Kolejne zachodniopomorskie powiaty dołączyły do systemu powiadamiania ratunkowego 112. Od środy telefony od mieszkańców: sławieńskiego, szczecineckiego, koszalińskiego i miasta Koszalin odbiera Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
Oznacza to, że spójnym systemem alarmowym objęte są już wszystkie powiaty w naszym regionie.
- Od dziś każdy potrzebujący pomocy, który zadzwoni pod numer 112 z każdego miejsca w województwie połączy się z WCPR - mówi Piotr Pieleszek z centrum prasowego wojewody. - Wcześniej ten numer odbierały lokalne komendy policji albo straży pożarnej.
W tej chwili telefony od osób potrzebujących pomocy odbiera siedmiu dyżurnych. Operatorzy, którzy pracują w centrum powiadamiania w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie, kierują zgłoszenia do odpowiednich służb, np. policji czy straży pożarnej.
Numer alarmowy często jest jednak wykorzystywany w niewłaściwy sposób. Według danych urzędu, około 80 proc. zgłoszeń to pytania o dyżury aptek, numery telefonów i adresy instytucji.
WCPR w Zachodniopomorskiem działa od początku lipca i najpierw obsługiwało tylko Szczecin. Jest czynne całą dobę.
- Od dziś każdy potrzebujący pomocy, który zadzwoni pod numer 112 z każdego miejsca w województwie połączy się z WCPR - mówi Piotr Pieleszek z centrum prasowego wojewody. - Wcześniej ten numer odbierały lokalne komendy policji albo straży pożarnej.
W tej chwili telefony od osób potrzebujących pomocy odbiera siedmiu dyżurnych. Operatorzy, którzy pracują w centrum powiadamiania w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie, kierują zgłoszenia do odpowiednich służb, np. policji czy straży pożarnej.
Numer alarmowy często jest jednak wykorzystywany w niewłaściwy sposób. Według danych urzędu, około 80 proc. zgłoszeń to pytania o dyżury aptek, numery telefonów i adresy instytucji.
WCPR w Zachodniopomorskiem działa od początku lipca i najpierw obsługiwało tylko Szczecin. Jest czynne całą dobę.