Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-04-19, godz. 10:33
"Pieniądze z wyłudzeń z VAT-u wystarczyłyby na 10 lat programu Rodzina 500+"
Nie ma żadnych wątpliwości, że komisja śledcza do spraw afery VAT-owskiej powinna powstać - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceprezes partii Porozumienie Jarosława Gowina.
» więcej
2018-04-19, godz. 09:18
Gryglas o sprawie Gawłowskiego: To wygląda poważnie
To smutne, że politycy bronią wyłącznie swoich - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceprezes partii Porozumienie Jarosława Gowina.
» więcej
2018-04-18, godz. 11:13
Marek Sawicki: "wierzę, że sędziowie nie będą działali na polecenie polityczne"
W sprawie posła Gawłowskiego wierzy w niezawisłość sądu, który podjął decyzję o tymczasowym aresztowaniu sekretarza generalnego Platformy Obywatelskiej - Marek Sawicki, wiceprzewodniczący klubu PSL mówił o tym w "Rozmowach pod…
» więcej
2018-04-18, godz. 09:42
PSL: obraźliwy język w debacie publicznej jest winą PiS
Polityk PSL mówi o wojewodzie zachodniopomorskim, że to "frajer". Jego partyjny kolega tłumaczy, że to... wina PiS. I nie zamierza za "frajera" przepraszać.
» więcej
2018-04-17, godz. 09:32
Poseł Kukiz'15: To, że jeszcze istniejemy to cud
To, że jeszcze istniejemy, jest cudem - tak o stowarzyszeniu i obecności w parlamencie mówi poseł Kukiz'15. Marek Jakubiak w "Rozmowach pod krawatem" wyjaśniał, że wcześniejsze odejścia z klubu Kukiz'15 wynikały z "docierania…
» więcej
2018-04-16, godz. 10:34
"Rozmowy pod krawatem": piłka po stronie Prawa i Sprawiedliwości
Piłka jest po stronie Prawa i Sprawiedliwości i ta właśnie partia "nadaje ton wydarzeniom na boisku" - w taki obrazowy sposób szczeciński politolog prof. Maciej Drzonek oceniał dwie konwencje partyjne z minionego weekendu.
» więcej
2018-04-16, godz. 09:30
Poseł Platformy w areszcie. Szczeciński politolog komentuje
Szczeciński politolog analizuje sytuację po aresztowaniu szefa zachodniopomorskiej Platformy Obywatelskiej Stanisława Gawłowskiego. Zdaniem profesora Macieja Drzonka z Uniwersytetu Szczecińskiego, to źle świadczy ogólnie o całej klasie…
» więcej
2018-04-13, godz. 10:33
Chór zaśpiewa, ale bez utworów sakralnych
Szczeciński chór Don Diri Don zaśpiewa w Katarze, ale pod pewnymi warunkami. To kolejna egzotyczna wyprawa zespołu.
» więcej
2018-04-13, godz. 09:29
Co z remontem nowej siedziby Akademii Sztuki? [WIDEO]
Wszystko jest na dobrej drodze, aby remont Pałacu Ziemstwa Pomorskiego w Szczecinie, gdzie mieści się siedziba Akademii Sztuki, stał się faktem - zapewnił w "Rozmowach pod krawatem" rektor szczecińskiej uczelni, prof. Dariusz Dycze…
» więcej
2018-04-12, godz. 10:55
Polityk .Nowoczesnej: Prezydent Warszawy zachowuje się tak, jakby szła w zaparte
- Prezydent Warszawy zachowuje się tak, jakby "szła w zaparte" - tak o postawie Hanny Gronkiewicz-Waltz mówił w "Rozmowach pod krawatem" polityk .Nowoczesnej i członek komisji weryfikacyjnej ds. reprywatyzacji w stolicy, Paweł Rabie…
» więcej
2018-04-12, godz. 09:22
Rabiej o śledztwie ws. katastrofy: "państwo nas w tej kwestii bardzo zawiodło"
Polskie państwo bardzo nas zawiodło w wyjaśnianiu przyczyn tragedii w Smoleńsku - stwierdził w czwartek w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Rabiej z .Nowoczesnej.
» więcej
2018-04-11, godz. 11:21
Dobrzyński o kandydacie PiS na prezydenta miasta: Będzie potrafił połączyć szczecinian
Poseł PiS Leszek Dobrzyński nie ujawnił dzisiaj ani nazwiska, ani kiedy partia przedstawi oficjalnie kandydata na prezydenta Szczecina. Jednak, jak można wywnioskować z jego wypowiedzi w "Rozmowach pod krawatem", on już zna osobę, która…
» więcej
2018-04-11, godz. 09:19
Dobrzyński o systemie alarmowym miasta: "Sprawa wbrew pozorom jest poważna"
Ironiczne słowa posła Prawa i Sprawiedliwości po wtorkowych uroczystościach smoleńskich w Szczecinie.
» więcej
2018-04-09, godz. 15:28
Czy prezydent Szczecina widzi potrzebę uczczenia ofiar katastrofy smoleńskiej?
Czy prezydent Szczecina widzi potrzebę uczczenia 96 ofiar katastrofy smoleńskiej? - zapytaliśmy Piotra Krzystka w "Rozmowach pod krawatem". W oficjalnym komunikacie miasta czytamy, że we wtorek 10 kwietnia w Szczecinie o godzinie 8.41…
» więcej
2018-04-09, godz. 14:03
Miejska spółka kontra wykonawca spalarni. Prezydent zabiera głos
Mostostal Warszawa będzie musiał głęboko przemyśleć błąd, jaki popełnił schodząc z budowy szczecińskiej spalarni śmieci - tak o czekających miasto procesach w sporze z pierwszym wykonawcą tej inwestycji mówił w "Rozmowach…
» więcej