Jeżeli ta inwestycja zostanie ukończona, to pierwszy odcinek toru wodnego do portu w Szczecinie będzie można pogłębić do 12,5 metra. Trwają prace przy umacnianiu brzegów kanałów Piastowskiego i Mielińskiego w pobliżu Świnoujścia.
Prace obejmują 9-kilometrowy odcinek toru wodnego. W sumie pochłoną ok. 300 milionów złotych.
- Do wzmacniania brzegów toru wykorzystywane są kamienie. Prace będą prowadzone nawet zimą - zapewnia inżynier kontraktu Bogusław Konopko. - Najpierw układana jest specjalna geowłóknina, a na niej kolejne warstwy kamienia. Zajmuje się tym zespół nurków.
Po zakończeniu prac na tym odcinku, tor wodny będzie konstrukcyjnie przygotowany do pogłębienia do 12,5 metra. - To jest element przygotowania do pogłębienia całego toru. Prace tylko na fragmencie nie miałyby sensu, bo byłoby to wyrzucanie pieniędzy w błoto - mówi Zenon Kozłowski z Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Dzięki pogłębieniu toru wodnego, do Szczecina będą mogły zawijać większe statki z większymi ładunkami.
Prace potrwają do 2015 roku. Pieniądze na inwestycję pochodzą z budżetu Unii Europejskiej.
- Do wzmacniania brzegów toru wykorzystywane są kamienie. Prace będą prowadzone nawet zimą - zapewnia inżynier kontraktu Bogusław Konopko. - Najpierw układana jest specjalna geowłóknina, a na niej kolejne warstwy kamienia. Zajmuje się tym zespół nurków.
Po zakończeniu prac na tym odcinku, tor wodny będzie konstrukcyjnie przygotowany do pogłębienia do 12,5 metra. - To jest element przygotowania do pogłębienia całego toru. Prace tylko na fragmencie nie miałyby sensu, bo byłoby to wyrzucanie pieniędzy w błoto - mówi Zenon Kozłowski z Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Dzięki pogłębieniu toru wodnego, do Szczecina będą mogły zawijać większe statki z większymi ładunkami.
Prace potrwają do 2015 roku. Pieniądze na inwestycję pochodzą z budżetu Unii Europejskiej.