Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-03-29, godz. 09:10
"Rozmowy pod krawatem": Rosja boi się systemu Patriot
Polska po raz pierwszy w powojennych czasach jest bezpieczna - mówił po podpisaniu umowy na zakup amerykańskiego systemu rakietowego Patriot poseł Prawa i Sprawiedliwości Jan Mosiński. Gość czwartkowych "Rozmów pod krawatem" dodawał…
» więcej
2018-03-28, godz. 10:13
Wybory prezydenta Szczecina. Co zrobi PSL?
Szef zachodniopomorskiego PSL-u pytany o kandydata partii na prezydenta Szczecina: Jesteśmy mocno osadzeni w "kraju za wielkim miastem" i na tym się skupiamy - brzmiała odpowiedź Jarosława Rzepy, który przyznał, że jego ugrupowanie…
» więcej
2018-03-28, godz. 09:26
Rzepa o sprawie Gawłowskiego: Kabaret z zabarwieniem politycznym
Mimo publicznych zapowiedzi nie zwrócił się do prokuratury o wyjaśnienia, a sprawa wydaje mu się "polityczna" i jeszcze przed procesem posła Stanisława Gawłowskiego wątpi w uczciwość sądu - w "Rozmowach pod krawatem" pytaliśmy…
» więcej
2018-03-27, godz. 12:25
Miał być pozew wobec posła PiS. Cimoszewicz zrezygnował
Nie doczekałem się pozwu ani od Włodzimierza Cimoszewicza ani jego syna za słowa, że ich przodkowie służyli sowieckim panom - mówi w "Rozmowach pod krawatem" poseł PiS-u Dominik Tarczyński.
» więcej
2018-03-27, godz. 09:06
Tarczyński: Putin nie spodziewał się takiej jedności UE w stosunku do Rosji
To jedyne rozwiązanie w obronie przed agresywną i imperialną polityką Rosji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł PiS-u Dominik Tarczyński, delegat Rady Europy w sprawie wydalenia rosyjskich dyplomatów z kilkunastu krajów Europy…
» więcej
2018-03-26, godz. 10:39
Mariusz Kuchta: Nie wszyscy zrozumieli ideę projektu Kukiz'15
Nie wszyscy zrozumieli o co chodzi w Kukiz'15 - tak Mariusz Kuchta, szef szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Kukiz'15, komentował sprawę konfliktów personalnych, do jakich dochodziło w klubie parlamentarnym ruchu.
» więcej
2018-03-26, godz. 09:22
Kuchta zdradza plany na wybory samorządowe Stowarzyszenia Kukiz'15
Koalicje w mniejszych gminach i wspólne listy z lokalnymi niepartyjnymi komitetami, a w większych miastach start pod szyldem Kukiz'15 - takie plany na jesienne wybory samorządowe nakreślił Mariusz Kuchta, prezes Stowarzyszenia Kukiz'15…
» więcej
2018-03-23, godz. 10:11
Rajkowska o dyrektorze Trafo: To absolutna rewolucja
Trzeba poczekać pięć lat, żeby ocenić, czy dany obiekt sztuki dobrze wpisuje się w koncepcje zagospodarowania przestrzeni miejskiej, tak do projektu "Ptaki i ptaszyska" odniosła się Joanna Rajkowska, artystka, autorka m.in. warszawskiej…
» więcej
2018-03-23, godz. 09:27
Rajkowska o Frydze: "To jest świetna rzeźba. Nie ma żadnego znaczenia, że się rozpadała"
- Szczecińska Fryga była ważnym odnośnikiem dla naszej przestrzeni publicznej - tak o rzeźbie, która trzy lata temu stanęła na placu Zamenhoffa mówiła Joanna Rajkowska.
» więcej
2018-03-22, godz. 10:16
Senator Warzocha: budowa gazociągu Nord Stream 2 to "kwestia zero-jedynkowa"
Nie ma żadnego pola do negocjacji w kwestii budowy gazociągu Nord Stream 2, a reakcja Stanów Zjednoczonych tylko to potwierdza - mówił w "Rozmowie pod krawatem" senator Prawa i Sprawiedliwości Artur Warzocha.
» więcej
2018-03-22, godz. 09:27
Senator PiS: Nikt nie powinien donosić na własny kraj
Nikt nie powinien donosić na własny kraj, a wewnętrzne spory powinny być rozwiązywane w Polsce - mówił w "Rozmowach pod krawatem" senator Prawa i Sprawiedliwości Artur Warzocha. To komentarz do wyjazdu 25 polskich sędziów i adwokatów…
» więcej
2018-03-21, godz. 10:07
Szałabawka o kandydacie PiS-u na prezydenta: Będzie duże zaskoczenie
W ciągu miesiąca poznamy kandydata na prezydenta Szczecina, którego wystawi partia Jarosława Kaczyńskiego - zapowiedział w "Rozmowach pod krawatem" poseł PiS-u Artur Szałabawka.
» więcej
2018-03-21, godz. 09:22
Poseł PiS: Ustalenia podkomisji smoleńskiej jeszcze w tym roku
Jeszcze w tym roku poznamy ustalenia podkomisji smoleńskiej dotyczące przyczyn katastrofy samolotu Tu-154M - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka.
» więcej
2018-03-20, godz. 09:14
Petru zapowiada, że rozliczy przewodniczącą Nowoczesnej
Między byłym szefem a obecnym idylli nie ma. Ryszard Petru przyznaje, że jego relacje z Katarzyną Lubnauer są trudne, mimo apeli zaplecza partii.
» więcej
2018-03-19, godz. 10:27
"Zjednoczona Prawica" chce wystartować wspólnie w wyborach samorządowych
Jest bardzo prawdopodobne, że "Zjednoczona Prawica" wystartuje razem nie tylko w wyborach do sejmików, ale też w samorządach - mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Zarządu Krajowego "Porozumienie" - Jarosław Gowin.
» więcej