Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę, firmy Conquest entertainment a.s.
Chyba ostatnią grą związaną z ćwiczeniami z jaką miałem styczność było Ring Fit Adventure. Miała fabułę, fajne zadania, walkę, kilka trybów gry i w sumie była to fajna przygoda. Krótka, bo po kilku tygodniach doznałem kontuzji, więc nie musiałem szukać wymówek by nasze drogi się rozeszły. Tym razem dostałem do recenzji grę-aplikację do ćwiczeń w rytm muzyki. Szanse, że się polubimy były niewielkie, ale postanowiłem spróbować.
Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer nastawione jest na systematyczność, personalizację treningów i analizę postępów i kondycji, dzięki czemu użytkownik dostaje propozycje odpowiednich ćwiczeń. Niestety nie zawiera mojego ulubionego trybu "kanappingu", jest za to intensywny prosty trening bokserski. Choć to dużo powiedziane, bo chodzi tylko o ruch, a nie naukę techniki boksowania.
Jako typowy czterdziesto-khmmm latek nie lubię się pocić, mieć zakwasów czy bolących mięśni, a tu jest to wręcz zapewnione. Za każdym razem gdy włączałem aplikację liczyłem, że gra się zawiesi, Nintendo Switch popsuje lub chociaż odetną mi prąd w domu. Tytuł miał zmotywować mnie ruchu, angażując wybrane partie ciała poprzez machanie rękami, wróć, poprzez wykonywanie ciosów prostych, sierpowych i podbródkowych.
Powitała mnie wirtualna instruktorka, wypełniłem krótką ankietę i nastąpiło nieuniknione, zacząłem ćwiczyć. Na wstępie aplikacja potraktowała mnie ulgowo, bym się nie zniechęcił ani nie dostał zawału. Jednak dość szybko trening zamienił się w kilkudziesięcio minutową jazdę, po której byłem spocony, zmęczony, a w głowie kołatała tylko jedna myśl: na co mi to. Codziennie pieczątka w kalendarzu, analiza wyników, zgarnianie doświadczenia i wspinanie się w rankingu. Tak wyobrażam sobie piekło.
Są jeszcze inne aktywności związane z wyprowadzaniem ciosów, trochę elementów do odblokowania, ale najlepszy jest Sit Fit Boxing, czyli trening w pozycji siedzącej. Mam nadzieję, że twórcy przewidują wprowadzenie ćwiczeń na leżąco, może być w myślach lub podczas snu.
Muzyczny zakres jest szeroki, w końcu to aplikacja rytmiczna. Od Eltona Johna, po Billie Eilish, a wszystkie 30 kawałków łączy jedno - mają odpowiedni rytm. Kawałki znane, lubiane, nie nudzą się i wpadają w ucho. Czyli wszystko jak należy.
Ciężko ocenić mi aplikację Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer, bo nie uruchomiłem jej z myślą o poprawie kondycji, tylko pod kątem sprawdzenia z czym to się je. Osoby chcące w prosty sposób się poruszać, zadbać trochę o zdrowie, mogą śmiało spróbować, bo nie trzeba żadnych skomplikowanych umiejętności. Tylko chęci. A u mnie z tym był problem, bo wciąż czekam na coś w stylu treningu kanappingu, który uwielbiam. Ocena: 6.5/10
Zobacz także
2024-07-27, godz. 07:00
The Sims (2000 r.)
Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce?
Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji.
» więcej
2024-07-27, godz. 06:30
[27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw
W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin…
» więcej
2024-07-20, godz. 07:00
Counter-Strike (1999 r.)
Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany…
» więcej
2024-07-20, godz. 06:00
[20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu
Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper…
» więcej
2024-07-13, godz. 07:00
LiberoGrande (1997 r.)
LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego…
» więcej
2024-07-13, godz. 06:00
[13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
FIFA Street (2005 r.)
Ciężko jest wymyślić coś nowego w grach o tematyce sportowej. Jasno ustalone zasady, znana rozgrywka, ogólnie - nic, czego wcześniej nie widzieliśmy. Jednak czasem udaje się znaleźć ten jeden złoty samorodek, który jest rzeczywiście…
» więcej