśnych dróżkach. Nie można też zapomnieć o przejściu dla pieszych, którym czworonogi mogą bezpiecznie przejść przez skrzyżowanie. Są koty, psy, krowy, no dzieje się.

Mimo minimalistycznej grafiki, gra wygląda świetnie. Ciepłe kolory, fajne projekty poziomów, których jest aż 160, więc to zabawa na wiele godzin. Klimat buduje też muzyka, która tak jak cała produkcja, jest delikatna, nie przeszkadza i robi za przyjemne tło, które się nie nudzi. Ważne jest też to, że mimo sporej trudności, jest możliwość cofnięcia ruchów, jest także system podpowiedzi, bez którego gry bym raczej nie ukończył. A tak Please Fix The Road towarzyszyło mi kilka dni i finalnie udało się zobaczyć napisy końcowe. Jeśli jesteście fanami umysłowych ćwiczeń, lubicie logiczne wyzwania, koniecznie sprawdźcie ten tytuł. Jest dostępny na peceta i wszystkie konsole, a koszt to jedynie 30-40 zł. Ocena: 8/10.

Zobacz także

2024-10-21, godz. 18:25 Dragon Ball: Sparking! ZERO [PlayStation 5] Choć fani Dragon Balla ostatnio nie mają powodów do narzekań, mam na myśli liczbę tytułów ze smoczymi kulami, w które mieliśmy okazję zagrać, to zdaje się, że na coś takiego czekali już od dawna. Dragon Ball: Sparking! ZERO… » więcej 2024-10-21, godz. 18:21 Dragon Ball: Sparking! ZERO [PlayStation 5] Choć fani Dragon Balla ostatnio nie mają powodów do narzekań, mam na myśli liczbę tytułów ze smoczymi kulami, w które mieliśmy okazję zagrać, to zdaje się, że na coś takiego czekali już od dawna. Dragon Ball: Sparking! ZERO… » więcej 2024-10-21, godz. 18:16 Caravan Sandwitch [PlayStation 5] Lubię gry z otwartym światem, ale nie wszystkie. Wielkich molochów na setki godzin unikam, więc gdy trafiłem na Caravan Sandwitch, tytuł od razu wzbudził moje zainteresowanie. Bez olbrzymiej mapy, bez walki, za to z cudowną klimatyczną… » więcej 2024-10-21, godz. 18:11 Caravan Sandwitch [PlayStation 5] Lubię gry z otwartym światem, ale nie wszystkie. Wielkich molochów na setki godzin unikam, więc gdy trafiłem na Caravan Sandwitch, tytuł od razu wzbudził moje zainteresowanie. Bez olbrzymiej mapy, bez walki, za to z cudowną klimatyczną… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5] Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5] Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5] Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Silent Hill 2 (remake) [PlayStation 5] Milion kopii w tydzień od premiery. Tak właśnie sprzedaje się remake Silent Hill 2. Czy to dziwne? W żadnym wypadku. Sądzę, że magia tej serii jest tak duża, że nawet gdyby ta produkcja była nieudana, wyniki sprzedaży byłyby satysfakcjonujące… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Silent Hill 2 (remake) [PlayStation 5] Milion kopii w tydzień od premiery. Tak właśnie sprzedaje się remake Silent Hill 2. Czy to dziwne? W żadnym wypadku. Sądzę, że magia tej serii jest tak duża, że nawet gdyby ta produkcja była nieudana, wyniki sprzedaży byłyby satysfakcjonujące… » więcej 2024-10-19, godz. 07:00 Neva [PlayStation 5] Hiszpańskie studio Nomada Games przedstawiło się światu wyjątkowo artystyczną grą-przeżyciem Gris. Tytuł zebrał świetne recenzje, choć bądźmy szczerzy, mało było tam gry w grze. Recenzowana przeze mnie Neva - ich drugie dzieło… » więcej
3456789